View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Apr 2024, 23:37



Reply to topic  [ 4 posts ] 
PRS 7 Treble and Bass 
Author Message

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1054
Post PRS 7 Treble and Bass
Image
Image
1986 var jag på semester i Los Angeles och när jag tittade in på West LA Music fick jag syn på en PRS Custom 24 som jag inte kunde motstå och inhandlade.
Året efter började jag jobba på Svensk Musik och insisterade på att vi skulle försöka få agenturen på PRS för Sverige och Norge. Jag fick ansvaret för det hela och ringde Paul Reed Smith. Han visste då inte så mycket om den Europeiska marknaden så vi la en order och så började det. Det la grunden till en lång vänskap med Paul och de som jobbade där och vi har fortfarande god kontakt.
I Frankfurt 2000 när PRS släppte sin Singlecut-modell hade den gitarren helt ny mikar som kort och gott hette PRS 7. Paul tyckte jag skulle montera dessa i min min PRS McCarty och när mässan var över skickade han ett set. Jag var dock väldigt nöjd med mikarna satt i så jag stoppade undan PRS 7 i originalbubbelplast och skyddstejp i väntan på ett projekt. Projektet blev aldrig av och mikarna finns kvar helt orörda.

Pris: 1500:-
Önskas frakt tillkommer detta.
Byten som kan vara intressanta är oktavpedal, OD, kompressor, fuzz eller något helt oväntat förslag.


06 Apr 2021, 16:14
Profile WWW
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1880
Post Re: PRS 7 Treble and Bass
Pm

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


06 Apr 2021, 17:01
Profile

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Re: PRS 7 Treble and Bass
Lite kladd bara, tänkte nämna att jag för mååånga år sedan hade en tjeckisk Epiphone Les Paul och slängde i ett set av PRS 7 mickar och förbättringen var enorm, tyckte verkligen om dessa mickar i en pålle!


07 Apr 2021, 19:52
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 02:08
Posts: 510
Location: Vittinge, Uppsala
Post Re: PRS 7 Treble and Bass
Lite kladd till.... Har en PRS 250 med dessa i och det är riktigt fina mickar, liiiite hottare men inget allvarligt, väldigt öppna och fina!

_________________
Ägare av Sveriges fetaste pedalbord!
Image


07 Apr 2021, 20:17
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.