Förstärkare som krånglar...
Lägger ut den här frågan åt Magnus Olsson eftersom han befinner sig utomlands och inte kan göra det själv...förmodar att det är hans Engl Sovereign 2x10 som tjafsar.
<font color="blue"><font size="4">Hej, alla.
Jag behöver lite rör hjälp av er som kan sånt, om ni har tid.
Min stärkare har börjat krångla dom två senaste veckorna och jag kan inte hitta vad det är.
Det som händer är att det börjar lukta bränt (rejält) och volymen droppar nästan helt, det har hänt 4 gånger nu. Det har varit helt random när i gigget det har kommit, så jag tror inte att det är värme. Stänger jag av standby och power och sen startar igen är allt tillbaka till normalt igen (och funkar hela kvällen). Idag blev det ett moment till, att det lätt som om det åskade i stärkaren, sen luktade bränt och volymen försvann nästan helt.
När jag stängde av och startade var den normal igen.
Är det någon som har någon ide om vad det kan vara som spökar?
Jag har väldigt svårt att få tag i någon rörtekniker här nere (närmaste är 30 mil bort).
Åskan idag får mig att tro att det är slutrören som bråkar, men jag tycker att det är konstigt att dom börjar funka igen av att man stänger av (eller det är det kanske inte).
Stärkaren står där det är ganska kallt på natten, kan det vara något om bråkar? Fukt av kondens, kanske?
Jag har med mig en backup stärkare, men den är bara skit och låter piss, så den är inte kul att behöva använda.
Jag har ingen möjlighet att sitta kvar och svara på inlägg, hoppas informationen är nog att lista ut vad det är. Jag kommer att kunna läsa/skriva här vid halv åtta i morgon kväll (läs idag).
Tack på förhand.
Magnus
http://www.MagnusOlsson.com</font id="size4"></font id="blue">