|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
nickewiden
|
 B-bender-tele
Jag funderar på att sälja min B-bender-tele. Det är en gitarr byggd av tyska "Lefena guitars" och har en (blå och faktiskt ganska snyggt flammig) kropp i basswood (inte så tung heller, ca 3,7 kilo), hals i lönn med rosewoodbräda. Plektrumskyddet är av zebrawood (!). Riktigt välbyggd och väljusterad, bra och avskärmad elektronik, har ingen aning om mikarna men då låter bra de med. Men nu till the real treat, den har en riktig Parsons/Green-B-bender inne i kroppen som aktiveras med axelbandet. Den justeras och stäms lätt och stämmer bra och stabilt. Och allt detta för bara 4000 kr. En ny bendermekanism kostar nästan lika mycket bara den...och smidigheten med en inbyggd bender går ju inte att jämföra med otympliga hipshots och andra varianter. Gitarren är nästan helt ospelad, några timmar bara. Jag gör mig av med den för att ha råd med lite andra oväntade utgifter, den hade annars varit en klockren "keeper".
Bilder kan skickas. Gitarren kan skickas den med, med bussgods förslagsvis. 4 laxar i en laxask alltså.
/Nicke
|
| 16 Mar 2010, 14:44 |
|
 |
|
crippe
|
Hej nicke jag är intresserad ! kan du skicka lite bilder ?! crippe92@hotmail.com
|
| 22 Mar 2010, 03:07 |
|
 |
|
Bobrefill
Joined: 01 May 2006, 19:10 Posts: 1162 Location: Östergötland
|
Tar gärna bilder jag med.
|
| 22 Mar 2010, 07:33 |
|
 |
|
nickewiden
|
Jag ber om ursäkt för min tröghet, men jag har inte hunnit uppdatera tråden än. Gitarren blev såld väldigt fort.  /Nicke
|
| 24 Mar 2010, 10:59 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|