View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 02:38



Reply to topic  [ 1 post ] 
EPI Zakk Wylde Camo Bullseye 
Author Message

Joined: 30 Jun 2008, 23:15
Posts: 618
Location:
Post EPI Zakk Wylde Camo Bullseye
Hej...

Tiden har nu kommit att göra detta enormt svåra val....Jag har problem med diskarna i min vänstra handled och är lite begränsad vad gäller rörelserna då det gör ont som fan att böjja handleden i vissa lägen. Dessa lägen infaller när jag spelar solon och är på dom övre banden och härjar. Jag har alltså enorma problem att sola med LP:n då man måste böjja handleden på ett för mig onaturligt sätt för att nå.

Jag söker då ett byte till en annan gitarr i klassen 10.000:- med Humbuckers OCH hardcase då jag far en del med mina instrument.

Ingen Strata, LP, SG eller Tele.

Jag spelar nu på en Strata och en Peavey Wolfgang Special som passar mig och min handled som handsken, så har ni som blir intreserade en liten ide´ om hur jag tänker vad gäller gitarr i bytesväg.

Epin är i inspelat skick utan dings och utrustad med EMG 81/85:or precis som Zakks egna gibson guror. Obehandlad hals som käns som sammet...Eller som jag brukar säga...Len som en...[:I] Jag har bara goda ting att säga om denna gitarr, förutom missödet att jag inte kan spela solo på den så älskar jag den. Den är åxå utrustad med hårdrocks straplocks, DVS öglor att fästa karbinhakarna i som finnes i axelremmen. Ej orginal ...[:)] Strängad med D`addrio XL 110. Hardcase följer med. Banden har slipats då en del hade EPI kvalitet vid leverans, halsen och stallet justerade jag när vi bytte mickar så strängarna har en låg och fin Action.

Bilder finnes här http://www.6pack.se/biografi_perola.html Denna site tillhör det ena bandet jag spelar med, 6Pack, ett rent coverband. Det är ett rullande bildspel så ha tålamod om min fula nuna hittar dit först!

Fler bilder här. http://www.tonelab.net/files/PIC01857.JPG
http://www.tonelab.net/files/PIC01854.JPG

Jag köpte gitarren på MB i Malmö för 10 månader sedan och gav då 9.995:- plus EMG 81/85 ZW-set för 2.300:-

Sk Idiotbyten med billigare gitarrer undanbedes tacksamt.

/Ola


24 Jul 2008, 21:12
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.