Gitarrer å basar mm. Prutare är också välkomna!
Jag har för mycket med instrument enligt familjen. Likaså enligt en del omusikaliska, fantasilösa människor som jag är bekant med.
Ska sanningen fram har de kanske rätt
Iallafall så hamnar nu ett par basar till försäljning, gitarr och mandoliner å kanske även min gitarrbanjo.
Vi börjar med basarna.
Charvel Fusion V. Jag har bytt mickar till ett nytt EMG PJ-set och med det fick basen en grymt trevlig karaktär. Bra definition och mycket low end samtidigt som det finns piano-lik ton om man så vill och mycket knorr.
Originalmickar medföljer, men de suger appung, ärligt!!
Färgen i kombination med strängarna gör väl att det inte är en bas för de tillbakadragna och det är den enda bas jag fått kommentarer om på spelningar. Den lämnar ingen oberörd, men mest positivt sett. DR Neon-strängarna har börjat flaga vid anslagshanden lite grann, men håller fortfarande tonen fint.
PRIS: 3500 plus frakt.

Min Rustabas. Den är 3-4 år gammal, men det syns inte. Skyddsplasten på plektrumskyddet sitter fortfarande på och jag kan för mitt liv inte förstå hur föregående ägare kunde spela på den. Fast det kunde hon nog inte heller då hon sålde basen. Stränghöjden då jag köpte basen var närmare centimetern vid 12:e band och det skorrade vid de fem första. Nu är det väl ca 3mm vid tolfte och lågt och fint i övrigt utan skorr. Även denna bas har numera bensadel. Bandändarna är dressade och rosewoodbrädan har matats med olja.
Inalles är det ett prefekt objekt för mickbyte samt lite övrig kustomisering.
Den lilla originalstärkaren kan följa med om nån vill ha den. Original skräpsträngar utbytta mot Warwick.
Bild kommer.
PRIS: 600 +ev frakt.

EMG P+J-mick. Klassiska basmickar som inte behöver presenteras.
Sliten kåpa på P-micken.
PRIS: 550 + porto.
EMG 85. Låter enligt mitt tycke som en hotroddad PAF, varm fet och lätt nasty utan att vara kall och med typisk PAF-eq med upper mid-puckel. Stor skillnad mot metal-älskarnas otäcka EMG 81.
PRIS: 400 + porto.
Sen gitarr.
Vantage The Ghost. En suverän kopia av Gibson The Paul med kroppen i en mahognybit vad jag kan se. Från tiden då japanerna gjorde de bästa gitarrerna för rimliga pengar. Just nu sitter det Seymour Duncan 59 i halsen och Dimarzio Super Distorsion i stalläget, men originalmickarna (MMK-45) funkar bra de med.
PRIS Med originalmickar: 3500 + frakt.
PRIS med mickar enligt ovan samt original: 4100 +frakt.

Mandoliner:
Jag har två stycken likadana Duke från nånstans på 70-talet med nya d'Addario-strängar. Lättspelade och helt ok instrument som går bra att lära sig på.
Case ingår.
PRIS: 600kr/st + frakt.
Sist då gitarrbanjon:
Emperador 6-strängad banjo.
PRIS: 1500 + frakt.
Bilder kommer.
http://www.myspace.com/superscreamersweden