View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 23:58



Reply to topic  [ 28 posts ] 
Postnord... Update... 
Author Message

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Postnord... Update...
Alltså fyy faaan....


Köpte via Reverb.com en Gibson SG std 2015.... älskar den årgången med bred hals.
Nåja betalades via reverb/paypal den 09.01.2022.
Skickadest den 11.01.2022.

Och spårningen fungerade tills den 14.01.2022. (dagen den lämmnade Sverige för sin resa mot Finland)
Sen är den borta.....

Avsändaren har gjort en reklammation 21.01.2022.
Men absolut inget händer, när jag pratar med dem så hänvisar dom bara att jag skall vänta på avsändarens
Reklammations utredning.....

Lär ju aldrig se den gitarren.

Reverb vill man skall vänta i 30 dagar innan man börjar kräva pengar av avsändaren.

Som säkerligen inte har pengar mera på paypal...



Så där röök en hel del pengar....

Åsikter....


Chattade just med supporten på Reverb.com och man skall vänta 30 dagar från den senaste tracking code updaten.
Vill säga inget händer för den 14.02.2022


Alltså är det jag eller är folk mera oseriös idag.
Borta är dagarna med en banktransfer till folk på 30000sek för en Les Paul reissue.


Last edited by salesman on 28 Jan 2022, 20:41, edited 2 times in total.



26 Jan 2022, 23:27
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 10 Jun 2005, 00:29
Posts: 686
Location: Stockholm
Post Re: Postnord...
Jag har köpt en 1 gitarr på Reverb, en akustisk, kontaktade säljaren i Frankrike - inget svar på 2 veckor.
Hade betalt med Paypal, kontaktade Reverb Support och fick pengarna tillbaka, men ingen trevlig upplevelse.


27 Jan 2022, 00:55
Profile

Joined: 24 Jul 2010, 12:15
Posts: 1791
Location: Röven
Post Re: Postnord...
Blev precis av med en gitarr på liknande sätt, högst troligt att den stals av postnords paketslavar eller
dhl's teufels.

Suger väldigt mycket röv, och ger dålig nattsömn innan det är löst :|

_________________
-Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.


27 Jan 2022, 12:38
Profile

Joined: 24 Jul 2010, 12:15
Posts: 1791
Location: Röven
Post Re: Postnord...
min försvann i "skarven" tyskland/sverige, verkar vara samma med din.
kanske är det lättast att sno grejer vid den punkten...

_________________
-Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.


27 Jan 2022, 12:40
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Re: Postnord...
Shait; va jobbigt.

Men man behöver kanske inte vara helt fuckin' rökt ändå.
Följande har hänt flera jag känner -samt mig personligen:
Beronde på vilket fraktalternativ avsändaren har valt; händer det att Postnord ändrar kolli numret -när försändelsen når Sverige. Detta 'nya', svenska kollinummer har man ingen länk att spåra. Man har bara det utrikiska orginal numret; där all aktivitet dör efter att försändelsen når Sverige. Här måste man verkligen ligga på Postnord -för att få tillgång till det nya, bytta kollinumret. Annars ligger bara paketet kvar; tills detta skickas tillbaka till avsändaren. Det flesta gånger detta händer; är om tulldeklarationen (själva lappen) på paketet rivits -och är oläsbar för tullen. Alternativt avsändaren har varit för diffus i pappren -att förtydliga innehållets totala värde.

Det gäller som sagt att försöka ligga på Postnord -förutsatt om man ser på sin internationella tracking; att paketet kommit till Sverige. Då finns paketet fysiskt där. Det gäller att inte ge sig; trots att Postnord säger att man måste vända sig till avsändaren för reklamationen. Många gånger har jag + många jag känner lyckats att rädda situationen -genom att tjata till oss numret till Postnords tullhanterare. Här har man lyckats att hitta paketet i lagret; och ordna upp saken innan den skickas tillbaka till avsändaren.


