View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 23:15



Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Endorsad av Solar Guitars 
Author Message
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
lpstd wrote:
Ber om ursäkt om jag är född i farstun, men vad betyder "Endorsad"? Femte googleträffen är denna bojentråd (några av träffarna var på spanska), så det kan inte vara ett jättegammalt ord...


Det är svengelska. Ordet du bör googla på är antingen "endorse" eller "endorsed". Då får du lite bättre träffar!


28 Jun 2018, 22:39
Profile
User avatar

Joined: 04 Jun 2008, 15:06
Posts: 1920
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Ni borde få betalt för att spela på så hiskeligt fula gitarrer.

_________________
Gud finns inte.


28 Jun 2018, 22:45
Profile

Joined: 23 May 2012, 18:12
Posts: 136
Location: STHLM
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Jättekul! Gissar att ni ganska snart får en riktigt bra deal. Kanske från samma märke. Inget konstigt att ta en sak i taget, från alla parter, tyckaer jag. Grymmast i hela jävla Gästrikland/Dalarna !!!!


28 Jun 2018, 23:13
Profile

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Njae, skule behöva turnera mer eller få tiotusentals mer views på Youtube för det misstänker jag men...
Jag är grymt nöjd såhär med tanke på omständigheterna.


29 Jun 2018, 07:40
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Får uppfattningen att olika bojare har olika definitioner på vad begreppet står för. Är Tvåtakt nöjd så kan vi väl glädjas med honom. När han sedan hamnar där uppe bland stjärnorna kan vi ju säga att 2018 hängde han på ljudbojen och bjöd på sina bästa meppringstips och överglänste oss alla med sin multitalang, vi andra satt där gröna av avund... :mrgreen:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


29 Jun 2018, 09:10
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Granis67 wrote:
Får uppfattningen att olika bojare har olika definitioner på vad begreppet står för. Är Tvåtakt nöjd så kan vi väl glädjas med honom. När han sedan hamnar där uppe bland stjärnorna kan vi ju säga att 2018 hängde han på ljudbojen och bjöd på sina bästa meppringstips och överglänste oss alla med sin multitalang, vi andra satt där gröna av avund... :mrgreen:


Det gör vi, han är värd all uppmärksamhet han kan få, och jag tycker verkligen så.
Och det är ju problemet, att folk man gillar vill man se få bra grejer.

Det är flera sidor på myntet, somliga som Tvåtakt inte ser.
Precis som musikhistorien är överfull av musiker som varit överlyckliga över att de fått ett kontrakt som senare visade sig vara dåligt (eller visade sig direkt vara dåligt, med det blundades för det).
Många vill fram och ser inte baksidan på saker i vår bransch. Den föder på drömmar som gör folk, i brist på bättre ord, oförsiktiga.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


29 Jun 2018, 10:24
Profile WWW

Joined: 22 Feb 2015, 16:03
Posts: 183
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Fattar inte hur du anser att han blir blåst?
Finns jättemånga världen över som gillar vad
Ola gör. Dom i sin tur kollar upp Olas gitarrer och
ser att tvåtakts band är officiella solar artister,dom har jag
aldrig hört om,det måste kollas upp etc.
Jävligt bra reklam skulle jag säga.
Om han får eller måste köpa gitarren är väl helt irrelevant.
Tror däremot från Olas perspektiv att hans lilla minigitarr firma skulle ramla
omkull rätt snabbt om gav bort gitarrer till höger o vänster.


29 Jun 2018, 10:48
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Edel wrote:
Fattar inte hur du anser att han blir blåst?
Finns jättemånga världen över som gillar vad
Ola gör. Dom i sin tur kollar upp Olas gitarrer och
ser att tvåtakts band är officiella solar artister,dom har jag
aldrig hört om,det måste kollas upp etc.
Jävligt bra reklam skulle jag säga.
Om han får eller måste köpa gitarren är väl helt irrelevant.
Tror däremot från Olas perspektiv att hans lilla minigitarr firma skulle ramla
omkull rätt snabbt om gav bort gitarrer till höger o vänster.


Det är ingen som säger att någon är blåst (och jag gillar också vad Ola gör, är rent av på väg att köpa en).
Bara att det är en dålig deal.

