View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 13:08



Reply to topic  [ 570 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Next
Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
Vilken affär i Sverige har störst utbud på Gibson Les Paul, om man vill testa? Var köper ni era?
På nätet så är det nästan ingen som har den i lager som jag vill ha, Gibson Les Paul Standard 50s Goldtop (humbuckers).
I Karlstad, som är närmast, har de en Goldtop, den med P90. Kostar 26 000:-, 4 000:- mer än på många andra ställen.

Se min post ovan i tråden om du missat den, där borde du hitta svaret på din fråga.
Inte ens den största butiken i Sverige har just den du vill ha vad jag kan se.

_________________



27 Aug 2021, 08:33
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Den här var cool.
Men samtidigt: lite frågetecken.
Chambered? En riktig Les Paul ska väl inte vara det?
Och varför byta ut mickarna? Det här är ju Custom Shop. Dom har väl valt de bästa grejerna till gitarren. Mickar som är Gibsons egna, Made in USA. Och byta ut dom mot brittiska mickar?
https://www.gregsguitars.de/en/product/ ... 364kg.html


27 Aug 2021, 09:09
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Mike Leaf wrote:
bummer wrote:
Vilken affär i Sverige har störst utbud på Gibson Les Paul, om man vill testa? Var köper ni era?
På nätet så är det nästan ingen som har den i lager som jag vill ha, Gibson Les Paul Standard 50s Goldtop (humbuckers).
I Karlstad, som är närmast, har de en Goldtop, den med P90. Kostar 26 000:-, 4 000:- mer än på många andra ställen.

Se min post ovan i tråden om du missat den, där borde du hitta svaret på din fråga.
Inte ens den största butiken i Sverige har just den du vill ha vad jag kan se.


Tack, ska testa ditt förslag.
Kollar Gregsguitars regelbundet också. Får se om han får in nåt intressant.


27 Aug 2021, 09:10
Profile

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Troll troll troll.


Stäng denna fjant tråd.


27 Aug 2021, 12:23
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Den här killen gillar inte Les Paul. https://menga.net/why-i-never-got-into-les-paul-guitars
Vad tycker ni om hans påståenden?

Overpriced to an insane level

When the Paul tripped over the $2,000 mark, that's when it got insane because that's more than most homeowners pay for annual taxes on their property each year. The guitar is simply not worth that much no matter what anyone says.

The price of a USA Gibson Les Paul Standard is so high that it's actually offensive.

There was a time in history when the Gibson Les Paul was the "working man's guitar". Well, Gibson lost that title years ago because a working man can't even afford one now.


03 Sep 2021, 12:24
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3701
Location: Hising Island
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
Den här killen gillar inte Les Paul. https://menga.net/why-i-never-got-into-les-paul-guitars
Vad tycker ni om hans påståenden?

Overpriced to an insane level

When the Paul tripped over the $2,000 mark, that's when it got insane because that's more than most homeowners pay for annual taxes on their property each year. The guitar is simply not worth that much no matter what anyone says.

The price of a USA Gibson Les Paul Standard is so high that it's actually offensive.

There was a time in history when the Gibson Les Paul was the "working man's guitar". Well, Gibson lost that title years ago because a working man can't even afford one now.


Han tycker ju bara att priset är kränkande högt utan att egentligen underbygga varför eller vad den borde kosta. Inget att bry sig om alls, bara en ytterligare arg man på internet.

Vad tycker du själv?

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


03 Sep 2021, 13:19
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
The guitar is simply not worth that much no matter what anyone says.
Bullshit. Vad en gitarr är värd för mig bestämmer jag själv. Vad en gitarr är värd för en person behöver inte vara detsamma för någon annan. Var och en bestämmer själv hur mycket man är beredd att betala vid ett köp eller hur mycket man är beredd att sälja för.


03 Sep 2021, 14:07
Profile
User avatar

Joined: 05 Apr 2011, 15:42
Posts: 530
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Jag tycker väl att 20-30 k är rimligt för en amerikanske les paul, men jag hade önskat att de hade specat deras standard USA lika som customshop gitarrerna, det hade inte alls gjort dem dyrare att tillverka. DVS topcarve som 50-talet, vanligt abr, nickel hårdvara o alu-stoptail. Long tenon.
Sen kan customshop få ha sitt rätta klister o strumplös dragstång o andra mer "vintage" korrekta grejer för sig. CS hade sålt ändå. De hade kunnat fått nån mickmodell som bara de får o inte går att köpa fritt typ..

