View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Sep 2026, 15:59

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Lite Vänsterhänt i utkorgen.Samt stärk. 
Author Message

Post Lite Vänsterhänt i utkorgen.Samt stärk.
Ej på bild:
Har en Bas topp som är en Fender Kopia silverface med Logga. Den är i utkorgen. Sten tuff pryl 150watt. 1500:- Ser ut som en champ topp.
Laney LC15 Skön rör stärk som verkligen låter rör. 1500:-
Roland Bolt 60. rör i slutsteget, låter Fender stärkare. Många har satt in ett rör försteg i dom med mycket gott resultat enligt en del bojjare.2000:-

Jag utgår från från vänster till höger på bilden.
1. Warmoth kropp,Allparts hals,USA mickar,Japan stall. 2500:-
2. Fender Mexiko Edition utgåva 96-97.Strålande skick som är naturligt lite gulnad i lacken. Svin bra ljud i denna och allt orginal. 4000:-
3.JLK top of the line! Endast ett ex,Handbyggd av pro, see true lack, Dimarzio mickar,Groover etc. Låter och spelar nått så otroligt. 8000:-
4. I bakrunden en Cort. Plinkpryl med stålsträngar. Inget mer än så. Denna är inte värd att sälja. Möjligen byte en påse hallonbåtar med lakrissmak.
5.Strata Marvin Shark. tillverkad i Wales. Gediget bygge med en hals som mycket väl påminner om Squier E. Mickarna är väl okej men jag tycker dom saknar lite botten (enligt mitt tycke). Dock så lät dom riktigt bra då jag körde den i studion. Kroppen är solid.Bra gitarr. 2500:-
6. Fender kropp 3-bult med fast montering för högsta sustain. Allparts hals (ny)med bullit.Ordentligt gulnad cellulosa kropp. Äldre mickar utan slav magneter. Kluson stämmisar och Wilkinson stall med helgjuten bla bla bla. GODIS! 7500:-
7. Ibanez 1978 LP med SD mickar på. Splitbart och i naturlig relic. Låter och spelar helt enligt regelboken! 6500:-
8. Gibson Invader 1983 med signaturhals. Jag hade byggt om och limmat halsen men fick fel vinkel för badass stallet. Nu mera är halsen skruvad som på en orginal Invader. Dock har jag inte snyggat till kanten ännu. beror väl på att den kommer kräva en omlackering eller bättring efterår. Kanske lite kul små pyssel till semestern. 2000:-
9. Liggandes på bilden. Gibson SG. Ombyggd Gibson Junior från -65/-66. Allt är på plats utom switchen och en restore logga som ligger i caset.
Stallet är tyvärr bara en tailp. Och sitter i väntan på ett wraparoundstall. Fungerar dock med tailp. riktigt bra.
Den är uppfräst för P-90 vilket också tillsynes sitter monterat. 10.000:-

Går väl alltid diskutera byten samt lite priser.Sätter ivarjefall priserna som riktlinje för att jag inte rear ut min skäl lika billigt som när jag träffa frugan.
Image

22 Jul 2010, 14:42
Profile ICQ YIM WWW

Image

07 Aug 2010, 14:35
Profile ICQ YIM WWW

Ej på bild:
Har en Bas topp som är en Fender Kopia silverface med Logga. Den är i utkorgen. Sten tuff pryl 150watt. 1500:- Ser ut som en champ topp.
Laney LC15 Skön rör stärk som verkligen låter rör. 1500:-
Roland Bolt 60. rör i slutsteget, låter Fender stärkare. Många har satt in ett rör försteg i dom med mycket gott resultat enligt en del bojjare.2000:-

Jag utgår från från vänster till höger på bilden.
1. Warmoth kropp,Allparts hals,USA mickar,Japan stall. 2500:-
2. <b>-SÅLD-</b>Fender Mexiko Edition utgåva 96-97.Strålande skick som är naturligt lite gulnad i lacken. Svin bra ljud i denna och allt orginal. 4000:-
3. <b>-SÅLD-</b>JLK top of the line! Endast ett ex,Handbyggd av pro, see true lack, Dimarzio mickar,Groover etc. Låter och spelar nått så otroligt. 8000:-
4. I bakrunden en Cort. Plinkpryl med stålsträngar. Inget mer än så. Denna är inte värd att sälja. Möjligen byte en påse hallonbåtar med lakrissmak.
5.Strata Marvin Shark. tillverkad i Wales. Gediget bygge med en hals som mycket väl påminner om Squier E. Mickarna är väl okej men jag tycker dom saknar lite botten (enligt mitt tycke). Dock så lät dom riktigt bra då jag körde den i studion. Kroppen är solid.Bra gitarr. 2500:-
6. Fender kropp 3-bult med fast montering för högsta sustain. Allparts hals (ny)med bullit.Ordentligt gulnad cellulosa kropp. Äldre mickar utan slav magneter. Kluson stämmisar och Wilkinson stall med helgjuten bla bla bla. GODIS! 7500:-
7. Ibanez 1978 LP med SD mickar på. Splitbart och i naturlig relic. Låter och spelar helt enligt regelboken! 6500:-
8. <b>-SÅLD-</b> Gibson Invader 1983 med signaturhals. Jag hade byggt om och limmat halsen men fick fel vinkel för badass stallet. Nu mera är halsen skruvad som på en orginal Invader. Dock har jag inte snyggat till kanten ännu. beror väl på att den kommer kräva en omlackering eller bättring efterår. Kanske lite kul små pyssel till semestern. 2000:-
9. Liggandes på bilden. Gibson SG. Ombyggd Gibson Junior från -65/-66. Allt är på plats utom switchen och en restore logga som ligger i caset.
Stallet är tyvärr bara en tailp. Och sitter i väntan på ett wraparoundstall. Fungerar dock med tailp. riktigt bra.
Den är uppfräst för P-90 vilket också tillsynes sitter monterat. 10.000:-

Går väl alltid diskutera byten samt lite priser.Sätter ivarjefall priserna som riktlinje för att jag inte rear ut min skäl lika billigt som när jag träffa frugan.

09 Aug 2010, 11:54
Profile ICQ YIM WWW

Tjena Wille, det var jag som köpte din Squire P-Bass Specialkropp förra året. Funkar mycket bra med en Warmothhals och SD Quarter Poundermickar.

Undrar lite om gitarr nr 1. Har du någon aning om vad det är för trä i kroppen? Kan du beskriva halsen lite mer, profil, radie och storlek på band osv? Ingår det ingen mekanik? Finns det fler bilder på den?

Mvh
NN

PS Är lite sugen på Ibanezen också, jag har ju ägt den en kort tid. Har den nya band och ny sadel? DS

09 Aug 2010, 22:08
Profile ICQ YIM WWW

Mejl skickat till Nikor samt Lefty Guitar.

09 Aug 2010, 23:37
Profile ICQ YIM WWW

BUMP till minnet av grisen Willbur.

19 Aug 2010, 23:23
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 6 posts ]