/ Jonken


27 Jan 2022, 13:01
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2532
Location:
Post Re: Postnord...
Jättetråkigt att höra, förstår att det känns segt.

Här behövs en solskenshistoria känner jag.

Köpte en Epiphone Wilshire -64 på ebay för ett par år sedan.
Betalade och köparen skickade gitarren. Jag höll koll på försändelsen och gitarren kom fram.
När jag tagit av emballaget och öppnar caset ser jag att halsen gått av vid infästningen i kroppen.......
Efter lite mejlande fram och tillbaka erbjöd säljaren att betala en reparation eller att återbetala köpeskillingen.
Jag valde återbetalning, pengarna kom och jag skickade tillbaka gitarren. Hela grejen var en RYSARE.... :shock:


27 Jan 2022, 18:35
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2639
Location:
Post Re: Postnord...
Postnord? Haha, använder folk verkligen det fortfarande?

Sämsta skiten som finns i Sverige nuförtiden. Har gått från att vara det mest pålitliga i hela världen rakt ner i avloppet. Sämre företag finns inte, går inte att beskriva med ord hur dåliga de är. Hade ändå rätt bra tålamod med dem. För genom mitt liv så har ändå Posten (så som de hette förr) varit riktigt bra. Men har insett att det inte är samma sak längre. Skulle inte anlita dem att skicka en tandpetare ens.

Blev rejält skrämd för några år sedan när jag skulle skicka tillbaka en sak till USA som inte tillhör mig. Som är en grej som många har användning av. Satt en månad och var orolig att 100-tals personer skulle minnas en som den som slarvade bort den prylen. Sedan dess så anlitar jag aldrig dessa idioter mer.


27 Jan 2022, 20:49
Profile ICQ WWW

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Postnord...
Jo, säljaren använde Postnord inte jag...
Som jag nämnde tidigare...

Chattade med Reverb igår... och man kan inte göra något,
fören 30 dagar har gått sedan sista tracking updaten.
Så 14.02.2022 får vi se vad Reverbs köpgaranti går för...


Fyy faan och usch....


27 Jan 2022, 20:58
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 13 Aug 2004, 10:46
Posts: 2000
Location: Göteborg
Post Re: Postnord...
Trist att höra men ja håller med om PostNord. Riktigt usla.

Köpte en gitarr på Reverb förra året där det tog 4-5 dagar för gitarren att ta sig från Franrike till Göteborg. Väl i Göteborg tog det två veckor innan paket äntligen kom fram till mitt lokala ombud. Den hade hamnat i en loop och skickades fram och tillbaka mellan centralerna. Och då hade jag ändå ringt, mailat och chattat med Posten åtskilliga gånger.

Jag tror faktiskt att man måste gå den vägen och ligga på dem. Det är först då de skapar ett ärende av det och faktiskt undersöker vad som kan ha gått fel. Hade jag inte gjort det så hade paketet gått tillbaka till avsändaren.


27 Jan 2022, 21:23
Profile

Joined: 24 Jul 2010, 12:15
Posts: 1791
Location: Röven
Post Re: Postnord...
I mitt fall hänvisade postnord till dhl, och dhl till postnord,
man märkte tydligt att dom inte brydde sig det minsta om att reda ut vad som hänt.
En gång på hundra så får man tag på någon som vet hur det funkar och kan söka ordentligt...oftast är det arbetstränande
analfabeter och ludditer i suppporten.

_________________
-Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.


27 Jan 2022, 22:02
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2639
Location:
Post Re: Postnord...
toandfro wrote:
Trist att höra men ja håller med om PostNord. Riktigt usla.

Köpte en gitarr på Reverb förra året där det tog 4-5 dagar för gitarren att ta sig från Franrike till Göteborg. Väl i Göteborg tog det två veckor innan paket äntligen kom fram till mitt lokala ombud. Den hade hamnat i en loop och skickades fram och tillbaka mellan centralerna. Och då hade jag ändå ringt, mailat och chattat med Posten åtskilliga gånger.

