View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Sep 2026, 12:21

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Svart 70's Strata HPD 
Author Message

Post Svart 70's Strata HPD
Nej, ingen Fender, förutom mickarna som är USA standard.
Texaskropp i lind, korrekt fräsning som synes på bilderna.
Hals från en Squier, litet ciggbrännmärke på huvudet. Banden i bra skick.
Japan-potar med stort hus. WD plektrumskydd. Svaj med stort block, tyvärr ej stål, men ändå....
Svajarm med svart knopp medföljer, trots den inte syns på bild.
Endast 2000:-!!!!
Image
Image
Image
Image
Image
Image

02 Jan 2011, 15:19
Profile WWW

Menar du att kroppen är av märket Texas, typ från GMF? Sedan när är det al i deras kroppar?

02 Jan 2011, 15:25
Profile ICQ YIM WWW

Hmmm.... GMF har haft en ständig dialog med fabriken i Kina, och förbättringar har gjorts fortlöpande. Men, nu när du säger det så är jag inte helt säker på om det är al eller basswood. Det <u>ska</u> vara al, men om det faktiskt är det får jag kolla upp.

02 Jan 2011, 17:01
Profile WWW

Jag mailade en av stötarna på Grand Mother Fuckers[:D] och frågade om just kropparna.
Svaret jag fick löd typ: <font color="red">"Det är så billiga kroppar att jag inte ens orkar kolla upp det."</font id="red">Vad jag förstått så är det basswood i de gitarrer som är just specade "basswood". I deras övriga specar där de utelämnar vilket virke kropparna är tillverkade i så lämnar GMF med sitt trötta svar utrymme för fri tolkning. Min tolkning och kvalificerad gissning är att ospecade kroppar består av pressat flis och wellpapp.
Jag menar inte att förvandla din säljtråd till nåt annat än just säljtråd. Ball gura annars, hoppas nån köper den och ger den kärlek!

02 Jan 2011, 17:40
Profile ICQ YIM WWW

Diskutera på du bara! Det är ju relevanta frågeställningar. Det är hur som helst riktigt trä, inte plywood eller MDF. Jag är personligen hej å tjenis med Thomas (och de andra)på GMF, och vi har diskuterat Texas och dess utveckling en hel del. Det stora problemet med kinesiska tillverkare (känner flera som fått tillverkat grejer i Kina) är att de håller med vad man än beställer, men det är inte alltid det beställda som faktiskt dyker upp.
Hur som helst, jag ska ned till verkstan i kväll, och då täljer jag en liten flisa på ett undangömt hörn av kroppen, så får jag se vad just detta exemplar har för trä. Det är ju trots allt denna kroppen det handlar om, och inte alla andra Texaskroppar.

02 Jan 2011, 18:08
Profile WWW

Jajamensan! Jag har nu kollat upp vilket träslag som kroppen är gjord av. Trumvirvel...... BASSWOOD!!!(lind). Papamojo hade rätt, och jag något mindre rätt. Inte alls, faktiskt. [:I] Tack för påpekandet.

03 Jan 2011, 16:10
Profile WWW

05 Jan 2011, 08:51
Profile WWW

Fan vilken trevlig gitarr! Låter och spelar kanon, om man ändå hade haft pengar... Ett rekomenderat köp till dej som har pengar, den e lätt värd 2000:-!

(\__/)
(>'.'<)
(")_(")

07 Jan 2011, 11:15
Profile WWW
Reply to topic   [ 8 posts ]