View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Sep 2026, 22:03

Reply to topic  [ 5 posts ] 
SÅLD! Bas Daion savage moddad m delanomickar. 
Author Message

Post SÅLD! Bas Daion savage moddad m delanomickar.
Jag behöver både plats och pengar så därför är den här till salu:
Image
Image

Som titeln säger:
Daion savage, lackad i en lila flake. Humbucker i stalläge, splitcoil i halsläge, mikrofonväljare (Halsmik/ båda/ stallmik) och separata tonkontroller. Banden slipades om för tre år sedan.
Delanopickuper, låter bra! Dumt nog har guitarworks i umeå kopplat dem så att båda volymkontrollerna fungerar som mastervolym då båda mikarna är valda. Jag har läst mig till att om man byter plats på kablarna som är kopplade till volympottarna så skall det problemet vara åtgärdat, men eftersom mina färdigheter med lödkolven är dåliga så har jag inte vågat försöka fixa det själv.
Halsen är tjockare på E-strängsidan än på G-strängsidan, vilket gör att greppet om halsen alltid är bekvämt så länge man inte spelar med brandyxefattning.
Jag har ett originaletui till basen, det är inte någon ersättning för ett riktigt hardcase, men jag skickar med det ändå eftersom det är lätt att bära basen i, om man nu inte använder gigbag (vilket jag alltid gör).
Dessutom har den ett nytillverkat dragstångslock i rostfritt stål som matchar mekaniken (ej på bild).
<b>Jag vill ha 4500 :- för den</b>, inte direkt snorbilligt jämfört med många andra basar som folk har ute, men jag tycker definitivt att det är ett juste pris!

Fan vad jag kommer att ångra mig..... [:(]

26 Feb 2010, 17:26
Profile WWW

En sak till: svara gärna med mail om ni är intresserade, jag hänger inte här till vardags och kommer antagligen att missa svar som inte kommer inom den närmaste veckan [;)]

26 Feb 2010, 17:29
Profile WWW

01 Mar 2010, 15:28
Profile WWW

Har du testat på Prata Bas?

01 Mar 2010, 18:26
Profile ICQ WWW

Några utrop av förtvivlan från fattiga medbasister har jag fått, men inget napp....

01 Mar 2010, 18:44
Profile WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]