View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 16:41



Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlurar? 
Author Message

Joined: 08 May 2008, 23:19
Posts: 1164
Location: Västerbotten
Post Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlurar?
Lite osäker om jag varit och tassat i detta förr, men jag efterfrågar nyfiket lösningar för gitarrspel med hörlurar. Alltså hur får man ett inspirerande, naturtroget (rörljud). Använder idag en Roland MicroCube och det låter väl helt ok, men jag vill ha mer :)

Mest intresserad av rena till halvdistade ljud - spelar sällan hårddistat.

Vill helat slippa vara beroende av någon form av mjukvara/dator. Någon bra lösning? Bästa hörlurarna? Multieffekt? Preamp med DI?

/ Azumi


01 Apr 2018, 16:46
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7632
Location: Malmö
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Har själv funderat på detta då jag hittills inte hittat en lösning jag är nöjd med, trots många "försök", från Rockman och framåt.
Dator faller bort för mig med.
Kan vara att det är en omöjligt ekvation; Hörlurar + gitarr + effekter + "Amp" = Upplevt Välljud.
Jag gillar överhuvud taget inte lyssna på musik i lurar trots att jag har ett par svindyra Sennheizer.


01 Apr 2018, 17:38
Profile

Joined: 08 May 2008, 23:19
Posts: 1164
Location: Västerbotten
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Själv älskar jag att lyssna på musik i hörlurar. Blir mest på kvällarna innan man somnar.

Jag blev lite nyfiken på om en sådan här kan vara vettigt:

http://www.mooeraudio.com/?product/201712125492.html


Om man sätter någon typ av gitarrpreamp före (kanske bäst med en emulering för att få lite rörkänsla?) borde det kanske funka. Fördelen ,jämfört med att använda hörlurarna i vanliga uttag (med speaker emulation) på t.ex en gitarrtopp eller kombo, kanske är att man lagt lite mer krut på själva hörlursutgången i den pedalen. Men det vete fasen.... svårt att säga utan att ha provat.



/ Azumi


01 Apr 2018, 18:47
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2750
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Hej, jag har ingen större erfarenhet av topic, endast av PocketPod för länge sedan och det var inte direkt inspirerande :wink:
Tänkte ändå inflika, att vilka hörlurar man använder kan också spela stor roll.
Förra sommaren ville jag skaffa ett par bra hörlurar med Bluetooth och beställde hem två sorter som båda fått fina recensioner:
AKG Y50BTBK och Philips SHB9850. Testade båda med olika musiksorter under en helg, jag var först helt tagen "förförd" av det tydliga ljudet från AKG-lurarna, de hade också en djup bas.
Men när jag lyssnade på några låtar som jag vet hur de låter, så'na som jag brukar lyssna på i hemstereon och i bilen och på jobbet, så lät det inte alls rätt. Framförallt saknades en värme och naturlighet i röster och gitarrer och jag fick en känsla av att de olika registren inte lirade ihop.
Philips-lurarna har inte det "förföriska" väldigt tydliga ljudet men låter som "det ska", så de köpte jag :)

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


01 Apr 2018, 19:27
Profile

Joined: 08 May 2008, 23:19
Posts: 1164
Location: Västerbotten
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Axewall - Helt riktig kommentar, tycker jag. Vilken hörlur man använder påverkar ljudet enormt. När det gäller ren musiklyssning tycker jag Sennheiser HD600 låter mest likt så som jag upplever att musiken ska låta. Finns andra bra lurar jag ägt/testat men vissa av dem har andra styrkor (t.ex imponerande klarhet, som du nämner).

Tyvärr, i mitt fall, så är nog HD600 lite för svårdrivna för hörlursuttaget på mycket gitarrutrustning....tror jag.

/ Azumi


01 Apr 2018, 20:11
Profile

Joined: 08 Jan 2008, 10:48
Posts: 1988
Location: Uppsala
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Det som funkar för mig är favoritstärkaren (för dagen) in i reaktiv dummy load (hembyggd) parallellt med en DI-box med digital högtalarsimulering (enkla analoga högtalarsimuleringar är inte tillräckligt bra).

För det senare kör jag BluGuitar Blubox:
http://www.bluguitar.com/english/blubox.html

_________________
Erik R

"Marshall equipment is made to pass on your sounds. Faithfully. Without distortion." (tidig Marshall-slogan)


01 Apr 2018, 21:31
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10865
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Valfri stärkare in i en Two Note Live är det bästa hörlursljud jag fått till.
Man blir i alla fall inte oinspirerad av det.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


02 Apr 2018, 10:29
Profile WWW

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1045
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
För mig är det en Kemper som står för inspirationen. Fungerar i alla lägen.
Det är dessutom väldigt praktiskt att ha allt i en burk som går igång samtidigt.