Jag tror faktiskt att man måste gå den vägen och ligga på dem. Det är först då de skapar ett ärende av det och faktiskt undersöker vad som kan ha gått fel. Hade jag inte gjort det så hade paketet gått tillbaka till avsändaren.


Haha ja den är en klassiker. Den grejen jag nämnde som jag skulle skicka till USA åkte fram och tillbaka mellan mitt ombud och Stockholm typ 3-4 vändor. Tog mig cirka 3-4 samtal för att de skulle fixa skiten. Till slut fick jag tag på en vettig människa som fixade det.

Fattar ärligt talat inte vad de sysslar med. Måste vara något totalt fel i ledningen.


27 Jan 2022, 22:52
Profile ICQ WWW

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Postnord...
Ja bad säljare att kontakta dem igår...

Så jag bad om en update idag... han hade inte hunnit ringa men skall mejla imorgon fredag...
Så det är slött och trött i alla ändarna.
Jag tror att säljare tror han är på det gröna.... iom att han fått slantarna och paketet gått iväg.
Om jag absolut inte misstar mig så har Reverb en leverans garanti.

Vilket innebär att jag borde kunna få tillbaka pengarna.
Men det vill man juh inte heller nämna åt honom ... ifall han mitt i allt stänger sitt paypal eller om det är uppkopplat till hans kreditkort.
Möjligen har reverb nån försäkring.... jag vet ej ....


När man pratar med Postnord så vill dom inte ha att gör med mottagaren ... utan enbart avsändare.... och jag skall vänta på den reklammationen ...
Vilket verkar betyda att ingen i detta fall orkar bry sig....


Måste säkerligen ringa Postnord och skrika med dem.
Och förklara hur dom skall gå tillväga.

På mitt jobb skulle detta aldrig aldrig godkännas.
Om någon vore så här inkompetent skulle hen helt klart få gå direkt.


Fuck me...... börjar bli grinig....


27 Jan 2022, 23:01
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 646
Location: Linköping
Post Re: Postnord...
Har du använt PayPal ska du kanske kolla deras Purchase Protection som borde kunna gälla i ditt fall.
https://www.paypal.com/us/webapps/mpp/ua/buyer-protection

_________________
- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


28 Jan 2022, 08:57
Profile

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Postnord...
BGSoul wrote:
Har du använt PayPal ska du kanske kolla deras Purchase Protection som borde kunna gälla i ditt fall.
https://www.paypal.com/us/webapps/mpp/ua/buyer-protection



Tackar skall göra det!


28 Jan 2022, 09:21
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Postnord... Update...
Okej, säljaren mejlade idag då till PostNord där dom vänligen bad honom vänta tills dom har tid att ta itu med reklammationen.... :evil: :evil:

Jag mejlade själv till PostNord ett ganska argt meddelande innehållandes något satan och kompetenstvivel... detta hjälper såklart inte....
Men blev så jäävla arg.

Så då mejlade jag posten här i Finland och fick chatta med en dam och förklarade för henne situationen.
Så hon sa hon skulle kolla.... fick svar på några minuter att paketet möjligen kom till Finland förra lördagen.
Sen mittiallt updaterades trackingen hos finska posten inom en timme kanske.

Sen mejlade även damen (Minttu) till mig att paketet var funnet och borde anlända hos mig inkommande måndag.
Och voila paketet är på väg mot Kristinestad..... WOOHOOOOOOOO

Men tänk om jag inte hade börjat gräva och tjata....


Jo postnord svarade att dom har hittat paketet, efter allt detta var fixat utav Minttu damen på finska posten och mitt tjatandes...


28 Jan 2022, 20:51
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2532
Location:
Post Re: Postnord... Update...
salesman wrote:
Sen mejlade även damen (Minttu) till mig att paketet var funnet och borde anlända hos mig inkommande måndag.
Och voila paketet är på väg mot Kristinestad..... WOOHOOOOOOOO
Bara att gratulera då... 8)


29 Jan 2022, 11:23
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Re: Postnord... Update...
salesman wrote:
Okej, säljaren mejlade idag då till PostNord där dom vänligen bad honom vänta tills dom har tid att ta itu med reklammationen.... :evil: :evil:

Jag mejlade själv till PostNord ett ganska argt meddelande innehållandes något satan och kompetenstvivel... detta hjälper såklart inte....
Men blev så jäävla arg.