Just nu vill jag inte ge 25k för en standard USA gibson för det är inte den gitarr jag vill ha helt enkelt. Står hellre ut med japanska 50-tals kopior som åtminstone får topcarv o andra grejer rätt eller en beggad cs för 30k
Talande är ju att min MIJ Burny o min CS känns jävligt lika, vid ett blindtest hade man inte märkt skillnaden, förutom att känslan av lacken på halsen avslöjar.. (rättning..vid ett blindtest hade jag hört skillnaden..CS r7:an låter akustiskt klarare o högre..)
ja vafan, får uppdatera inlägget lite till.. cs r7:an jag köpte slutar aldrig att imponera på mig. hade min första Gibson låtit o känts så här hade jag aldrig sålt den. Gör fan i mig skillnad om man har rätt trä o lack, o bra ihopskruvat. BB mickarna låter också kanon i denna.

Har ju varit sugen på en highend MIJ också med NItro lack, men om jag har förstått rätt så är det ofta en tun plastlack underst och nitro ovanpå?
Känns ju inte så lockande..


Last edited by lampic on 06 Sep 2021, 15:26, edited 2 times in total.



03 Sep 2021, 16:29
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
lampic wrote:
Jag tycker väl att 20-30 k är rimligt för en amerikanske les paul, men jag hade önskat att de hade specat deras standard USA lika som customshop gitarrerna, det hade inte alls gjort dem dyrare att tillverka. DVS topcarve som 50-talet, vanligt abr, nickel hårdvara o alu-stoptail. Long tenon.
Sen kan customshop få ha sitt rätta klister o strumplös dragstång o andra mer "vintage" correkta grejer för sig. CS hade sålt ändå. De hade kunnat fått nån mickmodell som bara de får o inte går att köpa fritt typ..

Just nu vill jag inte ge 25k för en standard USA gibson för det är inte den gitarr jag vill ha helt enkelt. Står hellre ut med japanska 50-tals kopior som åtminstånde får topcarv o andra grejer rätt eller en beggad cs för 30k
Talande är ju att min MIJ Burny o min CS känns jävligt lika, vid ett blindtest hade man inte märkt skillnaden, förutom att känslan av lacken på halsen avslöjar..


Önskar också att dom skippade Custom Shop, och helt enkelt gör Les Paul Standard och Les Paul Custom. Så var det väl förr. Och det brukar ju vara argumentet. Det var bättre förr. Gitarrerna blir mer åtråvärda om allt är som det var förr.
Jag var nära köpa 2 st Standard online, men släppt tanken på Gibson nu. Känns säkrare att köpa t ex en FGN. Mindre pengar, och nästan garanterat bättre bygge. Gillar modellnamnet på deras LP också, Neo Classic :lol:


03 Sep 2021, 18:34
Profile

Joined: 30 Aug 2017, 20:24
Posts: 159
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
lampic wrote:
Jag tycker väl att 20-30 k är rimligt för en amerikanske les paul, men jag hade önskat att de hade specat deras standard USA lika som customshop gitarrerna, det hade inte alls gjort dem dyrare att tillverka. DVS topcarve som 50-talet, vanligt abr, nickel hårdvara o alu-stoptail. Long tenon.
Sen kan customshop få ha sitt rätta klister o strumplös dragstång o andra mer "vintage" correkta grejer för sig. CS hade sålt ändå. De hade kunnat fått nån mickmodell som bara de får o inte går att köpa fritt typ..

Just nu vill jag inte ge 25k för en standard USA gibson för det är inte den gitarr jag vill ha helt enkelt. Står hellre ut med japanska 50-tals kopior som åtminstånde får topcarv o andra grejer rätt eller en beggad cs för 30k
Talande är ju att min MIJ Burny o min CS känns jävligt lika, vid ett blindtest hade man inte märkt skillnaden, förutom att känslan av lacken på halsen avslöjar..


