|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
Vantage, Maxxas , Ibanes, Nysse
| Author |
Message |
|
Tobbe z
|
 Vantage, Maxxas , Ibanes, Nysse
[img][IMG]http://i241.photobucket.com/albums/ff282/tobbez/IMG_6223.jpg[/img][/img] Hittade lite oanvända grejor i källarn...
Fr vänster
Vantage VA 800 i gott skick en Matsumokogitarr av den bättre skolan. 24st superjumboband, mahogny, neckthru, orginal förutom microswitchen som är bytt. Dings finns. Org case 4000,-
Vantage Avanger från 1986(Matsumoko). Snorbra gitarr i nästintill nyskick (8/10) Tung(3,7 kg) och en ton mer som en Pålle än Strata. Välbalanserade och välljudande H-S-S mickar. Tom vintagesvajet är brukbart utan ett ständigt stämmande, Rosewooden i greppbrädan är av en kvalitet som inte finns längre- Riktigt bra gitarr No case 3500,-
(Sw)Eagle Nysse. En av 14 tillverkade, vet historien åxå ! Grön glitterflejk i nyskick. Tunn och med mittstock som en 335a. Riktigt bra P-90! Bra gitarr som tusan men gillar inte Bigsby så jag har skaffat en annan semohollow utan Bigsby. No case 4500,-
Maxxas MX2(by Ibanez) -88/89 Så bra skick att jag inte vill spela på den. Några dings och lite fretware. Men mycket fin-iprincip så bra en gitarr av den här typen kan bli. En modern räser gitarr med tunnhals, feta band, ergonomisk kropp orginal DiMarzio mickar(IBZ us) EdgePro svaj. Börjar få samlarstatus internationellt. Den här ska iväg endast pga att jag har två lika bra Ibbor som jag törs använda- annars är det ett riktigt bra instrument, så bra det blir. Ordnar ett icke org Case till denna - 9000,-
Ibanez Talman- tidigt 90 . Bra gitarr modernvintage -typ. Kanongitarr som är billigare än sina kvaliteter. Bra skick men det finns spår av användning. NoCase 3500,-
Ibanez RGT 320. RG s TopOfTheLine Senaste listpris var 34K för denna. I skick som ny- alla taggar, instruktioner, verktyg mm ligger i caset. Tyvärr väldigt lite spelad- tom stängarna är orginal. Org case. Väldigt mångsidig gitarr med det nyaste Edge Zero som gör att man tom kan skjuta en sträng utan att den stämmer ur sej. I princip alla gångbara typer av mickljud finns i denna. Mahogny kropp, Neckthruhals, En Wizard hals som inte är jätte tunn untan mer som en normal Strata i tjocklek. Mycket snygg och bra gitarr- så bra en gitarr blir. 15000,-[/img]
|
| 25 Jan 2011, 16:53 |
|
 |
|
Bentooshape
|
Tjena, Hur är halsen på Talman:en? Är mickarna original? MVH /Andreas Lundapaugen@hotmail.com
|
| 27 Jan 2011, 17:35 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Bentooshape wrote: Tjena, Hur är halsen på Talman:en? Är mickarna original? MVH /Andreas Lundapaugen@hotmail.comHalsen är ungeför som en standardstarta. Kan mäta om det finns indresse Mickarna är orginal. Det som inte är orginal är svajarmen och axelbandspluttarna
|
| 27 Jan 2011, 20:07 |
|
 |
|
bummer
|
Talman var ju grymt cool[:p] Tillverkades tydligen mellan 1994 och 1998.
|
| 27 Jan 2011, 21:26 |
|
 |
|
Bentooshape
|
Så noga är det inte med exakta mått, men tack ändå. GAS:en är väldigt stor här, men jag måste bli av med en gitarr jag har under säljes först. Återkommer om den finns kvar när den blir såld. MVH Andreas Lundapaugen@hotmail.com
|
| 29 Jan 2011, 13:17 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|