|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Chopper
|
 Borta
Nu är den till salu igen. Dels för att jag har skaffat en TS600 och dels för att andra prylar hägrar, t ex en LP junior Så här ser den ut:  3300kr har jag tänkt mej.
|
| 08 May 2008, 23:05 |
|
 |
|
Chopper
|
Men va fasen... ni kan väl iallafall visa lite intresse och pruta. Den här gitarren var den jag spelade mest på för ca 1-2 år sen, den och en tele. Nu är det mest gitarrer med Gibsonskala som gäller och jag gillar inte att växla mellan olika mensurer då jag märkt att jag missar ännu lättare då. Den här har Fenderskala och är alltså ett perfekt humbuckerkomplement för den som spelar tele eller strata. Kvalitetsnivån är som vanligt då det gäller Matsumoku vida överlägsen gitarrer för tre gånger pengarna.
Se till att slå till nu innan jag sänker priset.[:(!]
|
| 16 May 2008, 13:22 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Vad är det för typ av halsprofil och band på en sån? (och framför allt på din 
|
| 16 May 2008, 20:16 |
|
 |
|
Chopper
|
Så fort jag fått till nedladdningsprogrammet till min nya (begagnade) digitala systemkamera skall jag ta close-up bilder. Profilen är väl annars en medium C-profil, med sådär gott polerade bandändar som alla Matsumoku har och med den goa lite lätt avrundade avslutningen av greppbrädan som gör att den känns som en insliten handske. Tycker den känns väldigt 70-tals fender i halsen. Banden är i bra skick enligt mitt tycke. Jag skulle nog beteckna dom som medium. Bredd 2,5mm och höjd 0,95-1mm. Skulle tro att banden har varit slipade en gång. Naturligtvis 24 band och de snygga snöflingeinläggen i pärlemor.
|
| 16 May 2008, 23:26 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Jag har en TS-400 och den har medium jumbo frets. Dessutom sitter det Gototh mekanik på dom.
Har 500an neckthru eller limmad hals? 600an är väl nechthru?
3300,- är rysligt lite pengar med tanke hur bra dom är, bra elektronik är det åxå. 500an har väl förutom splitt,fas och mich väljare en toneselector eller minns jag fel?
Konstigt att ingen hugger på den!
|
| 17 May 2008, 10:31 |
|
 |
|
Chopper
|
Tobbe z: Du kan ju dina japanare. Du har helt rätt i att det oxå sitter en 6-läges varitone på den. Halsen är limmad och visst är det fin mekanik och elektronik precis som det (nästan) alltid är på Aria. Satt och jämförde byggkvalitén med Mighty Mitehalsen jag ska montera på ett telebygge. Den känns som halvfabrikat i jämförelse. Där Arian har jämna fina mjuka bandändar känns jänkehalsarna obearbetade som rivjärn. Jag köpte den här TS-500 på pantbanken för ca 4 år sen och då hade den stått några år, men det fanns inget skrap vare sej i potar eller mikväljare. Jämför jag det med stratan och förra fendertelen som inte var mer en ett år och redan oxiderade så märks det milsvid skillnad. Det kanske blir att jag behåller, men samtidigt kan jag ju inte skaffa nåt annat då eftersom jag fyllt min gitarrkvot enligt min blivandes sätt att se det, och jag har ju en TS-600 oxå.
|
| 17 May 2008, 17:52 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Quote: men samtidigt kan jag ju inte skaffa nåt annat då eftersom jag fyllt min gitarrkvot enligt min blivandes sätt att se det Stackare! Själv håller jag på att banta ner till endast tjugo inte så kul det heller [:(] Men jag har inte tid att hålla ordning på alla.
|
| 17 May 2008, 20:58 |
|
 |
|
Chopper
|
Jo det är 20 strängistrument som är gränsen.Och där är jag med nyckelharpa, banjo, ucke, balalaika, bas och akustiska plus elgitarrer.
|
| 18 May 2008, 13:01 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|