Så då mejlade jag posten här i Finland och fick chatta med en dam och förklarade för henne situationen.
Så hon sa hon skulle kolla.... fick svar på några minuter att paketet möjligen kom till Finland förra lördagen.
Sen mittiallt updaterades trackingen hos finska posten inom en timme kanske.

Sen mejlade även damen (Minttu) till mig att paketet var funnet och borde anlända hos mig inkommande måndag.
Och voila paketet är på väg mot Kristinestad..... WOOHOOOOOOOO

Men tänk om jag inte hade börjat gräva och tjata....


Jo postnord svarade att dom har hittat paketet, efter allt detta var fixat utav Minttu damen på finska posten och mitt tjatandes...

NICE! I TOLD YOU! (Det gäller; att FAN INTE GE SIG!!! Till slut får man tag på rätt person och hela himlen öppnar sig.)

Glöm inte att skicka ett extra tack mail till Minttu; och säga typ: Du är bäst -och resten SUCKS!)


/ Jonken


29 Jan 2022, 11:42
Profile
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1633
Location: Halmstad
Post Re: Postnord... Update...
Postnord, eller om det är ombuden som har något ansvar.

Jag hämtade en DHL-försändelse från Tyskland igår. Hos Postnords ombud. Den lämnade den svenska importterminalen senast i måndags. Ingen postavi eller SMS avisering. Enligt ombudet har sändningen INTE aviserats för att avsändare inte noterat mitt mobilnr. Tidigare har DHL import aviserats via brev. Enl DHL spårningen kom sändningen till ombudet senast onsdags.

DHL har dålig ordning även utanför Sverige. En av mina senare DHL försändelser aviserades inte vid ankomst och ingen påminnelse skickades innan sändningen gick i retur. Den tyske säljaren fick avisering om retur men paketet fanns inte hos det lokala ombudet. Det tog en vecka innan han fick en ny avi om leveransen. Sedan dess kollar jag DHL leveranser nästan varje dag för att se om det händer något.

Jag har dålig erfarenheter av DHL leveranser som lastas om på terminaler sedan mer än 30 år. När jag lägger samman godssökning hos ASG/DHL har jag nog letat försvunna sändningar i flera arbetsdagar.

Transportreklamationer är i första hand transportköparens ansvar. Jag gissar att de flesta transporter sker enligt CMR-konventionen eller med liknande avtal. De är tvåpartsavtal mellan transportköpare och leverantören.


29 Jan 2022, 15:53
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Postnord...
Frisk wrote:
Postnord? Haha, använder folk verkligen det fortfarande?

Sämsta skiten som finns i Sverige nuförtiden. Har gått från att vara det mest pålitliga i hela världen rakt ner i avloppet. Sämre företag finns inte, går inte att beskriva med ord hur dåliga de är. Hade ändå rätt bra tålamod med dem. För genom mitt liv så har ändå Posten (så som de hette förr) varit riktigt bra. Men har insett att det inte är samma sak längre. Skulle inte anlita dem att skicka en tandpetare ens.

Blev rejält skrämd för några år sedan när jag skulle skicka tillbaka en sak till USA som inte tillhör mig. Som är en grej som många har användning av. Satt en månad och var orolig att 100-tals personer skulle minnas en som den som slarvade bort den prylen. Sedan dess så anlitar jag aldrig dessa idioter mer.


