|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
DOI
|
 Jackson Kelly js-30.
Lägger ut en trevare för att få min hårdrocksyxa såld. Det handlar alltså om en Jackson av Kelly-typ med betäckningen JS30. Ska vara deras "budgetgura" men den är förbannat prisvärd. Köpte den som nybörjargitarr för ca 5 år sedan på Musikbörsen i Linköping, men man behöver definitivt inte vara nybörjare för att fläska på med denna kötthammare. Den har i princip inga dings och kommer med en Warwick Rockbag.
Eftersom jag har lite brådis så rippar jag helt enkelt specifikationen från internet;
Series: JS Series
Body: Alder
Neck: Bolt-On Maple
Neck Dimensions: 1st Fret: .775 in., 12th Fret: .910 in.
Fingerboard: Rosewood
No. of Frets: 24 Frets
Bridge Pickup: Jackson CVR2 Humbucker
Neck Pickup: Jackson CVR2 Humbucker
Controls: Master Volume, Master Tone
Bridge: JT390 Adjustable Bridge with Strings-Through-Body
Hardware: Chrome
Så... Pricerunner säger att den billigaste på internet går att finna för 3895:-, medans JAM tar 4895:- för samma gura. Jag erbjuder gitarr, och ovan nämnda softcase, för 2700:-.
Frakten ingår i priset, och ,om jag lyckas hålla mig från att slå den i skallen på någon av Vätternrundacyklisterna, så bor gitarren i Motala vid Vätterns strand.
Guds frid.
|
| 15 Jun 2010, 19:52 |
|
 |
|
DOI
|
Köttbullar.
|
| 17 Jun 2010, 18:43 |
|