Önskar också att dom skippade Custom Shop, och helt enkelt gör Les Paul Standard och Les Paul Custom. Så var det väl förr. Och det brukar ju vara argumentet. Det var bättre förr. Gitarrerna blir mer åtråvärda om allt är som det var förr.
Jag var nära köpa 2 st Standard online, men släppt tanken på Gibson nu. Känns säkrare att köpa t ex en FGN. Mindre pengar, och nästan garanterat bättre bygge. Gillar modellnamnet på deras LP också, Neo Classic :lol:


Här har du bummer:
https://vend.se/587879-fgn-ls10

OBS!
Det är inte jag som säljer men eftersom du vill ha FGN


03 Sep 2021, 18:41
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
berra.b wrote:



Här har du bummer:
https://vend.se/587879-fgn-ls10

OBS!
Det är inte jag som säljer men eftersom du vill ha FGN


Tyvärr "fel" färg, jag lustar mest efter en svart Custom :P


03 Sep 2021, 18:47
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Lite mer nörderi.
Här hör iallafall jag skillnad på hans R9, jämfört med Standard 50s.
Han säger också att nya gitarrer är stela i början, och bör spelas in. Hans Studio (som han tydligen haft länge, och borde vara inspelad, låter också lite plinkigt)
9:45 min in i videon
https://www.youtube.com/watch?v=c52msom5SUI&t=417s

Man funderar lite över om en Standard är värd 23 000:-


06 Sep 2021, 11:06
Profile
User avatar

Joined: 05 Apr 2011, 15:42
Posts: 530
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
Lite mer nörderi.
Här hör iallafall jag skillnad på hans R9, jämfört med Standard 50s.
Han säger också att nya gitarrer är stela i början, och bör spelas in. Hans Studio (som han tydligen haft länge, och borde vara inspelad, låter också lite plinkigt)
9:45 min in i videon
https://www.youtube.com/watch?v=c52msom5SUI&t=417s

Man funderar lite över om en Standard är värd 23 000:-

fan så svårt..dels är det säkert olika mickar på dom, men det är så lite vi vet om de 2 gitarrerna. Rent generellt förväntar jag mig att en CS är under 4 kg, vilket ju påverkar ljudet.
Jag tycker mig ha upplevt att tyngre LP:s ofta låter mindre fylliga än lättare, med mer mellanregister, mer nasala.. lite mindre levande..
precis som jag upplever att många MIJ med tjock platslack också blir lite "dovare" i akustiskt ljud..
Många påstår att träet inte ska spela nån roll, men jag tycker det gör och även lacken.. i iallafall i mina öron.
Eller hur, hans (förmodar jag) inspelade studio låter lite plinkig ;D

Tycker dock att goldtoppen lät bra och verkade spela fint, asnygg också o fin mörk rosewood-bräda.
Jag hade gett 23 000 för den.


06 Sep 2021, 11:43
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
I videon säger han att Goldtopen var den första "from that line" som kom till Europa. Om det är bra eller dåligt, aning aning. Ofta hör man att dom skärper sig lite extra i början vid tillverkningen, och att det sen kan bli lite hur som helst.


06 Sep 2021, 18:49
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Här tycker jag det låter bra, men jag tycker mig höra en antydan till "stiffness", lite stel, här också. Kanske att dom mognar, blir varmare i soundet, ju mer man spelar dom? Och jag förstår att en R9 spöar dom rakt upp och ner.
18:30 min in https://www.youtube.com/watch?v=sz9fjUn_jY0

Här är en Maybach, som jag tycker verkar låta bra. Den har nitro och är aged. Vet inte om det är Custom Shop-kvalitet, men skulle inte förvåna mig. Billigare än en Gibson Les Paul Standard.
https://www.gregsguitars.de/en/product/ ... aged_.html


06 Sep 2021, 18:58
Profile
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1595
Location: Kumla
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
Här tycker jag det låter bra, men jag tycker mig höra en antydan till "stiffness", lite stel, här också. Kanske att dom mognar, blir varmare i soundet, ju mer man spelar dom? Och jag förstår att en R9 spöar dom rakt upp och ner.
18:30 min in https://www.youtube.com/watch?v=sz9fjUn_jY0

