View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 22:08



Reply to topic  [ 16 posts ] 
Jojomen!! 
Author Message

Joined: 07 Nov 2008, 13:58
Posts: 1491
Location:
Post Jojomen!!
Nu blir jag fan i mej less på Bojen :evil: fört kunde man hjälpa varann om det saknades nån pryl eller så och så vidare ?? Men nu får man knappt ett svar när man söker en !!! Ja en ratt till strata ?? Har haft massor med rattar liggandes men just nu saknar man en ratt !! Och en person behagar att svara!! Tror nog att det är någon annan so sitter inne med en ratt ?? Men i detta samhälle så kan man väl inte räkna med att någon ska hjälpa någon annan än sig själv . Fy fan hur det blivit :twisted: :twisted: :evil: :cry:


24 May 2018, 16:54
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 17 May 2008, 19:55
Posts: 1129
Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
Post Re: Jojomen!!
Jösses.

_________________
"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"


24 May 2018, 17:35
Profile WWW

Joined: 19 Mar 2010, 17:16
Posts: 1316
Location: Östersund
Post Re: Jojomen!!
:roll:


24 May 2018, 17:54
Profile
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2333
Location: Varberg
Post Re: Jojomen!!
Systemprolaps!

_________________
"'scuse me, while I kiss that guy"


24 May 2018, 18:10
Profile

Joined: 07 Nov 2008, 13:58
Posts: 1491
Location:
Post Re: Jojomen!!
Eller vad tog gemenskapen vägen typ planket??? Opersonligt och grått !! Vet inte om det har bytts till andra medlemmar eller om dom gamla fullständigt har kraschat! Trött på skiten !!!


24 May 2018, 19:45
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2532
Location:
Post Re: Jojomen!!
För många sura gubbar...?

Smågrupper som bara "pratar" med varandra...?

Tja, vad vet ja... :?


24 May 2018, 19:54
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Re: Jojomen!!
Har du fixat en ny ratt?
Om inte: PM:a mig.


/ Jonken :oops:


24 May 2018, 21:18
Profile

Joined: 07 Nov 2008, 13:58
Posts: 1491
Location:
Post Re: Jojomen!!
Jonken wrote:
Har du fixat en ny ratt?
Om inte: PM:a mig.


/ Jonken :oops:



Jo det var faktiskt en trevlig man vid namn Harvester. Som fixade :D

Tack för erbjudandet :P


24 May 2018, 23:03
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 19 Mar 2010, 17:16
Posts: 1316
Location: Östersund
Post Re: Jojomen!!
Du fick hjälp men ändå ”fy fan hur det har blivit”? :roll:


24 May 2018, 23:16
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:10
Posts: 3871
Location:
Post Re: Jojomen!!
46821 wrote:
Nu blir jag fan i mej less på Bojen :evil: fört kunde man hjälpa varann om det saknades nån pryl eller så och så vidare ?? Men nu får man knappt ett svar när man söker en !!! Ja en ratt till strata ?? Har haft massor med rattar liggandes men just nu saknar man en ratt !! Och en person behagar att svara!! Tror nog att det är någon annan so sitter inne med en ratt ?? Men i detta samhälle så kan man väl inte räkna med att någon ska hjälpa någon annan än sig själv . Fy fan hur det blivit :twisted: :twisted: :evil: :cry:


Kollar man tråden fick du ju hjälp rätt snabbt med avslut, efter att du först fick hjälp att reda ut vilken färg det handlade om: viewtopic.php?f=2&t=119930


25 May 2018, 13:54
Profile ICQ WWW

Joined: 04 Aug 2004, 12:57
Posts: 2604
Location:
Post Re: Jojomen!!
Ja jag såg när Harvester hade svarat så ides inte skriva nåt. Klart sämre drag än när bojen var som störst, men detsamma gäller på de andra gitarrforumen också. Nu är det facebookgrupper som gäller, men där kan man inte få sköna långa trådar som sträcker sig veckor, månader, och till och med år som på riktiga forum.