Finns en sida på facebook, Skämtet Postnord.
Jag har lika dåliga erfarenheter (värre t o m) av DSV och Bring.
Reverb skulle jag nog aldrig köpa ifrån, verkar som att allt där blir dyrare?
Jag har ibland tänkt köpa nåt från Gregsguitars, men tänk om nån av dom här fraktfirmorna anlitas då... :(


30 Jan 2022, 08:04
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Re: Postnord...
bummer wrote:
Jag har lika dåliga erfarenheter (värre t o m) av DSV och Bring.
Reverb skulle jag nog aldrig köpa ifrån, verkar som att allt där blir dyrare?
Jag har ibland tänkt köpa nåt från Gregsguitars, men tänk om nån av dom här fraktfirmorna anlitas då... :(

Alla fraktbolag har ju blivit sämre med åren. Postnord absolut inget undantag här. Men öststats -frakt köret; DSV och Bring: Är ju RENA SKRÄCK EXEMPEL!!! De har ju överlägset mest fraktskador -sett till deras totala volym. Skulle inte skicka ett gem med dessa fraktbolag -även om detta var gratis. Kompetensen där -är ju på ren marshmallow -nivå.

Däremot har mina positiva erfarenheter av Reverb; höjts markant genom senaste åren. Jag gillar konceptet; där säljare kan annonsera 'på överkurs' -samtidigt som de smarta säljarna lämnar dörren öppen för bud. Man kan då som köpare välja att överbetala -eller lägga in bud. En annan fördel är ju att den europeiska marknaden (den utan extra tull & moms) är bättre representerad på Reverb.

Gregsguitars pallar jag helt enkelt inte med. Får bara fel i skallen av att se/höra killen licka sina skit licks till sina mjuka ballad backing tracks. Ger ju ABSOLUT NOLL BILD -av hur ett instrumentet egentligen låter. (Med bra grejer -kan man ju i princip få en bad boll -att låta hyffsat så där.)


/ Jonken


30 Jan 2022, 12:26
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Postnord...
Jonken wrote:
bummer wrote:
Jag har lika dåliga erfarenheter (värre t o m) av DSV och Bring.
Reverb skulle jag nog aldrig köpa ifrån, verkar som att allt där blir dyrare?
Jag har ibland tänkt köpa nåt från Gregsguitars, men tänk om nån av dom här fraktfirmorna anlitas då... :(

Alla fraktbolag har ju blivit sämre med åren. Postnord absolut inget undantag här. Men öststats -frakt köret; DSV och Bring: Är ju RENA SKRÄCK EXEMPEL!!! De har ju överlägset mest fraktskador -sett till deras totala volym. Skulle inte skicka ett gem med dessa fraktbolag -även om detta var gratis. Kompetensen där -är ju på ren marshmallow -nivå.

Däremot har mina positiva erfarenheter av Reverb; höjts markant genom senaste åren. Jag gillar konceptet; där säljare kan annonsera 'på överkurs' -samtidigt som de smarta säljarna lämnar dörren öppen för bud. Man kan då som köpare välja att överbetala -eller lägga in bud. En annan fördel är ju att den europeiska marknaden (den utan extra tull & moms) är bättre representerad på Reverb.

Gregsguitars pallar jag helt enkelt inte med. Får bara fel i skallen av att se/höra killen licka sina skit licks till sina mjuka ballad backing tracks. Ger ju ABSOLUT NOLL BILD -av hur ett instrumentet egentligen låter. (Med bra grejer -kan man ju i princip få en bad boll -att låta hyffsat så där.)


/ Jonken


DSV är danskt tydligen, Bring norskt. Norgeskämt :mrgreen: Ruggigt mycket dåliga omdömen på båda.

Allt jag kollat på Reverb är ju svindyrt. Som FGN t ex. Begagnade är dyrare än den svenska återförsäljaren (nya gitarrer)

Gregsguitars känns lite mer säkert på nåt sätt, då han (enligt egen utsago i alla fall) bara tar in gitarrer som han själv gillar. Han tar ut lite extra, och det hymlar han inte med, han vill göra en förtjänst. Men om gitarrerna han säljer är bra ex, så...
Tycker faktiskt han lirat mycket sköna grejer genom åren. Sen är det mycket som låter samma.
Men han har väl ett "ärligt" sound på det mesta? Inte jättemycket effekter, det är väl bara dist, reverb, delay nån gång.


