View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Sep 2026, 22:02

Reply to topic  [ 13 posts ] 
Ibanez JEM777, Ibanez FR, Fender Lead 
Author Message

Post Ibanez JEM777, Ibanez FR, Fender Lead
Jag har för många gitarrer av samma typ mm och dessa får därför lämna moderskeppet:

<b>Ibanez JEM777SK</b>
Årtal 1988. Ombandad av Gitarrmakaren i Göteborg med perfekt resultat (feta jumbos!). Två av mickarna är bytta, till vad vet jag inte men de låter kanon! Fantastisk gitarr i övrigt! Mer beskrivning behövs inte för denna - de som vet vad det rör sig om blir blöta i brallan, så är det bara! (ja, förutom en del gubbar med tele/strata här på forumet då såklart *blink*)

<b>Ibanez FR1620</b>
Årtal: detta år(!). Mickar bytta till DiMarzio Air classic. Switchen bytt mot en femvägs vilket gör denna gitarren till det ultimata för twangigt ljud samt massa andra coola möjligheter till ljud. Resultatet har blivit helt fantastiskt men jag har fått inse hur mycket hårdrocksgitarrist jag faktiskt är och nån annan som uppskattar denna guldklimp får ta över. Plektrumskyddet är bytt mot en custumvariant som bara gör den ännu snyggare. Originalskyddet följer med plus en tredje variant.

<b>Fender Lead 1</b>
Årtal: 1980. Schallerstall, ej original men fan så mycket bättre. Ingen aning om mickarna är original eller ej. Absolut ingen gitarr för samlare men en grym gura även denna. Fender-kännare här på Bojen kan säkert påtala mer av mekaniken som inte är original misstänker jag.

Sen är det ett gäng mickar också som ni ser.

[img][IMG]http://i885.photobucket.com/albums/ac52/P_J_Andrews/IbanezJEM777SK.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i885.photobucket.com/albums/ac52/P_J_Andrews/IbanezFR.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i885.photobucket.com/albums/ac52/P_J_Andrews/FenderLead.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i885.photobucket.com/albums/ac52/P_J_Andrews/Mickar002.jpg[/img][/img]

Priser höll jag på att glömma. Jag tänker mig sextontusen för JEM:en, femtusen för Leaden och kanske sjutusen för Ibanez´s svar på tele (!). Mickarna vill jag inte ha allt för mycket för, faktiskt hellre nåt kul i byte eller allihop för en tusenlapp.

Samtliga gitarrer kan även gå i byte/delbyte åt nåt håll. Det jag vet som står på min önskelista är:

* GRECO Flying V
* Någon form av tolvsträngad elgitarr
* En finlemmad ackegura typ gammal Landola/Bjärton osv.... ja ni fattar va?
* Marshall BMP combo eller topp (jo jag minns tjatet i nån tråd om vad detta faktiskt är men en sån där sjuttiotalare med varmt ljud ni vet!)
* DOD 250 grå
* Ibanez FL9
* Whawha/fuzz-pedal. Jag hade en gång en Electro Harmonix från slutet av 60-talet som jag saknar som fan. Den skränade som fan och jag vill ha en sån eller nåt liknande. Nåt som låter Stooges och inte Hendrix. Nåt som skriker och inte kvackar ha ha.
* Trace Elliot SMX dual compressor. Tror inte det finns nåt annat som matchar denna pedal men upplys mig gärna!
* Gitarrinstruktionsvideos på VHS
* Gitarrtidningar pre-grunge

Eller nåt annat jag inte ännu vet att jag behöver!!

Prylarna finns i Göteborg och kan (motvilligt) skickas om det skulle vara så.

23 Sep 2010, 13:33
Profile

Jag tar gärna lite mer info om vilka mickar du har där :)

23 Sep 2010, 13:52
Profile ICQ YIM WWW

Jag tar gärna lite mer info om vilka mickar du har där :)

Usch, jag som hoppade slippa [:p]

Det är en mittmick från en Ibanez RG från 1990, ett par Seymour Duncan från en gammal 80-tals-Kramer (vill jag minnas), ett gäng stratamickar av okänt märke, basmickar, två Ibanez humbuckers från en gammal Roadstar och nån till humbucker. Fick jag med alla?

23 Sep 2010, 14:04
Profile

Tjurgubben (dvs jag) tjurar lite på att det inkommit en hel packe mail om mickarna men minimalt om gitarrerna..... och jag som bara slängde in mickarna när jag ändå var igång....

S1:an är iaf såld så vill nån ha resten av mickarna på ett bräde så är priset 600 nu.

23 Sep 2010, 16:25
Profile

Jag kommer att ha begränsad tillgång till internet under helgen så det säkraste sättet att få tag i mig blir telefonledes:

0737 - 137819

///Peter

25 Sep 2010, 11:39
Profile

/Magnus

28 Sep 2010, 15:34
Profile WWW

Fin FR, Magnus vill ha den.[:p]

/Magnus

Magnus behöver dock själv banta ner samlingen. Har jag hört. [:p][8D]

28 Sep 2010, 15:47
Profile

Magnus Olsson wrote:

Fin FR, Magnus vill ha den.[:p]

/Magnus

Magnus behöver dock själv banta ner samlingen. Har jag hört. [:p][8D]

Ja, det är sant.
Men mitt hjärta slår för FR gitarrer (även om jag redan har en svart sån, även den men sånt plektrumskydd).

/Magnus

28 Sep 2010, 16:44
Profile WWW

Magnus, om du tar dig i kragen och säljer din RG till mig så har du råd med Peters FR [:)]. Eller kanske ett triangelbyte är på sin plats.

(Ledsen om jag förstör din tråd Peter [B)] )

28 Sep 2010, 19:21
Profile ICQ YIM WWW

Magnus, om du tar dig i kragen och säljer din RG till mig så har du råd med Peters FR :). Eller kanske ett triangelbyte är på sin plats.

(Ledsen om jag förstör din tråd Peter :) )

Du borde ha mail.

/Magnus

28 Sep 2010, 23:07
Profile WWW

Magnus Olsson wrote:

DanielB wrote:

Magnus, om du tar dig i kragen och säljer din RG till mig så har du råd med Peters FR [:)]. Eller kanske ett triangelbyte är på sin plats.

Du borde ha mail.

/Magnus

Tyvärr inte, tomt i min låda [:(]

29 Sep 2010, 07:17
Profile ICQ YIM WWW

29 Sep 2010, 11:01
Profile

Det är nog bara bra så slipper jag hålla på att bumpa den ha ha eller etter värre lägga ut allt på Blocket! [:I]

29 Sep 2010, 13:04
Profile
Reply to topic   [ 13 posts ]