View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Sep 2026, 23:51

Reply to topic  [ 7 posts ] 
Greco ES175 "Borta" 
Author Message

Made in Japan 1977. Lätt flammig topp och baksida.
Mörk och fin rosewood. Fretedge binding. Patina på kromet och gulnad lack.
Några dings här och var men inget allvarligt. Plektrumskydd saknas.
Hardcase finns.

Pickup-sargarna är bytta och de som sitter på glipar aningen på långsidan mot halsen (syns inte om man inte tittar efter det). Rattarna kommer från en Greco SG.

Image
Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause

04 Jun 2010, 21:18
Profile ICQ YIM WWW

hmmmmmmm[:p] är mickar och övrigt original?

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

04 Jun 2010, 21:26
Profile WWW

Joshunznera wrote:

hmmmmmmm[:p] är mickar och övrigt original?

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Jag tror det. Jag vågar dock inte lova till 100% då det är en gammal gura och det är halvsvårt att kolla lödningarna.
Ska se ifall jag får in en spegel.

EDIT: Jag skruvade loss en pot och lirkade ut den med ståltråd. Mickkabeln har för Greco tidsendliga röda markeringar så jag utgår ifrån att mickarna är original men möjligen är någon pot bytt men det är svårt att avgöra då japanerna inte har haft datummarkerade potar.

EDIT 2: Greppbrädan är troligtvis brazilian rosewood.

Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause

04 Jun 2010, 22:23
Profile ICQ YIM WWW

Lite intresserad,ser fin ut.Hade Greco fler es 175 modeller i olika prisklasser??Hade en Ibanez -175 fr -75 som var ganska enkel och ingen vidare gitarr.
Priset verkar ok,men som de flesta har man för många guror

En Ovation breadwinger fr -75 med hardcase??

Warmoth hard tail strata med chamberd ask kropp och superfet allparts lönnhals vintage tonerider mickar Gotho hardware??

Kan diskutera ev mellanskillnad,förstår att du naturligtvis vill ha cash

Mvh Thomas

05 Jun 2010, 09:47
Profile ICQ YIM WWW

furix wrote:

Lite intresserad,ser fin ut.Hade Greco fler es 175 modeller i olika prisklasser??Hade en Ibanez -175 fr -75 som var ganska enkel och ingen vidare gitarr.
Priset verkar ok,men som de flesta har man för många guror

En Ovation breadwinger fr -75 med hardcase??

Warmoth hard tail strata med chamberd ask kropp och superfet allparts lönnhals vintage tonerider mickar Gotho hardware??

Kan diskutera ev mellanskillnad,förstår att du naturligtvis vill ha cash

Mvh Thomas

Greco hade två olika modeller. Detta är den finaste som fanns vid den tiden. Att jämföra med en Ibanez som sålts ny i Sverige är som att jämföra äppel med päron.

Det är förövrigt det som varit problemet med Japanska guror när det gäller er som var med på den tiden: ni har haft alla de där skitgurorna som svenska handlare importerade[:)]Du är inte den första jag stöter på som tänker så här.

Vi kan kanske diskutera något om Stratan. Den är inte helt ointressant då jag letat lite efter en hardtail.

05 Jun 2010, 10:00
Profile ICQ YIM WWW

2500kr emellan??Bara kroppen kostade 3500kr att ta hem från staterna,du ska naturligtvis få bilder.

Byter ämne lite då jag vet att du är expert på japan vintage guror
har en Burny lp modell typ 59 replika fr ca -82 med org hardcase Lgl-90,120 med superflammig top en bits mahognykropp fretedge bindnings den jag köpte den av sa det var VH-1 mickar på den men kom inte dom senare kablage är metall klätt ala Gibson och stora Bumble bee typ av kondningar

Mvh Thomas

05 Jun 2010, 10:11
Profile ICQ YIM WWW

furix wrote:

2500kr emellan??Bara kroppen kostade 3500kr att ta hem från staterna,du ska naturligtvis få bilder.

Byter ämne lite då jag vet att du är expert på japan vintage guror
har en Burny lp modell typ 59 replika fr ca -82 med org hardcase Lgl-90,120 med superflammig top en bits mahognykropp fretedge bindnings den jag köpte den av sa det var VH-1 mickar på den men kom inte dom senare kablage är metall klätt ala Gibson och stora Bumble bee typ av kondningar

Mvh Thomas

Maila några bilder på Stratan och ett par på Burnyn!
straponyourguitar [snabel-a]hotmail . com

05 Jun 2010, 10:21
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 7 posts ]