Skiljegränsen går vid "+- noll" för båda parter eller "tjänar bra med pengar" för en och betalar dem för den andra.
Det är ingen som tycker att någon skall ge bort gitarrer, sånt finns nästan inte längre överhuvudtaget.

Det är ett komplext system man måste ha en hel del erfarenhet av för att helt förstå, för mycket för att sammanfattas här.
En del av det systemet som man inte ser om man inte är i det är att för varje deal man gör minskar ditt värde för nästa, ens trovärdighet som sponsorartist minskar helt enkelt. Så man tror att man bygger sig uppåt med egentligen minskar man bara sitt eget värde.


Absolut kan ett band få lyssnare av att någon ser dem på en hemsida.


/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


29 Jun 2018, 11:08
Profile WWW

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Jaa, lite svårt har man att tolka reaktionerna här är det tips eller hardcore avundsjuka?
Kanske det inte är den vildaste dealen, men helt klart i rätt riktning när man försöker sälja gitarrer och bandet bygga en publik.
Kan även nämnas att först nu har jag hört talas om Solar guitars så samarbetet fungerar.


29 Jun 2018, 11:17
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 22 Feb 2015, 16:03
Posts: 183
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Oki jag förstår.
Jag tänker alltid som ett band och att få fans/människor som tycker om min musik.
Du tänker att mitt jobb är att dema sponsrade saker och leva på det med olika deals.
Den ena kategorien är rock n roll den andra ointressant ialla fall för mig.
Men jag förstår vad du menar.


29 Jun 2018, 11:20
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
salesman wrote:
Jaa, lite svårt har man att tolka reaktionerna här är det tips eller hardcore avundsjuka?
Kanske det inte är den vildaste dealen, men helt klart i rätt riktning när man försöker sälja gitarrer och bandet bygga en publik.
Kan även nämnas att först nu har jag hört talas om Solar guitars så samarbetet fungerar.


Om det är mig du tänker på så avundsjuk på vad?

Tips är fel ord, mer en tanke att väcka eftertanke, det var nog mitt syfte.
Men ett illa valt forum för det har jag förstått, jag borde skickat ett PM.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


29 Jun 2018, 11:40
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Edel wrote:
Oki jag förstår.
Jag tänker alltid som ett band och att få fans/människor som tycker om min musik.
Du tänker att mitt jobb är att dema sponsrade saker och leva på det med olika deals.
Den ena kategorien är rock n roll den andra ointressant ialla fall för mig.
Men jag förstår vad du menar.


Nej, jag tänker inte på att dema grejer och leva på det, verkligen inte.
Jag tänker ur det från samma vinkel som du (även om det från branschens sida inte är någon skillnad i hur man ser på det) även om jag inte skulle kalla det att det är rock n roll. Jag tänker på det som väggar att bygga sitt eget namn eller att få support och hjälp med prylar (den viktiga delen av spons, att få en gitarrer eller två är rätt oviktigt, såna har ju alla på den nivån att det kan komma på fråga ändå. Det är support med reservdelar, att kunna låna grejer vid fly in/fly out och kontakter man vill åt).

Oberoende av anledning så blir varje deal man haft innan ett minus i förhandlingen till nästa (och förhoppningsvis bättre) deal. Man sänker helt enkelt sitt värde som intressant sponsorobjekt i tillverkares ögon.
Har aldrig haft en deal innan smäller tusen gånger högre än att ha varit hos andra tidigare.
Även i publikens ögon (de som det är tänkt att nå), du tror mycket mer på en stjärna som alltid spelat X märke än på en som byter tillverkare vart annat år. Man ser stor skillnad i hur mycket deras signaturprylar säljer också.

Summa summarum, det är inte värt att sälja det, sin trovärdighet, för billigt.
Det är på alla plan bättre att vänta tills man är så att man kan få en bättre deal.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


29 Jun 2018, 11:55
Profile WWW
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Vet nån mer än Tvåtakt exakt hur uppgörelsen ser ut? Att döma av många inlägg, så finns det stor detaljkunskap. Konstigt, för den finns inte förmedlad i tråden...

_________________
Mats


29 Jun 2018, 15:41
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
albert wrote:
Vet nån mer än Tvåtakt exakt hur uppgörelsen ser ut? Att döma av många inlägg, så finns det stor detaljkunskap. Konstigt, för den finns inte förmedlad i tråden...



