Gibson EB-3 bas 1970 säljes

En klassisk Gibson-bas tillverkad under åren 1961 till 1979. Lättspelad med ett härligt mjukt och fylligt ljud. Dessutom är den snygg och har ett tidlöst utseende.
Detta exemplaret är från något av åren 1970-72. Eftersom Gibson, fram till 1977, använde sina serienummer på ett ostrukturerat sätt, så är det svårt att säga exakt vilket år denna basen är tillverkad. Men om man väger samman hur huvudet, stallet och mikrofonomkopplaren ser ut, att inget fingerstöd på plektrumskyddet finns, och att det står "Made in USA" på baksidan av huvudet, får iallafall jag det till 1970.
Basen är i mycket bra skick med tanke på dess ålder. Visst, lacken har smårepor och mindre märken, men det är ett instrument som har används både i replokal, i studio och live.
Den är komplett sånär som på några skruvar till plektrumkskyddet, halsplattan och skyddet för elektroniken.
Kåpan för stallet saknas också. Men allt sådant finns på t ex Ebay. I övrigt är de spelklar - bara att plugga in och börja spela.
Priset är satt utifrån liknande basar i liknande skick som finns/fanns nyligen till salu på Ebay, Tradera, Blocket, och liknande ställen. Prisspannet är/har varit mellan 10 000 kr och 25 000 kr, så jag lägger mig ungefär däremellan: 15 000 kronor.
Basen finns på Södermalm i Stockholm. Trots att ett svart stabilt hardcase medföljer, vill jag helst inte skicka den. Om du vill ha basen skickad till dig tillkommer kostnad för emballage och frakt.