Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Dist/OD eller Fuzz
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=2&t=5921
Page 1 of 1

Author:  Molle [ 14 Jun 2005, 15:30 ]
Post subject:  Dist/OD eller Fuzz

Jag behöver en bra dist/OD-pedal. Den bör vara lite åt det milda hållet, typ Tubescreamer eller något liknande. Den ska givetvis användas i ett bluesband, så inga Heavy Metal-prylar tack!

Kan tänka mig en rå fuzz också, det är alltid bra att ha!

Vad vill jag betala? Runt 500:- känns bra, absolut MAX är 1000 spänn! Så de flesta vintage och botique-prylarna går bort!

Molle

Edited by - Molle on 14 June 2005 17:15:19

Author:  Spider-Man [ 14 Jun 2005, 15:44 ]
Post subject: 

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Jag behöver en bra dist/OD-pedal. Den bör vara lite åt det milda hållet, typ Tubescreamer eller något liknande. Den ska givetvis användas i ett bluesband, så inga Heavy Metal-prylar tack!

Vad vill jag betala? Runt 500:- känns bra, absolut MAX är 1000 spänn! Så de flesta vintage och botique-prylarna går bort!

Molle
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Ett tips bara... MXR:s Zakk Wylde signaturoverdrive... ZW-44... och ja, jag menar allvar... det var definitivt ingen hårdrocksdist om du inte klämmer på den som boost på en maxad marshalltopp... ett hett tips! 1095:- på MB... gå in och testa den... den låter jävligt vintage...

<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/ambulansliten.bmp" border=0>

Edited by - Spider-Man on 14 June 2005 15:44:34

Author:  Spider-Man [ 14 Jun 2005, 15:46 ]
Post subject: 

Gå in och lyssna själv.... (Detta på rena kanalen)

http://www.jimdunlop.com/products/elect ... %20amp.mp3

<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/ambulansliten.bmp" border=0>

Author:  Molle [ 14 Jun 2005, 15:52 ]
Post subject: 

Det låter bra, men ganska likt min Guv´nor.

Ingen som har nåt kul i lådorna att sälja?

Molle

Author:  Spider-Man [ 14 Jun 2005, 15:56 ]
Post subject: 

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Det låter bra, men ganska likt min Guv´nor.

Ingen som har nåt kul i lådorna att sälja?

Molle
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Jag skall inte kladda mer i din köpes-tråd Molle, men jag ville bara dela med mig av mina erfarenheter kring denna pedal... Jag har testat den live i butik, och jämför jag med Guv´norsimuleringen på min ME-50 (kanske inte helt korrekt, men vad fan....), så tycker jag inte ens att de har samma karaktär.... men men... sorry för kladdet monsieur Molle...

<img src="http://img.photobucket.com/albums/v703/wallcrawler/ambulansliten.bmp" border=0>

Edited by - Spider-Man on 14 June 2005 15:57:12

Author:  Molle [ 14 Jun 2005, 16:34 ]
Post subject: 

Om jag stöter på någon ska jag kolla, har hört mycket gott om dom!

Molle

Author:  kkrans [ 14 Jun 2005, 17:16 ]
Post subject: 

Jag har en Boss Power Driver... ganska grunge eller bara nice boost du väljer :)

Author:  javelin70 [ 14 Jun 2005, 17:21 ]
Post subject: 

Jag kan givetvis inte låta bli att rekommendera Tokais Metaldriver (obs! ingen metalpedal, det är en overdrive) som är mer mångsidig än en tubescreamer. Den har bättre eq-möjligheter och skär inte heller bort basen, det finns en kontroll för bas/mid (frequency) och en brightkontroll också. Pedalen är annars byggd med samma chip som gamla tubescreamers (JRC4558). Dom här brukar kosta en femhundring och det har funnits en del till salu på senare tid. Ljudexempel (ganska lång, lyssna på hela):

http://www.tonefrenzy.com/sound_files/t ... driver.mp3

Jag har haft en gammal TS-9 men föredrar helt klart den här.

Micke

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/