/Mats N


02 Apr 2018, 10:36
Profile WWW

Joined: 28 Dec 2007, 09:33
Posts: 427
Location: Stockholm
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Mats Nermark wrote:
För mig är det en Kemper som står för inspirationen. Fungerar i alla lägen.
Det är dessutom väldigt praktiskt att ha allt i en burk som går igång samtidigt.

/Mats N

Håller med. Jag har använt Kemper i flera år nu till lurar och till indpelning. Har fortfarande inte tröttnat (vilket jag brukar göra på dylikt). En sladd in och en ut, superbekvämt.


02 Apr 2018, 11:22
Profile

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1045
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
batlash wrote:
Mats Nermark wrote:
För mig är det en Kemper som står för inspirationen. Fungerar i alla lägen.
Det är dessutom väldigt praktiskt att ha allt i en burk som går igång samtidigt.

/Mats N

Håller med. Jag har använt Kemper i flera år nu till lurar och till indpelning. Har fortfarande inte tröttnat (vilket jag brukar göra på dylikt). En sladd in och en ut, superbekvämt.


För mig har det dessutom inneburit den positiva bieffekten att jag inte känner några som helst behov av att köpa pedaler eller förstärkare. Jag har t.o.m. sålt pedaler så det täckt kostnaden för Kempern.

/Mats N


02 Apr 2018, 12:05
Profile WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Azumi wrote:
Lite osäker om jag varit och tassat i detta förr, men jag efterfrågar nyfiket lösningar för gitarrspel med hörlurar. Alltså hur får man ett inspirerande, naturtroget (rörljud). Använder idag en Roland MicroCube och det låter väl helt ok, men jag vill ha mer :)

Mest intresserad av rena till halvdistade ljud - spelar sällan hårddistat.

Vill helat slippa vara beroende av någon form av mjukvara/dator. Någon bra lösning? Bästa hörlurarna? Multieffekt? Preamp med DI?

/ Azumi


Samma här, Micro Cube. Spelar nästan aldrig rent, utan crunch till hårdrocksdist, aldrig metal. Och tycker den låter bra, och är smidig. Du kan ju testa nån av de andra små modelingstärkarna. Yamaha THR, Blackstar Fly, Boss Katana Mini, Vox Mini.
Lite nyfiken på Roland Cube 10, inbillar mig att den ev. låter bättre med större högtalare än Micro Cube.
https://www.youtube.com/watch?v=kUznTBCP9xM


Last edited by bummer on 02 Apr 2018, 20:37, edited 1 time in total.



02 Apr 2018, 18:11
Profile

Joined: 08 May 2008, 23:19
Posts: 1164
Location: Västerbotten
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Det skulle vara intressant att höra en jämförelse av ljudet från Microcubens hörlursutgång och andra dyrare eller bara nyare enheter. T.ex nämda Kemper o Two Note.

/ Azumi


02 Apr 2018, 18:34
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2750
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Jag väntar en Vox Adio Air GT nå'n gång denna veckan, ska bli intressant att testa hörlurar i den.
Annars så har jag faktiskt inte använt lurar i den Blackstar ID 60 TVP topp som jag nyligen började testa igen,
efter att den stått oanvänd i flera år. Den låter i alla fall överraskande bra med passande högtalarelement, t.ex. Celestion 70/80.

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


02 Apr 2018, 20:05
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7632
Location: Malmö
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Mats Nermark wrote:

För mig har det dessutom inneburit den positiva bieffekten att jag inte känner några som helst behov av att köpa pedaler eller förstärkare. Jag har t.o.m. sålt pedaler så det täckt kostnaden för Kempern.

/Mats N

Illa, pedaler som är så kul :D


03 Apr 2018, 14:24
Profile
User avatar

Joined: 22 Sep 2004, 23:57
Posts: 1892
Location: Västra Frölunda
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Sennheiser HD-280 Pro, alt Shure SRH-940.
Slutna lurar, för att slippa höra Ernst på TV'n.
Finns såklart dyrare alternativ.

Boss GT-001.
Dubblar även som ljudkort, så spela till Spotify = EasyPeasy.
Finns såklart dyrare alternativ.

Kan sitta i timmar i denna kombination, utan att lessna.
8)

_________________
<--->

Salve securim manubrium !


