Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Rörförstärkare - KÖPT
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=2&t=8319
Page 1 of 1

Author:  klast [ 27 Jan 2006, 17:08 ]
Post subject:  Rörförstärkare - KÖPT

Minst 30 W, t ex Laney VC30, Peavey Classic, Fender Hot Rod eller motsvarande i gott skick.
Är ute efter klassiskt rockljud, inte hårdrock.

Det blev en Laney VC30.

Klas



Edited by - klast on 13 March 2006 18:16:29

Author:  persuader [ 27 Jan 2006, 19:06 ]
Post subject: 

Har en Fender Hot Rod Deluxe 40 w 1x12. Min är modad med en ny högtalare Celestion Vintage 30 vilket ger mer värme och mid i ljudbilden. Men Fenders orginalhögtalare medföljer vi ev affär. Ca 1 år gammal. Mycket bra rock combo. Priside med de 2 högtalarna = 6000 kr

Author:  klast [ 27 Jan 2006, 20:06 ]
Post subject: 

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Har en Fender Hot Rod Deluxe 40 w 1x12. Min är modad med en ny högtalare Celestion Vintage 30 vilket ger mer värme och mid i ljudbilden. Men Fenders orginalhögtalare medföljer vi ev affär. Ca 1 år gammal. Mycket bra rock combo. Priside med de 2 högtalarna = 6000 kr<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Tack för förslaget. Var finns stärkaren?

Klas

Author:  persuader [ 27 Jan 2006, 23:54 ]
Post subject: 

Hej igen

Jo den finns i Malmö. Var bor du? Den går ju säker finnt att skicka med Bussgods.....kostar 2-300 kr tror jag och då är den försäkrad också. Dessutom har dom en betalservice som gör att vi båda kan känns oss säkra.

/Philip

Author:  Soold [ 31 Jan 2006, 13:06 ]
Post subject: 

Hej klast,
Kanske är du intresserad av en Peavey Classic 30 i tweed som jag har till salu. Kalasfin stärkare med bytta förstegs- och slutrör (JJ ECC3 och EL84) i november-05. Låter jättebra.

Pris: 4500 kronor

Finns i Stockholm

soold@admin.kth.se

Håkan Soold

Author:  dagger666 [ 28 Feb 2006, 14:58 ]
Post subject: 

jag har en music man 210 rör combo 6000:-
finns för provspelning i stockholm. Tyvärr inga byten. har för mycket förstärkare.

Author:  klast [ 28 Feb 2006, 16:04 ]
Post subject: 

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
jag har en music man 210 rör combo 6000:-
finns för provspelning i stockholm. Tyvärr inga byten. har för mycket förstärkare.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Tack för förslaget. Avvaktar än så länge.

Klas

Author:  Tribal_Tech [ 08 Mar 2006, 10:10 ]
Post subject: 

Hej!

Jag har en ENGL pro screamer blues, 2*10, 50W rör + harcase. alldeles för bra förstärkare för mig.
nypris 13 700 kr, utan hardcase.
intresserad?

MvH Daniel

Author:  klast [ 12 Mar 2006, 12:25 ]
Post subject: 

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Hej!

Jag har en ENGL pro screamer blues, 2*10, 50W rör + harcase. alldeles för bra förstärkare för mig.
nypris 13 700 kr, utan hardcase.
intresserad?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Tack för förslaget. Just nu lutar det åt Laney VC30. Hör av mig om det inte blir av.

Klas

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/