En riktigt cool bluesgura! Sänker som faan. SÅLD!
EDIT: Jag sänker till 3500:- under vissa förutsättningar. För detaljer, se:
http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=35499Här kommer en riktig gooodin(g)!
Jag köpte denna för att jag har en es-125a hemma och ville ha ngt liknande på landet. Nu har jag dock 2st es-125or så denna har blivit över och säljes därför till hugad BOJare
För dig som söker en riktigt välbyggd gitarr från Amerika men inte kan eller vill lägga ner massor med pengar
Tillverkad i Kanadensisk "wild cherry", med en mycket snyggt ådrad front i en kanonskön satinaktig lack som för tankarna till en gammal gura i shellack. Riktigt cool! Svårt att få till det med bra bilder i detta väder och med endast en liten minblixt
Gitarren är riktigt välbyggd och stabil, har en skön snabb hals och just nu en låg men skrammelfri stränghöjd.
Micken är klassisk P90, med vintage vibe
Kanonskön att spela på och riktigt bra ljud inkopplad lokväl som unplugged
Specar från Godins hemsida:
Canadian Wild Cherry archtop
Canadian Wild cherry back & sides
Silver Leaf maple neck
Contoured high-gloss black headstock
Custom Polished Finish
Rosewood Fingerboard
Adjustable Tusq Bridge by Graphtech
Cream Binding
1x Godin Kingpin P90 single-coil pickup
1x Volume, 1x Tone
16" (406 mm) fingerboard radius
24.84" (630 mm) Scale
1.72" (43 mm) nut width
Lite foton, först ett snott foto från nätet:

åsså nåra hemtagna i blekt januariljus:

Gitarren är i absolut nyskick, spelad kanske 10 timmar men det syns inte[;)] Säljes för 4500:- Billigt om du är ute efter en kvalitetsgitarr för tex blues och eller rockabilly. Hos Tyskan får du betala 6407:- för denna (vilket även det är prisvärt IMO)
Byten eller delbyten kan vara aktuella. Helst då en Hagström Viking, en vit strata med 70s-skalle eller en Tele, men även andra (elgitarr) objekt kan vara intressanta
-----------------

The beat goes on and I´m so wrong