Jo, det gör den. Allt man behöver veta är skrivet.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


29 Jun 2018, 16:24
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Magnus Olsson wrote:
[

Det är ett komplext system man måste ha en hel del erfarenhet av för att helt förstå, för mycket för att sammanfattas här.

/Magnus

Ja det är som raketforskning och hemligt. Bara MO och andra som är i branschen som förstår. Vänta nu jobbar inte du åt en leverantör som distar ett gitarrmärke?
Det kanske man ska ha i åtanke när man läser dina inlägg.

_________________



29 Jun 2018, 17:38
Profile ICQ WWW

Joined: 30 Mar 2016, 09:51
Posts: 80
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Det viktigaste är väl om Tvåtakt är nöjd eller ej med det samarbete han nu har börjat med Ola. Allt behöver väl inte landa i att handla om ekonomi utan är det något som har potential att göra Tvåtakts namn mer känt i de kretsar som har koll på Solar är det väl precis vad han är ute efter. Med en framtida större publik så ger det väl andra förutsättningar än idag med sponsring men varför bekymra sig om det nu när Tvåtakt är nöjd med det som erbjudits honom. Det är väl inte sämre än att gitarrister kränger på sig Gibson- och Fendertischor som de betalat 300kr för utan att Gibson resp Fender ger något tillbaka.

Han har köpt gitarrerna och spelar dem ändå i sina videor och på scen så det är ju inte direkt så att han förlorar något på det. Nä, för bövelen, kör i vind du Tvåtakt och jag hoppas du får en större publik för du har då väldigt gott om talang.


29 Jun 2018, 19:15
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Ja, det viktigaste är att tvåtakt är nöjd.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


29 Jun 2018, 20:01
Profile WWW

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Magnus Olsson wrote:
salesman wrote:
Jaa, lite svårt har man att tolka reaktionerna här är det tips eller hardcore avundsjuka?
Kanske det inte är den vildaste dealen, men helt klart i rätt riktning när man försöker sälja gitarrer och bandet bygga en publik.
Kan även nämnas att först nu har jag hört talas om Solar guitars så samarbetet fungerar.


Om det är mig du tänker på så avundsjuk på vad?

Tips är fel ord, mer en tanke att väcka eftertanke, det var nog mitt syfte.
Men ett illa valt forum för det har jag förstått, jag borde skickat ett PM.

/Magnus



Inte bara du, men det är lätt att läsa mellan raderna att kanske Ibanez hade detta band på kartan speciellt som du reagerade.


29 Jun 2018, 20:59
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
salesman wrote:


Inte bara du, men det är lätt att läsa mellan raderna att kanske Ibanez hade detta band på kartan speciellt som du reagerade.


Nej, Ibanez hade dem inte på kartan.
Men jag har erbjudit dem hjälp med andra grejer.

Jag har inget i ämnet att vara avundsjuk på.
Det är helt enkelt inget mer än att jag tycker det är synd att folk säljer sig till en dålig deal.
Som medmänniska, som musiker och att jag verkligen gillar vår kära tvåtakt.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


29 Jun 2018, 21:22
Profile WWW

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Magnus Olsson wrote:
salesman wrote:


Inte bara du, men det är lätt att läsa mellan raderna att kanske Ibanez hade detta band på kartan speciellt som du reagerade.


Nej, Ibanez hade dem inte på kartan.
Men jag har erbjudit dem hjälp med andra grejer.

Jag har inget i ämnet att vara avundsjuk på.
Det är helt enkelt inget mer än att jag tycker det är synd att folk säljer sig till en dålig deal.
Som medmänniska, som musiker och att jag verkligen gillar vår kära tvåtakt.

/Magnus


Yupp, inget fel alls i det.


29 Jun 2018, 21:23
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Magnus Olsson wrote:
albert wrote:
Vet nån mer än Tvåtakt exakt hur uppgörelsen ser ut? Att döma av många inlägg, så finns det stor detaljkunskap. Konstigt, för den finns inte förmedlad i tråden...



Jo, det gör den. Allt man behöver veta är skrivet.

