View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Sep 2026, 22:02

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Burns Marquee BORTBYTT 
Author Message

Post Burns Marquee BORTBYTT
BORTBYTT

Hej

Fler kostsamma hobbies gör att jag avyttrar denna gitarr.

Det är en Burns Marquee, till synes röd till färgen (skulle säga åt Fiesta Red-hållet utan att ha jämfört) med guldfärgad mekanik.
Serienumret börjar på 2002XXXX så man kan leka med tanken att det skulle kunna vara tillverkningsåret

Det sitter en del nya stalldelar på denna då det gamla stallet var utslitet. Jag har borrat upp stränghålen i stålblocket då strängändarna hade en förmåga att fastna i stallet.
(Tydligen inte helt ovanligt på Marquee-gitarrerna). Det sitter ett flång nytt Dunlop 0.10-0.46 set på den och den håller stämningen bra, även efter svajande.

Inga större dings, Lönnhals med C-profil, tremolo-täckluckan saknas (och mått/hålbild är förstås inte samma som på en strata..) Lite skavanker i kroppen
under stallet då gitarren troligen stått osträngad med full uppsättning fjädrar och stallet har klämmt mot kroppen. Inget som påverkar spelbarhet/funktion.
Försumbart slitage på banden, "noll-bandet" har lite gropar i sig men inget som jag tycker påverkar spelbarheten här heller.
Elektroniken fungerar klanderfritt. En bred variation av ljud kan man få ur den oxå då den förutom 5-läges switchen även har en push-pull pot.

Sitter även Dunlop straplocks på denna samt att en del reservdelar från gamla stallet skickas med, t.ex oborrat stålblock och en uppsättning sadlar.

Prisidé 3000:- inkl frakt - Kan skickas i det skabbigaste hardcase du sett. Finns annars i Karlskoga.

Image Image

Mvh Robert
0707253852

BORTBYTT

18 Sep 2010, 08:56
Profile

Färgen heter Fiesta Red, jag har en
Hank Marvin Custom Legend Limited Edition
i samma kulör.

18 Sep 2010, 09:04
Profile ICQ WWW

Färgen heter Fiesta Red, jag har en