View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 21:04



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Marshall 50W 1987, dec -69 (Byte klart) 
Author Message

Joined: 27 Dec 2007, 12:27
Posts: 969
Location:
Post Marshall 50W 1987, dec -69 (Byte klart)
<s>Bytes mot nån cool gitarr, typ Nash/CS Strata/Tele, en bra Les Paul, National, Suhr eller kanske till och med en Ric eller Gretsch. Om du är i Sthlm, kan vi ta grejerna till en lokal och testa ordentligt innan byte. Fender Blackface Super Reverb eller gammal Vibroverb/Vibrolux är också tänkbart. Om rätt grej dyker upp, så är det värt att höra av sig [:)]

Vill du köpa den är priset 19K.</s> Bortbytt 081208
Image

Image

Image

Image

Image

Image



"May the funk be with you"


02 Dec 2008, 22:06
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2697
Location: Varberg
Post 
1) Är detta en s.k. plexi?
2) Är det en s.k. small box?
3) Hur låter den jfrt med t.ex. en 1959 SLP?
[:o)]

4) Är en CS closet classic '56 strat intressant att byta mot?

<font size="1">[url="http://w1.702.comhem.se/~u70203681/PurpleHaze.mp3"]<font color="red">"'scuse me, while I kiss that guy"</font id="red">[/url]</font id="size1">


07 Dec 2008, 21:44
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 12:27
Posts: 969
Location:
Post 
Plexipanelerna slutade man med i mitten av 1969. Det här är alltså en smallbox metalface från slutet av samma år. Jag är gärna försiktig med att jämföra årsmodeller eftersom exemplaren tycks variera mycket sinsemellan, även inom samma modell. En kompis har en Super Lead från 1969 och den låter mycket hårdare. Själv har jag två plexi 100w som är tidigare och då är det avsevärt mycket mer värme i dem. Den här stärkaren är också relativt varm i tonen och duckar snyggt i diskanten innan det blir för hårt.

Eventuellt har jag ett byte på gång redan, men jag är klart intresserad av CS Stratan om det går att få bilder på den. Hör av dig till reissueplayer (at) hotmail.com

Mvh Ola

"May the funk be with you"


07 Dec 2008, 21:58
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2697
Location: Varberg
Post 
Åhå, noll koll här... Mail i boxen!

<font size="1">[url="http://w1.702.comhem.se/~u70203681/PurpleHaze.mp3"]<font color="red">"'scuse me, while I kiss that guy"</font id="red">[/url]</font id="size1">


07 Dec 2008, 22:17
Profile

Joined: 22 Sep 2004, 23:43
Posts: 1529
Location: Söder om landsvägen
Post 
En McCarty kanske?

Image

http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreaters
I´ve paid my dues I've got the right to play the blues.


07 Dec 2008, 23:20
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Dec 2007, 12:27
Posts: 969
Location:
Post 
Magic wrote:

En McCarty kanske?

Det verkar som om Marshall och jag har kommit överens nu. Förhoppningsvis blir det ett snart byte.

Men tack för förslaget.

"May the funk be with you"


07 Dec 2008, 23:58
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Urban and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.