View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 07:36

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Gammal Gibson j45/Dove/Hummingbird 
Author Message

För några år sedan sålde jag min Gibson j45 från 1968-69 (en likadan som på bilden) och det kan jag ångra.
Är det någon som har något liknande i sina gömmor? Dove eller Hummingbird kan också tänkas och jag är främst ute efter gammalt vintage då jag har en förkärlek för gamla grejer och bruksslitage är inget som direkt stör mig heller bara den är sjyst att spela på! :)
Ett vettigt pris och inga fantasisummor, tack. Jag kan tänka mig ett byte/delbyte med någon av mina gamla Hagströmare/Hagströmstärkare.
Hör av Er, tack!

Image

07 Jun 2015, 16:37
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Gammal Gibson j45/Dove/Hummingbird
vad jag förstått är just modellen med ställbart stall inte lika eftertraktad då stallet ger sämre kontakt sträng-kropp och ljudet inte ska bli lika bra, kanske därför de övergav det igen, men ingen gitarr låter ju lika...bara så du vet, dessa ska vara billigare av den anledningen..

har själv en från 2000-talet nån gång som jag spelar på alldeles för lite och svagt funderar på att göra mig av med och köpa nått billigare, men den låter härligt :)

10 Jun 2015, 08:42
Profile

Post Re: Gammal Gibson j45/Dove/Hummingbird
SLA wrote:
vad jag förstått är just modellen med ställbart stall inte lika eftertraktad då stallet ger sämre kontakt sträng-kropp och ljudet inte ska bli lika bra, kanske därför de övergav det igen, men ingen gitarr låter ju lika...bara så du vet, dessa ska vara billigare av den anledningen..

har själv en från 2000-talet nån gång som jag spelar på alldeles för lite och svagt funderar på att göra mig av med och köpa nått billigare, men den låter härligt :)

Hej! Du har mail/PM.

10 Jun 2015, 12:47
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 3 posts ]