/Magnus

Jaha, står det hur stor rabatten och hur lång bindningstiden är? Jag läser kanske dåligt... Känns som de två avgörande parametrarna för mig.

_________________
Mats


29 Jun 2018, 21:58
Profile

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2306
Location: stockholm
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Äh, vad ni tramsar. Det är inget konstigt det Magnus skriver. Att vara sponsrad handlar om ett givande och tagande. Man ger något, och ska få något. Än så länge har trådskaparen bara gett (alltså betalat pengar) och inte fått något. Eftersom det är ett litet bolag så är den pr trådskaparen fått minimal. Vinsten finns bara hos tillverkaren.


30 Jun 2018, 01:51
Profile

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Jag tror dessutom att vinsten de 2 första åren uteblir helt.

Visserligen är Solar utmärkta gitarrer men det saknas en del faktorer
för det där "lilla extra".

1.Baked or nitrogen treated neck-wood.
2.Carbon reinforcement rods
3.Multilaminated necks

Om det påverkar stabiliteteten men min Ibanez låter jag vara osagt.
med 5-delad hals börjar nu så smått stablisiera sig (torka ut)
efter cirka 4 år i studion.
Charvel har kolfiberförstärkt hals för en något
lägre prisklass så konkurrensen är mördande!

Charvel som många anser är något bättre än Kiesel.

_________________
http://www.ergopikk.com


30 Jun 2018, 10:01
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
southbeck wrote:
Äh, vad ni tramsar. Det är inget konstigt det Magnus skriver. Att vara sponsrad handlar om ett givande och tagande. Man ger något, och ska få något. Än så länge har trådskaparen bara gett (alltså betalat pengar) och inte fått något. Eftersom det är ett litet bolag så är den pr trådskaparen fått minimal. Vinsten finns bara hos tillverkaren.


Precis.
Och är man musiker själv bryr man sig om sånt.
Det är så otroligt många som tror att dåliga deals är ett steg på vägen, eller bara vill så mycket att de skulle skriva på ett tomt papper för ego boosten att kunna säga att de har spons, ett kontrakt eller nått sånt.
Jag tror inte jag behöver nämna något namn men alla som är med i till exempel gitarrklubben på Facebook kommer nog omedelbart att tänka på en där som ofta postar videos på sig själv.

Det finns företag nu, stora såna, som till och med lovar artisterna att de skall få pengar om de ökar deras försäljning (som en del av deras spons). I övrigt är sponsen 100% ensidig, det enda artisten får är att använda företagets logo men köper allt till fullpris. De har gjort så i många år och än så länge har ingen fått något.

Helt enkelt ett fult utnyttjande av människors (ofta unga) drömmar om att bli något.
Förvisso har det funnits sen rockstjärna uppfanns att utnyttja och lura musiker, men det är extremt mycket vanligare i dag och har klättrat ner i nivåer.





/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


30 Jun 2018, 10:07
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Magnus Olsson wrote:
Helt enkelt ett fult utnyttjande av människors (ofta unga) drömmar om att bli något.
Förvisso har det funnits sen rockstjärna uppfanns att utnyttja och lura musiker, men det är extremt mycket vanligare i dag och har klättrat ner i nivåer.

/Magnus

Jag tycker det är omodernt och osnyggt att dumförklara unga musiker, att dom inte ska vara kapabla att själva avgöra vad som är bra för dom.
Det har hänt en hel del sen Europe skrev på det där avtalet 1982 , inte minst finns nu Internet och en massa information.

Har du någon tillförlitlig källa på att det är vanligare idag att tillverkare lurar unga musiker , eller är det en erfarenhet du har från Ibanez?
Tror rent allmänt att det är mer sällsynt nuförtiden.

_________________



30 Jun 2018, 17:05
Profile ICQ WWW

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Image


30 Jun 2018, 17:57
Profile

Joined: 13 Jun 2013, 18:28
Posts: 2925
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
albert wrote:
Jaha, står det hur stor rabatten och hur lång bindningstiden är? Jag läser kanske dåligt... Känns som de två avgörande parametrarna för mig.


Eftersom jag uppenbarligen är NOOB på det här så vill jag inte gå in på siffror för jag vet ärligt talat inte hur mycket man "får" offentliggöra. Jag är nöjd med våran artistrabatt.

