View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 06:27



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Billig men bra stålacke med mick 
Author Message

Joined: 17 Feb 2004, 03:24
Posts: 371
Location:
Post Billig men bra stålacke med mick
Köpte för en mycket billig peng en vit dito av Josh i höstas och nu har min fattige lillebror blivit så avundsjuk att han bett mig höra mig för om något liknande till honom. Så..... Har ni något trevligt liggandes som ni vill bli av med? Gärna nättare resonanslåda och smal hals, samtidigt som den förstås måste vara av fullt acceptabel kvalitet. Skicka förslag! Prisklass ca 1000-1500:-.


23 Jan 2008, 18:25
Profile ICQ WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Du har ju alltid Yamaha FG700MS för 1995:- på 4sound. En polare köpte en sådan och är väldigt nöjd. Verkar vara ett klipp bland budgetgitarrerna, med solitt lock.
Oops, såg att du ville ha mik också. Då blir det inte mycket över till gitarren för dom pengarna ...

Image


24 Jan 2008, 01:05
Profile WWW

Joined: 25 Jan 2003, 14:32
Posts: 1570
Post 
Cataluña tror jag du får under 2000 spänn och man kan väl åtminstone säga att den är prisvärd.

http://www.mug.se/produktdetalj.php?cat=0103&id=149

http://www.mug.se/produktdetalj.php?cat=0103&id=149



Image PLAY LOUD!


24 Jan 2008, 20:42
Profile

Joined: 17 Feb 2004, 03:24
Posts: 371
Location:
Post 
Hanen wrote:

Cataluña tror jag du får under 2000 spänn och man kan väl åtminstone säga att den är prisvärd.

http://www.mug.se/produktdetalj.php?cat=0103&id=149
Image PLAY LOUD!


Tack för tipset! Jag känner dock alltid olust inför att köpa saker nya. Känns som att man får betala minst 50 % mer. Så..... Kan inte du köpa en sådan själv – så kan jag köpa den beggad av dig? [:D]


25 Jan 2008, 14:00
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Dec 2007, 10:24
Posts: 1478
Post 
"Så..... Kan inte du köpa en sådan själv – så kan jag köpa den beggad av dig?"

Pajas. Så sant. Fatta att "billigt och bra" inte rimmar, nånsin.

/R


25 Jan 2008, 21:09
Profile

Joined: 17 Feb 2004, 03:24
Posts: 371
Location:
Post 
Ballz wrote:

"Så..... Kan inte du köpa en sådan själv – så kan jag köpa den beggad av dig?"

Pajas. Så sant. Fatta att "billigt och bra" inte rimmar, nånsin.

/R


Hum... Det tycker jag nog visst att det gör. Om inte annat finns det oerhört många prylar som är betydligt dyrare än de förtjänar, exempelvis för att de har en viss logga på huvudet. Nu må det satta prisintervallet för just det jag söker vara något lågt för att komma upp i riktigt bra kvalitet, men det är ju en annan diskussion. Är man en fattig 15-åring som min bror har man ofta inte möjlighet att välja dyrare grejor. Då får man hoppas på att just något billigt men <i>tillräckligt"] bra dyker upp...


26 Jan 2008, 17:36
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.