Här är en Maybach, som jag tycker verkar låta bra. Den har nitro och är aged. Vet inte om det är Custom Shop-kvalitet, men skulle inte förvåna mig. Billigare än en Gibson Les Paul Standard.
https://www.gregsguitars.de/en/product/ ... aged_.html



Du överanalyserar. Värme i soundet har en hel del med hur man spelar, vem som spelar, justering av pickuper, val av förstärkare, inställning på förstärkare mm..
Det viktigaste är att hitta en gitarr som känns bra, och låter som man vill. Och det gör du tyvärr inte över nätet. Men information på nätet kan ge en indikation på vilka gitarrer du ska testa baserat på specar och pris.

Gör en budget och köp den dyraste och bästa gitarr du hittar inom din budget, så kan du i alla fall inte tänka att du skulle ha köpt den där lite dyrare" gitarren.
Och lägg en del av budgeten på att åka till butiker och testa olika gitarrer om det finns möjlighet.

_________________
http://www.pigsinspace.se


08 Sep 2021, 10:29
Profile WWW
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
1331 wrote:

Du överanalyserar. Värme i soundet har en hel del med hur man spelar, vem som spelar, justering av pickuper, val av förstärkare, inställning på förstärkare mm..
Det viktigaste är att hitta en gitarr som känns bra, och låter som man vill. Och det gör du tyvärr inte över nätet. Men information på nätet kan ge en indikation på vilka gitarrer du ska testa baserat på specar och pris.

Gör en budget och köp den dyraste och bästa gitarr du hittar inom din budget, så kan du i alla fall inte tänka att du skulle ha köpt den där lite dyrare" gitarren.
Och lägg en del av budgeten på att åka till butiker och testa olika gitarrer om det finns möjlighet.


+100.

Bummer, du har dykt ner i ett bottenlöst hål. Du kommer inte att hitta rätt gitarr för dig på Youtube eller genom sjuttielva trådar på Bojen. Gör en budget och bege dig ut i verkligheten!
Skit samma om det är nitro, chambered eller vilka mickar som sitter i. Om den känns och låter rätt för dig så slå till.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


09 Sep 2021, 10:03
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
skulle inte förvåna mig. Billigare än en Gibson Les Paul Standard.
https://www.gregsguitars.de/en/product/ ... aged_.html

Maila Greger och säg vilken/vilka Gibson LP du är intresserad av (men inte finns på hans sida) så
är jag säker på att han återkommer med ett förslag inom kort.
Kanske inte blir billigast men han är superseriös, ställer in gitarren som du vill osv

_________________



09 Sep 2021, 10:44
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Lynxtrap wrote:
1331 wrote:

Du överanalyserar. Värme i soundet har en hel del med hur man spelar, vem som spelar, justering av pickuper, val av förstärkare, inställning på förstärkare mm..
Det viktigaste är att hitta en gitarr som känns bra, och låter som man vill. Och det gör du tyvärr inte över nätet. Men information på nätet kan ge en indikation på vilka gitarrer du ska testa baserat på specar och pris.

Gör en budget och köp den dyraste och bästa gitarr du hittar inom din budget, så kan du i alla fall inte tänka att du skulle ha köpt den där lite dyrare" gitarren.
Och lägg en del av budgeten på att åka till butiker och testa olika gitarrer om det finns möjlighet.


+100.

Bummer, du har dykt ner i ett bottenlöst hål. Du kommer inte att hitta rätt gitarr för dig på Youtube eller genom sjuttielva trådar på Bojen. Gör en budget och bege dig ut i verkligheten!
Skit samma om det är nitro, chambered eller vilka mickar som sitter i. Om den känns och låter rätt för dig så slå till.


