View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Sep 2026, 02:35

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Godin Radiator igen - Lågt Pris! SÅLD! 
Author Message

Post Godin Radiator igen - Lågt Pris! SÅLD!
<font size="4"><font color="red">SÅLD!</font id="red"></font id="size4">

<s>Hej!

Den uppmärksamme Bojaren känner igen denna Radiator. Hade den ute på annons för ett litet tag sedan och beslutade mig till sist för att behålla den. Nu är det alltså dags igen!

Har blivit akut sugen på en Stratocaster och därför får denna gå - trots att jag börjat komma riktigt bra överens med den. Halsen är rak och fin och banden är i mycket bra skick. Har ett eget sound och utseende och låter verkligen mumma genom min Epi Valve Junior + Barber Ltd.

Pris 2500:- och det är billigt om du frågar mig! [:)] Slår du till snabbt så slänger jag med plektrum. [:D]
<font color="red">

Saxar in några klipp för att fresta lite:</font id="red">

http://www.youtube.com/watch?v=lcttnJhkw9A
http://www.youtube.com/watch?v=gqHOvX1o0DY
http://www.youtube.com/user/AndreasLidberg#p/u/6/q5E96obHdVY

Image

(Obs! Caset på bilden ingår ej!)

</s>

01 May 2010, 20:45
Profile

jo men den där kunde jag ju befria dig från, men frakten från Nordmaling fick mig på andra tankar. Hade den bott i Stockholm hade jag slagit till!

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

01 May 2010, 21:50
Profile WWW

/ Azumi

01 May 2010, 22:24
Profile

Vad är det för mensur på en sån? Hur skulle du beskriva halsprofilen? Hur är mickarna? River man sig på skruvarna på plektrumskyddets ovankant? frågorfrågor.... [:)]

02 May 2010, 02:04
Profile ICQ YIM WWW

Mensuren är 24 3/4" och halsen har en ganska smäcker c-profil med en sadelbredd på 42-43 mm. Hela gitarren är mycket lätt och behaglig - kroppen är delvis utfräst under plektrumskyddet - och har lite av det där semi-hollow ljudet som finns i andra gitarrer av snarlik konstruktion. Mickarna är singlecoils med låg-till mellanhög utnivå och låter finfint. Det finns videoklipp på nätet där en kille som heter Andreas Lidberg spelar på en Radiator och de ger en ganska bra bild av hur gitarren låter, tycker jag. Ett ganska mjukt ljud som spricker upp på ett snyggt sätt.

Skruvskallarna har inga vassa kanter och river inte på högerarmen när man spelar. Några av pottarna är bytta - stallmickens volympot ser ut att vara bytt av någon tidigare ägare och jag har själv bytt tonpotten mot en med logaritmiskt svep. Ändrade inga värden utan använde 250k. Passade då även på att sätta ditt en orange drop kondning istället för den keramiska som satt som original. I övrigt så verkar allt vara original.

/ Azumi

02 May 2010, 08:18
Profile

09 May 2010, 18:43
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]