03 Apr 2018, 14:46
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Goran wrote:
Mats Nermark wrote:

För mig har det dessutom inneburit den positiva bieffekten att jag inte känner några som helst behov av att köpa pedaler eller förstärkare. Jag har t.o.m. sålt pedaler så det täckt kostnaden för Kempern.

/Mats N

Illa, pedaler som är så kul :D


En god vän med en stor fportion ormuleringsförmåga sade nyligen till mig när jag nämnde att jag hade planer på att avyttra en del pedaler ”Färre pedaler, låter konstigt? Det är ju som att säga att man strävar efter att ha.mindre roligt...” och någonstans där inne bland orden såg jag ljuset. :wink: Men var och en blir salig på sin... :)

Personligen har jag aldrig fått känslan av inspirerande gitarrljud med hörlurar, men det är spännande att se vad du kommer fram till.

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


03 Apr 2018, 15:48
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Kommer sannolikt sluta i någon Kemper liknande lösning för mig också (så småningom) men ingen brådska alls.

Verkar vara en både bra och kul lösning för lägenhet, möjligtvis nackdelen att det inte blir lika smidig plug and play som med en vanlig traditionell förstärkare. Sedan finns det så klart en viss charm med tradtionell förstärkare och pedaler som kommer gå förlorad (både ljudmässigt och på andra sätt).

En fördel med Kemper för mig bör också vara att det blir lite lättare att få sound liknande vad man strävar efter (tex för en viss låt om man vill ha liknande sound som originalet). Kanske verkar tråkigt men i vissa fall tycker jag det är kul när man får ett sound hyfsat likt originalet. Att en Kemper bör lämpa sig perfekt för vitt skilda genrer är också en fördel då jag har väldigt bred musiksmak.

Nackdel möjligtvis tveksamhet kring andrahandsvärdet, de är ju inte direkt billiga och likt en dator så antar jag att priser kommer falla kraftigt när nya generationer av Kemper (samt konkurrerande produkter) kommer ut på marknaden. Hittills verkar den dock bevarat andrahandsvärdet överraskande bra?


03 Apr 2018, 16:20
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 12:27
Posts: 969
Location:
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Jag har haft en Two-Note Live och gillade den, men det som kommit längst med minst teknik, var Le Clean med Le Cab från samma företag. Jag skulle föredra det framför Kemper, eftersom jag hatar att skruva och ställa in. Men det kändes organiskt, både för öron och händer.


03 Apr 2018, 19:05
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 13 Aug 2004, 10:46
Posts: 2000
Location: Göteborg
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Jag tycker att datorbaserade lösningar såsom NI Guitar Rig och liknande låter hyfsat kul i hörlurar ändå. Problemet är bara man har för mycket inställningsmöjligheter och det blir lätt att fokus hamnar på att ratta in ett perfekt ljud och att spela glöms bort lite. Så är det iaf för mig och jag saknar tiden då jag bara hade en förstärkare och en distpedal att skruva på typ.


03 Apr 2018, 19:35
Profile

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1045
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
toandfro wrote:
jag saknar tiden då jag bara hade en förstärkare och en distpedal att skruva på typ.


Precis så kände jag med de lösningar jag hade innan Kemper.

/Mats N


04 Apr 2018, 08:38
Profile WWW

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Tycker nog att hörlursljudet man får genom Yamaha THR10 är helt ok men som redan konstaterats beror så klart ljudupplevelsen mycket på vilka lurar man har.

Har inga studiolurar nu vilka väl ska vara neutrala i karaktären och kanske bäst för gitarrspelande? De lurar jag använder nu som väl egentligen avsedda för musiklyssnande (minns ej namn) förstärker basen väl mycket men blir ändå en ganska skön ljudupplevelse.


04 Apr 2018, 13:33
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2750
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
En Vox Adio Air GT (B-stock) anlände i fredags och packades upp igår lördag.
P.g.a. bilbyte och nödvändiga hushållssysslor i helgen så har jag bara lekt med den i nå'n timma,
men jag är så långt ganska impad av hur den låter! Blev fan inspirerad av att lira genom den!
Den låter bra med hörlurar, jag testade med två olika; ett par Koss PortaPro och ett par
halvslutna Streetz HL-204, och jag tyckte det lät bra med båda. Bra likt högtalarljudet!
Och att köra med musik från Spotify genom Bluetooth var en hit, sicken schysst liten boom-box :)

Installerade Vox Toneroom-appen på min android-telefon, med den kan man få fler förstärkare
och redigera fler parametrar. Själva styrningen funkar fint men appen känns fan inte intuitiv, inte för mig i alla fall.
Får se om jag kommer på hur man sparar en "rig" och andra grejor :|

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


08 Apr 2018, 19:48
Profile

Joined: 08 May 2008, 23:19
Posts: 1164
Location: Västerbotten
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Kul att höra! Kanske ska kolla upp voxen lite mer.

