View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 14:11



Reply to topic  [ 11 posts ] 
Bojens avdelning "Bandmedlemmar och annan folksökning" 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Bojens avdelning "Bandmedlemmar och annan folksökning"
Jag är inne och tittar då och då, med en förhoppning att det om möjligt finnas lite kul folk att spela med. Men avdelningen är död, eller snarare stendöd! Avdelningens första sida sträcker sig tre år bak i tiden, och i princip alla trådar har 0 svar! Inte ens när det söks folk i storstäderna så finns respons.
Hur kan det komma sig? Är det bara på Bojen? Eller spelar inte folk med varandra längre?
Jag är även med i en F-B grupp som heter "musiker i Växjö", som ska vara en träffpunkt för musiker regionalt, men det enda folk lägger upp är sina hemstudioalster, med vidhängande reklam för något evenemang dom ska synas i!

_________________
pudas


04 Sep 2018, 19:26
Profile

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1888
Location: Göteborg
Post Re: Bojens avdelning "Bandmedlemmar och annan folksökning"
Det blir väl lite kontraproduktivt i och med att bojen är ett nästan uteslutande gitarrorienterat ställe, och det som eftersöks bör rimligtvis vara andra instrument än just gitarr. Vilka inte hänger här.


04 Sep 2018, 21:39
Profile WWW

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2531
Location:
Post Re: Bojens avdelning "Bandmedlemmar och annan folksökning"
pudas wrote:
Jag är inne och tittar då och då, med en förhoppning att det om möjligt finnas lite kul folk att spela med.
Berätta gärna lite om vad för musik du vill spela, kanske favvis band/musiker, osv.


04 Sep 2018, 21:47
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Bojens avdelning "Bandmedlemmar och annan folksökning"
Fast om jag skulle svara på en sån annons skulle jag inte svara i tråden utan skicka PM. Det kanske andra också har gjort. Å andra sidan, sökte jag musiker skulle jag kanske söka basist på pratabas och trummis på, ja inte vet jag men jag gissar att det finns något trummisforum.


05 Sep 2018, 00:02
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Bojens avdelning "Bandmedlemmar och annan folksökning"
lpstd wrote:
Fast om jag skulle svara på en sån annons skulle jag inte svara i tråden utan skicka PM. Det kanske andra också har gjort. Å andra sidan, sökte jag musiker skulle jag kanske söka basist på pratabas och trummis på, ja inte vet jag men jag gissar att det finns något trummisforum.


Hur många trummisar behövs det för att öppna upp ett forum? :mrgreen:


05 Sep 2018, 14:25
Profile

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Bojens avdelning "Bandmedlemmar och annan folksökning"
Hmm 5 som försöker starta en dator och 95 som står förundrad över att man faktiskt behöver stämma trummor?


05 Sep 2018, 16:10
Profile

Joined: 02 Sep 2008, 08:58
Posts: 1122
Location: Stockholm
Post Re: Bojens avdelning "Bandmedlemmar och annan folksökning"
Robert wrote:
Det blir väl lite kontraproduktivt i och med att bojen är ett nästan uteslutande gitarrorienterat ställe, och det som eftersöks bör rimligtvis vara andra instrument än just gitarr. Vilka inte hänger här.


Och trummisar och basister behöver ju sällan aktivt leta efter gitarrister, enligt min enkla mening.


06 Sep 2018, 15:30
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2531
Location:
Post Re: Bojens avdelning "Bandmedlemmar och annan folksökning"
Robert wrote:
Det blir väl lite kontraproduktivt i och med att bojen är ett nästan uteslutande gitarrorienterat ställe, och det som eftersöks bör rimligtvis vara andra instrument än just gitarr. Vilka inte hänger här.
Kan ju vara så att man sitter hemma o plinkar för sig själv, o sen kommer på att det skulle vara kul att ha nån att plinka med. Nåt som i sin tur kan bli starten på ett hobbybands-projekt... 8)


06 Sep 2018, 18:42
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: Bojens avdelning "Bandmedlemmar och annan folksökning"
Jag letar ständigt folk till mina band/projekt, oftast förgäves.

Sångare och trummis är det jag söker.

Att hitta musiker som är både passionerad, duktig och trevlig som person är tamefan omöjligt.

Just nu betalar jag sessionmusiker för att ens kunna spela live.
Känns som att alla bra sångare i genren jag lirar är upptagna.
Trummisar verkar finnas lite fler men det är inte många som kan dubbelkagga 16-delar i 200bpm... :(

Känslan att ge upp ligger nära till hands ofta för mej iallafall.

Vore så jävla kul att starta upp något fräscht med folk som VILL NÅGOT och BRINNER för det.


06 Sep 2018, 19:39
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Bojens avdelning "Bandmedlemmar och annan folksökning"
Tvåtakt wrote:
Jag letar ständigt folk till mina band/projekt, oftast förgäves.

Sångare och trummis är det jag söker.

Att hitta musiker som är både passionerad, duktig och trevlig som person är tamefan omöjligt.

Just nu betalar jag sessionmusiker för att ens kunna spela live.
Känns som att alla bra sångare i genren jag lirar är upptagna.
Trummisar verkar finnas lite fler men det är inte många som kan dubbelkagga 16-delar i 200bpm... :(

Känslan att ge upp ligger nära till hands ofta för mej iallafall.

Vore så jävla kul att starta upp något fräscht med folk som VILL NÅGOT och BRINNER för det.


Fast.... det där med att ha en idé och vilja genomföra den till 100%.... det funkar ju inte i lilla Sverige, det finns för få musiker här för det. Och att dessutom ha sådana krav som att hitta trevliga också.... det blir ju som att försöka hitta en partner som stämmer på alla plan - fast 3-4 stycken! I det lilla landet.

Nä ska man få lira så får man kompromissa, eller köra solokvist, som du får göra.

Själv har jag landat i att ha två band. Ett med alla ambitionerna, som det aldrig blir något med mer än lite låtar, nåt gig då och då och så. Och ett med bara polare, som inte riktigt är vad jag vill spela men det är trevligt, vi lirar lite och umgås som vi skulle gjort oavsett.


07 Sep 2018, 12:02
Profile

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: Bojens avdelning "Bandmedlemmar och annan folksökning"
Skitbra musiker i Sverige finns det. Men dom är alltid upptagna.

Daniel Heiman (ex-Lost Horizon) hade jag velat ha på sång men är jag nog inte ensam om :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=A-yv-a6W0tM


08 Sep 2018, 08:10
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 27 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.