View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Sep 2026, 13:33

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Bra grund för gitarrprojekt? - Svart SSS strata 
Author Message

Post Bra grund för gitarrprojekt? - Svart SSS strata
<b>SX FST62</b> - en förvånansvärt schysst stratakopia inköpt från JAM för ett par år sedan säljes.

Image
Image
Image

Glossy hals med 60-tals profil och det lilla huvudet.

Skickas helst inte och finns i Stockholm. <b>Kom förbi och provspela!</b>

<b><font size="4">Pris: 1000kr</font id="size4"></b>
<i>(nypris 2000kr hos JAM: http://jam.se/produkt/Gitarr-el/A48185-SX-FST62-BK-utan-case.jam)"]

18 Jun 2010, 22:37
Profile ICQ WWW

Visst står det SX på huvudet men just den här modellen är faktiskt riktigt bra. Tro mig.

03 Aug 2010, 22:56
Profile ICQ WWW

Jag servar just nu några skolgitarrer, och tycker att bland de gitarrer jag jobbar med, mestadels hyfsat dåliga grejer, så verkar SX vintage tämligen ok., DVS, bättre än Levin, och Johnson, och jämförbar med Squier strat, men betydligt sämre än american standard strata, och Levinson Blade. Vill inte säga ngt om priset , men det finns sämre gitarrer därute. Men "Kom förbi och prova" verkar vara en schysst deal om man bor nära och söker en billig gitarr av ngn anledning.
Och Marcuss, om du vore intresserad av att köpa den så kan du kolla in de jag har hemma först som referens!

myspace.com/slackervillezoo

11 Aug 2010, 13:44
Profile WWW

I jämförelse med andra gitarrer i prisklassen. Jag påstår inte att detta är likvärdigt med en amerikansk Fender. Fast för bara 10% av priset kan jag lätt stå för att den här är enormt mycket mer prisvärd.

Jag skulle nog påstå att den slår en modern Squier Standard. I varje fall mitt Squier ex. SX:en känns gedignare, särskilt mellan halsen och kroppen. Banden sticker inte ut lika illa och halsen har hållit sig rak och fin.

Mickarna har ett "ploppigt" ljud som passar bra för 60-tals inspirerad rock där man vill höra mycket sträng-attack. Ska-musik vore också väldigt passande. Blues mindre så och skulle nog behöva andra mickar i så fall. Noiseless eller Texas kanske.

18 Aug 2010, 20:23
Profile ICQ WWW

Fortfarande kvar. Lite förvånad faktiskt. Har SX fått ett så pass dåligt namn? Just den här serien sticker ut från övriga SX grejer nämligen.

08 Sep 2010, 17:13
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]