View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Sep 2026, 20:57

Reply to topic  [ 17 posts ] 
Fender CS 1966 Relic Strat *SÅLD* 
Author Message

Post Fender CS 1966 Relic Strat *SÅLD*
Dags för denna fina gitarr att hitta nytt hem. Jag är enda ägaren och köpte gitarren ny under våren 2006 från Fuller Vintage Guitars i Houston, Texas.

Image

Image

Image

Image

Image

<b>Fakta:</b>
Byggd 2005. Väger 3.42 kg. Resonant instrument med rund/kraftig hals - inte riktigt Nocaster profil men en rejäl bit att krama likafullt.

Periodkorrekt limmad lönn greppbräda 7.25" på lönn hals, s.k. â€Â

25 Nov 2010, 00:40
Profile

Gåshud!!!

25 Nov 2010, 01:22
Profile ICQ YIM WWW

Gåshud!!!

Helt klart [^].
/D

25 Nov 2010, 23:51
Profile

ÅHH! Fin gitarr, synd att månadens lön gick till att reparera bilen [xx(][V]

/Jakob

jakis-92(at)hotmail.com

26 Nov 2010, 13:57
Profile ICQ YIM WWW

Jag spelar inte tillräckligt bra för att äga denna.

27 Nov 2010, 14:54
Profile

/Jakob

Bilar är ett gissel - när de inte funkar [:(]. En bra strata går dock inte sönder i första taget [;)].
/D

28 Nov 2010, 13:09
Profile

Jimi forever wrote:

Junior wrote:

/Jakob

Bilar är ett gissel - när de inte funkar [:(]. En bra strata går dock inte sönder i första taget [;)].
/D

Jag vet. Borde egentligen sälja skiten och köpa en riktigt bra gitarr. Men det är lite jobbigt när man ska ut och giga. Man ska ha med sig i alla fall 2 gitarrer, en stärkare och pedalbordet (och då är det lätt lastat, ibland måste man ha med sig PA:t också och det är liiite väl jobbigt att åka kommunalt med så mycket grejer... [;)])

/Jakob

jakis-92(at)hotmail.com

28 Nov 2010, 18:32
Profile ICQ YIM WWW

Junior wrote:

/Jakob

/D

Du har uppenbarligen inte sett Lemon Bird live!

[:D]

Läcker gura som fasen och gratisbump!

Image Image
<i>Gibson LP R8 VOS (WC + IT) | Gibson EDS-1275 | Fender Telecaster | Gretsch 5120 | Martin D-28 | Danelectro (DC3) | Danelectro (DC212) "]

28 Nov 2010, 18:41
Profile ICQ

Jimi forever wrote:

Junior wrote:

/Jakob

/D

Du har uppenbarligen inte sett Lemon Bird live!

[:D]

Läcker gura som fasen och gratisbump!

[:D] [8D] [:D] [8D]
/D

28 Nov 2010, 22:21
Profile

Lite intresse här på Bojen för denna gura. Vad tror ni? Fel forum? Fel pris? Fel gura?
Lite förvånad är jag allt [B)]. Fast smaken är ju förstås som baken.....
/D

05 Dec 2010, 20:14
Profile

custom shop fenders brukar kosta runt 14-17 tusen beggade här i Sverige....kanske därför ointresse ?
relic och fin ombandning brukar inte påverka priset.

05 Dec 2010, 20:18
Profile ICQ YIM WWW

custom shop fenders brukar kosta runt 14-17 tusen beggade här i Sverige....kanske därför ointresse ?
relic och fin ombandning brukar inte påverka priset.

Tack för din input Spindeln. Vi har olika erfarenheter när det gäller beggade Fender CS verkar det som. Verkligen.
Själv har jag inte hittat en enda <u>riktigt bra</u> CS strata för de pengarna du skriver om.
Alla guror på den prisnivån har varit tunga som skam, minst 3.6 kg, inte varit särskilt välbyggda eller resonanta. Fast det är ju som sagt min erfarenhet.
/D

05 Dec 2010, 20:31
Profile

har du verkligen testat alla som sålts på blocket osv ? det är tveksamt....inte jag heller såklart. Men alla som säljer skriver ju samma sak att "detta är ett utvalt ex, extra bra player, superlätt och resonant osv osv"...så jag går bara efter vad priserna brukar vara på CS fenders beggade på blocket och här....det handlar om 14-17 tusen. Dollarn är ju inte så hög nu också så det spelar ju in.
Det tror jag är anledningen till att det går trögt. Sen har folk inte så mycket cash nu för tiden utan alla vill byta mot grejer.

05 Dec 2010, 23:38
Profile ICQ YIM WWW

har du verkligen testat alla som sålts på blocket osv ? det är tveksamt....inte jag heller såklart.

Nej, jag har givetvis inte provat alla. Bara de som efter kontakt/samtal med annonsören känns intressanta. Några stycken genom åren [;)].

spindeln wrote:

Men alla som säljer skriver ju samma sak att "detta är ett utvalt ex, extra bra player, superlätt och resonant osv osv"..

Många skriver så. Om jag sedan har samma uppfattning om vad som är "superlätt", "utvalt" etc. är enkelt utrett genom personlig kontakt med säljaren. Eller - när det är möjligt - test av instrumentet [:)]. Oftast har jag en annan uppfattning än säljaren..

spindeln wrote:

så jag går bara efter vad priserna brukar vara på CS fenders beggade på blocket och här....det handlar om 14-17 tusen.