Så ska du skälla ut nån skäll ut han Zuckerberg och Facebook!



"In total there are 42 users online :: 4 registered, 2 hidden and 36 guests (based on users active over the past 5 minutes)
Most users ever online was 346 on 09 Oct 2016, 09:02"


25 May 2018, 14:15
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Dec 2007, 10:29
Posts: 1542
Location:
Post Re: Jojomen!!
Klart man vill hjälpa till när någon är i nöd! :D
Kanske är så att det kollas mer på säljesannonser än köpes.
Hänger mycket här på böjen och läser, tyvärr bidrar man inte så mycket med inlägg.

_________________
"Ollie may not have been the best guitarist in the world, but he was certainly among the top two." John Halsey, 1997


26 May 2018, 20:06
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Jojomen!!
knedy wrote:
Nu är det facebookgrupper som gäller, men där kan man inte få sköna långa trådar som sträcker sig veckor, månader, och till och med år som på riktiga forum.

Trådar som sträcker sig över år kanske jag kan klara mig utan, men forum på Facebook blir verkligen osammanhängande snuttifiering.

_________________
Mats


26 May 2018, 22:49
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 17:17
Posts: 2062
Location: Tjörn
Post Re: Jojomen!!
Ja, det är lägre aktivitet, och som sagt, det gäller alla gitarrforum jag tittar in på ibland.

Sedan, under ett av de längsta och bästa högtrycken som träffat Sverige i maj månad någonsin så är det ju ett hälsotecken att folk inte häckar på forum... :lol:

Facebookforum, jag orkar inte med dem (och inte FB heller för den delen), Gitarrklubben tror jag den heter jag varit med ett tag. Enorma mängder korta inlägg, och många som ska visa upp hur duktiga de är ( och de är de ofta!). Men det blir lite tröttsamt med film efter film, så att säga.

Om det inte var för att jag behöver ha koll på jobbets FB-sida så vete sjutton om jag inte hade avreggat mig...

Ja, jag passar på avdelningen surgubbe snart kanske...

_________________
/Lennart


28 May 2018, 11:22
Profile

Joined: 07 Nov 2008, 13:58
Posts: 1491
Location:
Post Re: Jojomen!!
Custom Sam wrote:
Ja, det är lägre aktivitet, och som sagt, det gäller alla gitarrforum jag tittar in på ibland.

Sedan, under ett av de längsta och bästa högtrycken som träffat Sverige i maj månad någonsin så är det ju ett hälsotecken att folk inte häckar på forum... :lol:

Facebookforum, jag orkar inte med dem (och inte FB heller för den delen), Gitarrklubben tror jag den heter jag varit med ett tag. Enorma mängder korta inlägg, och många som ska visa upp hur duktiga de är ( och de är de ofta!). Men det blir lite tröttsamt med film efter film, så att säga.

Om det inte var för att jag behöver ha koll på jobbets FB-sida så vete sjutton om jag inte hade avreggat mig...

Ja, jag passar på avdelningen surgubbe snart kanske...



Du ska inte tro att du är ensam surgubbe i detta land !! Det finns i allafall en till ,,, Moa” ha ha :) Jag rensade hela Facebook från vänner som jag inte har någon närmare kontakt eller anknytning till förra veckan!! Typ några hundra var det som åkte!! Fick nog helt enkelt.Med åsikter hit och dit om allt från politik , Mat , och hur jävla bra man har det till hur jävla illa det är . Känns skönt även om man kanske trampat några på tårna för att dom rök som facebookvän. Men dom riktiga vännerna kan man träffa in flesh and blood.. :D


28 May 2018, 11:38
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Jojomen!!
Facebook är ju en helt annan sak än ett gitarrforum. Det är ju som att jämföra fotboll med knäckebröd. Båda har sin tjusning men fyller helt olika funktioner.


28 May 2018, 12:51
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 16 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.