| Author |
Message |
|
Cajun_Moon
|
 Mabass Custom Telecaster (Nya bilder)
Tjena. Inför stundande inköp kollar jag om det finns intresse för en Mabass Telecaster. Gitarren är försedd med Lundgren mickar Vintage neck och P-90 for telecaster. Prisidé 9000 Sek / bud.   Fler bilder kan fås vid intresse. mvh Jocke tack matte o hwestman för försöken.
|
| 06 Jan 2010, 21:23 |
|
 |
|
Matte
|
 <font size="1">I play pretty loud onstage, mainly because there's a wild ape on the drums.<i> -Scott Henderson"]</font id="size1">
|
| 06 Jan 2010, 21:31 |
|
 |
|
hwestman
|
|
| 08 Jan 2010, 10:40 |
|
 |
|
FaQed
|
Är inte intresserad, men det var kul att se fler ålänningar här [:D]
Our amps go to eleven...
|
| 08 Jan 2010, 18:53 |
|
 |
|
cruiser
|
Jag tror att jag har ägt den gitarren för några år sedan? Den lät riktigt bra! Ett mycket bra bygge!
|
| 09 Jan 2010, 02:48 |
|
 |
|
Cajun_Moon
|
cruiser wrote: Jag tror att jag har ägt den gitarren för några år sedan? Den lät riktigt bra! Ett mycket bra bygge!
Jo mycket tele. Mycket stabilt bygge av Mats Silverstam. Jag köpte den av Mats D för ett antal år sedan. Om jag minns rätt hade han kommit över den i nån bytesaffär eller nåt liknande. Då satt det DiMarzio mickar i den (som finns kvar). Har du mer info om guran får du gärna höra av dej. Ävan annan info om Mabass instrument är av intresse
|
| 09 Jan 2010, 10:50 |
|
 |
|
Cajun_Moon
|
FaQed wrote: Är inte intresserad, men det var kul att se fler ålänningar här [:D]
Our amps go to eleven...
En Öbo till, skoj. Det är bara att komma och testa så lär du nog bli intresserad..[;)]
|
| 09 Jan 2010, 10:54 |
|
 |
|
cruiser
|
Cajun_Moon wrote: cruiser wrote: Jag tror att jag har ägt den gitarren för några år sedan? Den lät riktigt bra! Ett mycket bra bygge!
Jo mycket tele. Mycket stabilt bygge av Mats Silverstam. Jag köpte den av Mats D för ett antal år sedan. Om jag minns rätt hade han kommit över den i nån bytesaffär eller nåt liknande. Då satt det DiMarzio mickar i den (som finns kvar). Har du mer info om guran får du gärna höra av dej. Ävan annan info om Mabass instrument är av intresse Då är det min gamla. Jag bytte till mig en Gibson faded TV yellow LesPaul Double Cutaway med Mats D. Han sa att han skulle matta ner telen lite för att han tyckte den var för blank? När jag hade den var den i mycket fint skick, det syntes inte att den var spelad alls.
|
| 10 Jan 2010, 05:35 |
|
 |
|
Cajun_Moon
|
cruiser wrote: Cajun_Moon wrote: cruiser wrote: Jag tror att jag har ägt den gitarren för några år sedan? Den lät riktigt bra! Ett mycket bra bygge!
Jo mycket tele. Mycket stabilt bygge av Mats Silverstam. Jag köpte den av Mats D för ett antal år sedan. Om jag minns rätt hade han kommit över den i nån bytesaffär eller nåt liknande. Då satt det DiMarzio mickar i den (som finns kvar). Har du mer info om guran får du gärna höra av dej. Ävan annan info om Mabass instrument är av intresse Då är det min gamla. Jag bytte till mig en Gibson faded TV yellow LesPaul Double Cutaway med Mats D. Han sa att han skulle matta ner telen lite för att han tyckte den var för blank? När jag hade den var den i mycket fint skick, det syntes inte att den var spelad alls. Jo, tittar man noga så syns det att den är slipad. Finns ett jack på kroppen och bälteskrap på baksidan. Lacken på halsen är lite nött vid 2 och 5 band ( där tummen vilar när jag spelar). Finns vissa småspår i banden men inget jag reagerar eller stör mej på. En pedant skulle dock förmodligen låta slipa banden. Hade du gitarren länge?
|
| 10 Jan 2010, 10:29 |
|
 |
|
cruiser
|
Cajun_Moon wrote: cruiser wrote: Cajun_Moon wrote: [quote="cruiser"]
Jag tror att jag har ägt den gitarren för några år sedan? Den lät riktigt bra! Ett mycket bra bygge!
Jo mycket tele. Mycket stabilt bygge av Mats Silverstam. Jag köpte den av Mats D för ett antal år sedan. Om jag minns rätt hade han kommit över den i nån bytesaffär eller nåt liknande. Då satt det DiMarzio mickar i den (som finns kvar). Har du mer info om guran får du gärna höra av dej. Ävan annan info om Mabass instrument är av intresse Då är det min gamla. Jag bytte till mig en Gibson faded TV yellow LesPaul Double Cutaway med Mats D. Han sa att han skulle matta ner telen lite för att han tyckte den var för blank? När jag hade den var den i mycket fint skick, det syntes inte att den var spelad alls. Jo, tittar man noga så syns det att den är slipad. Finns ett jack på kroppen och bälteskrap på baksidan. Lacken på halsen är lite nött vid 2 och 5 band ( där tummen vilar när jag spelar). Finns vissa småspår i banden men inget jag reagerar eller stör mej på. En pedant skulle dock förmodligen låta slipa banden. Hade du gitarren länge? [/quote] Jag hade den några år, men spelade aldrig på den. Det var därför den fick gå. Den lät alldeles utmärkt, men jag har svårt för tele över huvud taget. Mats D tyckte den var för fin, så han sa att han skulle nöta lite på den...
|
| 11 Jan 2010, 06:19 |
|
 |
|
Marshall
|
Quote: Jag bytte till mig en Gibson faded TV yellow LesPaul Double Cutaway med Mats D. Den hade han köpt av mig i maj 2005. <font size="1">[url="http://w1.702.comhem.se/~u70203681/PurpleHaze.mp3"]<font color="red">"'scuse me, while I kiss <i>that"] guy"</font id="red">[/url]</font id="size1">
|
| 11 Jan 2010, 08:11 |
|
|