Vi har olika erfarenhet där när det gäller min typ av CS Fender - men oavsett det: har dessa guror varit riktigt bra enligt din bedömning?

spindeln wrote:

Dollarn är ju inte så hög nu också så det spelar ju in.
Det tror jag är anledningen till att det går trögt.

Ja, kanske. Å andra sidan kan man ju fråga sig om en låg dollar gör det lättare att hitta just <u>denna typ</u> av CS Fender? Knappast. Modellen har utgått ur Time Machine serien och går enbart att få som specialbeställning, och då är det fortfarande inte säkert att du får en lika välbyggd. Om du inte går på masterbuildt alternativet förstås [8D]. Men då drar det iväg prismässigt - trots låg dollar. Var så säker.

spindeln wrote:

Sen har folk inte så mycket cash nu för tiden utan alla vill byta mot grejer.

Jo, alltför många har dåligt med pengar i dag. Några få ha desto mer - en del rent obehagligt mycket. Det är uppenbarligen så majoriteten av oss uppfattar ordet rättvisa nu för tiden [V]. Suck. Nåväl, Bojen är inte avsedd för politisk agitation så jag lämnar det spåret.

Jag tror snarare att just denna modell kanske helt eneklt inte är vad de flesta som kollar efter CS Fender är ute efter. Kanske också därför den försvann från TM serien? Trots Hendrix vibbarna [:0] [B)]...och det vackra stora "post CBS" huvudet [:0] [B)]...och "maple cap" [:0] [B)]....

Jag har några intressenter sen flera månader tillbaka - båda är dock obehagligt panka [:(].

Live and Learn.
/D

06 Dec 2010, 11:21
Profile

alltså jag har ju ingen aning om de som säljs på blocket är bättre eller sämre än din eftersom jag inte testat....men jag tror inte folk tänker att just ditt ex är värt mycket mer än andra cs fenders. Ser du två ex på blocket, (t ex en här på bojen såldes för 13000 kr eller om det var 11000...en cs 63 nos tele), så blir man säkerligen mer intresserad av en som kostar 15 än en som kostar 22.
du måste hitta nån som just är ute efter din modell annars får du den aldrig såld till det priset tyvärr.....blir till att sänka.
lycka till iaf, den ser mycket snygg ut.

06 Dec 2010, 14:51
Profile ICQ YIM WWW

....men jag tror inte folk tänker att just ditt ex är värt mycket mer än andra cs fenders. Ser du två ex på blocket, (t ex en här på bojen såldes för 13000 kr eller om det var 11000...en cs 63 nos tele), så blir man säkerligen mer intresserad av en som kostar 15 än en som kostar 22.

Jo, för en del är det nog så. Priset är allt. Jag hoppas verkligen att de som köpt "high end" gitarrer på annons till vrakpriser verkligen fått något kärt för pengarna att spela på.

Själv ser jag ingen vits med att äga en "high end" gura om den inte har DET, hur billig den än är. I slutänden skall det ändå skapas musik på gitarren eller hur? Då vill jag förvånas, känna mig inspirerad och attraherad av gitarrens sound och spelbarhet. Ingen nackdel med lite "waow faktor" i såna lägen [;)]. Spännande att se vem som blir först ut med att fråga varför i hela fridens dagar jag då säljer denna gura - om den nu är så bra [;)] [;)].
Min erfarenhet är att gitarrer som säljs till halva, eller rent av en tredjedel av nypriset alltför sällan har så mycket "waow" över sig. Oavsett vad en stjärna som t.ex. Arne Arvidsson hittar på för fix. Det kan bli mycket bättre så klart - men träbitarna har den beskaffenhet de har i grunden hur man än vrider och vänder sig.

Har mött många gitarrister (ofta unga), särskilt sedan jag öppnade gitarrverkstad för sju år sedan, som glada i hågen kommer med sina CS "fynd" (ofta eBay) fyllda med en förhoppning om att bara man "justerar stränghöjden en aning" så kommer deras gitarr att låta och spela helt fantastiskt. Det är ju en custom shop (lägg in valfritt gitarrmärke här) så då måste det ju vara bra ....eller hur? Jo du, om det vore så väl.
Arbetskostnaden för det jobb som krävdes för att få gitarren tip top äter inte helt sällan upp den summa ägaren ursprungligen trodde sig ha sparat, ibland betydligt mer än så. Trist men sant. Och då är det som sagt ändå inte säkert att någon "waow faktor" infunnit sig [xx(]. Gitarren blev bra - men inte fantastisk. Och det berodde inte på gitarrteknikern utan på träbitarnas ljudegenskaper...well, well.

spindeln wrote:

du måste hitta nån som just är ute efter din modell annars får du den aldrig såld till det priset tyvärr

Och det är just en köpare som vill ha denna modell - och inget annat - som jag är ute efter.

spindeln wrote:

.....blir till att sänka.

Återstår att se...och i så fall hur mycket [;)].

spindeln wrote:

lycka till iaf, den ser mycket snygg ut.

Tackar [:)] [:)]!

Och så slutligen:
<b>Den som inte tycker det är intressant att utforska de övre gränserna för vad hans/hennes instrument kan prestera berörs så klart inte av det jag skriver om i denna säljtråd. De lever glada och lyckliga med sina illa justerade gitarrer och struntar fullständigt i om det går att mjölka ut mer ton ur instrumentet eller ej. Sådana strängbändare finns det också på vår jord och sist jag kollade kallas dessa per definition för <i>friska människor"]</b> [:D] [:D].
/D

06 Dec 2010, 22:05
Profile

/D

16 Dec 2010, 23:54
Profile
Reply to topic   [ 17 posts ]