30 Jan 2022, 20:10
Profile
User avatar

Joined: 05 Apr 2011, 15:42
Posts: 530
Location:
Post Re: Postnord... Update...
köpte en gitarr av en kille i frankrike, hans sålde två, en till mig och en til en kille i england.. På nått fantastiskt sätt lyckades franska posten skicka min gitarr till england och jag fick engelsmannens paket. Killen i frankrike hade skrivit tydligt på paketen men postsnubben satte ändå adressflapparna fel..
Det var en jävla klusterfuck att reda ut men gick bra tillslut.
Det där med ändrat spårningsnummer hände dessutom också här..


01 Feb 2022, 11:15
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Postnord... Update...
Ja tydligen måste man vara barnvakt åt folks job nuförtiden.... weird.

Fick hem SGn, jag tycker dessa 2015 utav Gibson SGs har varit konstant bra.
Denna är lätt och med bra sustain. Inte som en killer Les Paul men som en bra SG.

Men det blir inget mera PostNord det är säkert.


01 Feb 2022, 11:37
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Postnord... Update...
Fan vad nojiga ni är! :mrgreen:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


01 Feb 2022, 13:31
Profile

Joined: 06 Feb 2009, 18:15
Posts: 467
Location:
Post Re: Postnord... Update...
Det finns en anledning till att de inte behandlar en reklamation (ja, det stavas så) innan paketet varit "borta" i 30 dagar. Det är för att det inte är onormalt att det tar så lång tid utan att paketet för den sakens skull är försvunnet.
Tagga ner och vänta lite istället för att hetsa upp sig, ringa och skrika på folk och skicka otrevliga mejl är ett gott tips. Det är få människor som uppskattar det och blir motiverade att göra ett bättre jobb, tvärtom.


03 Feb 2022, 15:06
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Postnord... Update...
Janå om jag inte hade varit en besvärlig jävel så tror ja inte jag hade haft gitarren ännu ... tråkigt men sant.... jag ha inte alls lätt för att skrika med folk ...
Utan har blivit tvungen att lära mig på de senaste 10 åren usch.


Här i Finland har vi även en sån regel att om paketet varit en vecka på posten så skickas det tillbaka.
Jag tror att utlandspaket kan vara 14 dagar.

Och jag vet inte hur dessa regler skulle följas i mitt fall.
Men jag ville inte heller riskera.

Där av min assholyness....


04 Feb 2022, 21:25
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2639
Location:
Post Re: Postnord... Update...
Jesperado wrote:
Det finns en anledning till att de inte behandlar en reklamation (ja, det stavas så) innan paketet varit "borta" i 30 dagar. Det är för att det inte är onormalt att det tar så lång tid utan att paketet för den sakens skull är försvunnet.
Tagga ner och vänta lite istället för att hetsa upp sig, ringa och skrika på folk och skicka otrevliga mejl är ett gott tips. Det är få människor som uppskattar det och blir motiverade att göra ett bättre jobb, tvärtom.


Det må vara så. Fast å andra sidan så förtjänar man en utskällning om man är så pass inkompetent. Finns alldeles för mycket folk som är dåliga på sitt yrke tycker jag. Har nämnt det förut på forumet och det var inte populärt. Fast jag strävar inte efter att bli omtyckt, så jag säger vad jag tycker. Min uppskattning är att cirka 80% av alla människor är inkompetenta och gör ett dåligt jobb allt som oftast.

Det spelar nästan ingen roll vilket typ av yrke det är, majoriteten har skitdålig koll på vad de sysslar med.


28 Feb 2022, 21:49
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Postnord... Update...
Jesperado wrote:
inte är onormalt att det tar så lång tid utan att paketet för den sakens skull är försvunnet.


Jo, det är onormalt. Du kanske förväxlar "normalt" med "vanligt förekommande".


01 Mar 2022, 13:12
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 28 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.