Jag vet, jag är utom all räddning. Min Vintage V100 känns och låter rätt för mig. Men Gibson spökar i mitt medvetande nu. Spelar ingen roll om jag köper världens bästa Tokai eller FGN.
Gibson... :shock:


09 Sep 2021, 11:04
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Mike Leaf wrote:
bummer wrote:
skulle inte förvåna mig. Billigare än en Gibson Les Paul Standard.
https://www.gregsguitars.de/en/product/ ... aged_.html

Maila Greger och säg vilken/vilka Gibson LP du är intresserad av (men inte finns på hans sida) så
är jag säker på att han återkommer med ett förslag inom kort.
Kanske inte blir billigast men han är superseriös, ställer in gitarren som du vill osv


Jag mejlade honom om en Gibson Les Paul Standard 60s Unburst. En av de snyggaste jag sett på länge. Tänkte köpa den först, men sen ångrade jag mig. För jag ville helst ha en Goldtop. Nu vet jag inte längre. Fuck. Skulle nog ha köpt den ändå :(


09 Sep 2021, 11:06
Profile
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4128
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Peta bort sårskorpan nu och köp en Gibson och bli missnöjd och sälj bort billigt och njut sen av din Vintage.


09 Sep 2021, 11:38
Profile ICQ WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
rifle wrote:
Peta bort sårskorpan nu och köp en Gibson och bli missnöjd och sälj bort billigt och njut sen av din Vintage.


+1 på det, lås tråden!

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


09 Sep 2021, 16:58
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
rifle wrote:
Peta bort sårskorpan nu och köp en Gibson och bli missnöjd och sälj bort billigt och njut sen av din Vintage.


Ja, det är nog det jag måste göra, så jag åtminstone kan säga att jag har ägt en Gibson. The Real Thing.
Only a Gibson is Good Enough.
The inconsistency is part of the magic...
:mrgreen:


09 Sep 2021, 17:19
Profile
User avatar

Joined: 05 Apr 2011, 15:42
Posts: 530
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Har ju varit en del sjyssta..ja ptminstone snygga Gibson lp ute för rimliga stålar..
Jag är själv nu tveksam till highend mij om nitton bara är lagt ovanpå plastlack..
ok med plastlack..till rätt pris..sen vill jag ha tunn nitro.
Dyker det upp nån sjysst Gibson så tipsar jag dig bummer..
Hur mycket kan du lägga?


09 Sep 2021, 18:52
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Fast ju mer jag tänker på det... behöver jag verkligen en Gibson? Lägga över 20 000:- på en gitarr, när jag spelar så lite.
Jag är inte värdig.
Däremot så lockar det mer och mer att köpa en till Vintage, en Goldtop så jag får lite av Another Brick in the Wall-soundet :D
https://www.youtube.com/watch?v=XLRPWmLb1lQ


10 Sep 2021, 11:21
Profile
User avatar

Joined: 05 Apr 2011, 15:42
Posts: 530
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
det har varit fina ute för under 15000:- bara gör det. köp testa och antingen blir du asnöjd o spelar ännu mer eller så kommer du på att det inte var din grej och säljer den igen. Du kommer ju inte förlora på det, men vinner erfarenhet o att det är kul oavsett om du kommer behålla den eller inte. Köpa en beggad Gibson är bara win win.


10 Sep 2021, 11:52
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 05 Apr 2011, 15:42
Posts: 530
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Vet inte så mycket om Edwards men har för mig att de ska vara bra och du var ju sugen på en custom..
https://www.blocket.se/annons/ostergotl ... s/97451901


10 Sep 2021, 11:55
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
https://www.youtube.com/watch?v=2gUYj1U-bGY


10 Sep 2021, 15:28
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1870
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
Fast ju mer jag tänker på det... behöver jag verkligen en Gibson? Lägga över 20 000:- på en gitarr, när jag spelar så lite.
Jag är inte värdig.
Däremot så lockar det mer och mer att köpa en till Vintage, en Goldtop så jag får lite av Another Brick in the Wall-soundet :D
https://www.youtube.com/watch?v=XLRPWmLb1lQ

Ge dig nu trollgubbe.

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


10 Sep 2021, 15:43
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1870
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Jag tror inte det är någon som vid det här laget är speciellt intresserad av dina funderingar hit och dit. Möjligen lampic men ni kanske kan köra via pm? Någon som är nyfiken på bummers nästa inköp? Upp med en hand?

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


10 Sep 2021, 15:52
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 570 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Next

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 36 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.