Däremot kan jag väl kanske säga att dealen är öppen, och inte bindande.
Jag har inget tvång att lira Solar. Men vill jag "ta del av kakan" så bör jag såklart göra det, det är ju inget konstigt.
Jag behöver ändå en till 24-bands gura med Evertune (en i E, och en Eb stämning... dom är rejält krångliga att stämma om!) så varför inte passa på när man kan "spara in" en slant på det 8)

Jag vet att "rabatt" inte är hela grejen med detta.

Magnus nämnde service, och... ja, Ola erbjöd precis det. Emil (andra gitarristen) hade lite bandskorr på gitarren efter lägre stränghöjds-setup och om Emil lämnade in guran på bandslip nånstans kunde han sedan skicka fakturan till Ola så slipper Emil betala själv.

Är inte det bra service? Det tycker jag. Speciellt för ett litet band som inte ens varit ut och spelat med gitarrerna än! :)


30 Jun 2018, 18:12
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Tvåtakt wrote:
albert wrote:
Jaha, står det hur stor rabatten och hur lång bindningstiden är? Jag läser kanske dåligt... Känns som de två avgörande parametrarna för mig.


Eftersom jag uppenbarligen är NOOB på det här så vill jag inte gå in på siffror för jag vet ärligt talat inte hur mycket man "får" offentliggöra. Jag är nöjd med våran artistrabatt.

Däremot kan jag väl kanske säga att dealen är öppen, och inte bindande.
Jag har inget tvång att lira Solar. Men vill jag "ta del av kakan" så bör jag såklart göra det, det är ju inget konstigt.
Jag behöver ändå en till 24-bands gura med Evertune (en i E, och en Eb stämning... dom är rejält krångliga att stämma om!) så varför inte passa på när man kan "spara in" en slant på det 8)

Jag vet att "rabatt" inte är hela grejen med detta.

Magnus nämnde service, och... ja, Ola erbjöd precis det. Emil (andra gitarristen) hade lite bandskorr på gitarren efter lägre stränghöjds-setup och om Emil lämnade in guran på bandslip nånstans kunde han sedan skicka fakturan till Ola så slipper Emil betala själv.

Är inte det bra service? Det tycker jag. Speciellt för ett litet band som inte ens varit ut och spelat med gitarrerna än! :)



Det är bra, säg ingenting.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


30 Jun 2018, 19:43
Profile WWW

Joined: 11 Oct 2009, 22:34
Posts: 110
Location:
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Stort grattis! Fan vad kul! Hoppas att det blir början på ett långt och bra samarbete för både er och Ola.


30 Jun 2018, 20:46
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Endorsad av Solar Guitars
Tvåtakt wrote:
albert wrote:
Jaha, står det hur stor rabatten och hur lång bindningstiden är? Jag läser kanske dåligt... Känns som de två avgörande parametrarna för mig.


Eftersom jag uppenbarligen är NOOB på det här så vill jag inte gå in på siffror för jag vet ärligt talat inte hur mycket man "får" offentliggöra. Jag är nöjd med våran artistrabatt.

Däremot kan jag väl kanske säga att dealen är öppen, och inte bindande.
Jag har inget tvång att lira Solar. Men vill jag "ta del av kakan" så bör jag såklart göra det, det är ju inget konstigt.
Jag behöver ändå en till 24-bands gura med Evertune (en i E, och en Eb stämning... dom är rejält krångliga att stämma om!) så varför inte passa på när man kan "spara in" en slant på det 8)

Jag vet att "rabatt" inte är hela grejen med detta.

Magnus nämnde service, och... ja, Ola erbjöd precis det. Emil (andra gitarristen) hade lite bandskorr på gitarren efter lägre stränghöjds-setup och om Emil lämnade in guran på bandslip nånstans kunde han sedan skicka fakturan till Ola så slipper Emil betala själv.

Är inte det bra service? Det tycker jag. Speciellt för ett litet band som inte ens varit ut och spelat med gitarrerna än! :)

Min mening var inte att trycka på för att få några detaljer. Tyckte bara det var lite många tvärsäkra synpunkter utan kunskap om vad du gjort för deal.

_________________
Mats


30 Jun 2018, 20:49
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.