/ Azumi


08 Apr 2018, 19:58
Profile
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1595
Location: Kumla
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Jag kör min favoritstärkare in i Torpedo captor, och vidare till ljudkort och dator.
Och där använder jag Torpedos mjukvara Wall of sound för att få till den högtalarsimulering jag vill ha.

Hyfsat billig lösning om man redan har förstärkare, ljudkort och dator.
Och jag håller också med om att olika hörlurar gör stor skillnad.

_________________
http://www.pigsinspace.se


09 Apr 2018, 07:41
Profile WWW

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
1331 wrote:
Jag kör min favoritstärkare in i Torpedo captor, och vidare till ljudkort och dator.
Och där använder jag Torpedos mjukvara Wall of sound för att få till den högtalarsimulering jag vill ha.

Hyfsat billig lösning om man redan har förstärkare, ljudkort och dator.
Och jag håller också med om att olika hörlurar gör stor skillnad.


En lösning jag är nyfiken på, fördelen för mig är att jag då skulle kunna skippa min Yamaha THR även om den visst är bra, en mindre pryl, en gitarrförstärkare hemma istället för två.

Sedan är väl captor en loadbox/attenuator/speakersim/di box (?) så man får ju extra möjligheter/funktioner på köpet, i synnerhet attenuator funktionen är ju bra för att kunna pressa förstärkaren lite hårdare utan att risken att bli vräkt ökar. ;-)

Dock kan jag nyttja min förstärkares DI ut istället för tyst lyssnande via ljudkort men ger så klart inte riktigt samma flexibilitet som en captor, något irriterande dock att captor inte klarar både 8 ohm och 16 ohm.

Kanske inte riktigt en lika smidig plug och play som Yamaha THR på skrivbordet men vore kul att prova en loadbox/attenuator/speakersim/di box lösning, jaja, får se. ;-)


09 Apr 2018, 09:46
Profile
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1595
Location: Kumla
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
makatech wrote:

En lösning jag är nyfiken på, fördelen för mig är att jag då skulle kunna skippa min Yamaha THR även om den visst är bra, en mindre pryl, en gitarrförstärkare hemma istället för två.

Sedan är väl captor en loadbox/attenuator/speakersim/di box (?) så man får ju extra möjligheter/funktioner på köpet, i synnerhet attenuator funktionen är ju bra för att kunna pressa förstärkaren lite hårdare utan att risken att bli vräkt ökar. ;-)

Dock kan jag nyttja min förstärkares DI ut istället för tyst lyssnande via ljudkort men ger så klart inte riktigt samma flexibilitet som en captor, något irriterande dock att captor inte klarar både 8 ohm och 16 ohm.

Kanske inte riktigt en lika smidig plug och play som Yamaha THR på skrivbordet men vore kul att prova en loadbox/attenuator/speakersim/di box lösning, jaja, får se. ;-)


Jag har en THR också, tycker att den är väldigt smidig och låter helt ok. Och den funkar riktigt bra med pedaler.
Fördelen med THR:en är att man kan spela hyfsat högt utan att det hörs in till rummen bredvid. Antar att det beror på att de små högtalarna inte flyttar lika mycket luft på samma sätt som en 12" högtalare. Jag upplever att om jag spelar lika högt med min vanliga förstärkare in i en 1x12 så hörs det mycket mer in till rummen bredvid.

Tycker att captorn är riktigt bra. Hemma använder jag den som loadbox, attenuator och DI, beroende på hur mycket jag vill höras. :)
Live så använder jag den som högtalarsimulering istället för att micka min högtalarlåda. Låter riktigt bra. Den inbyggda högtalarsimuleringen är ju baserad på V30 och det är vad jag normalt har i mina högtalarlådor.

_________________
http://www.pigsinspace.se


11 Apr 2018, 11:18
Profile WWW

Joined: 08 May 2008, 23:19
Posts: 1164
Location: Västerbotten
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Har kollat runt lite mer på nätet och upptäckt att det finns en hel del manicker med högtalaremulering nuförtiden. Känner väl själv att jag inte har råd med en Kemper, Line6 Helix, Two Note Torpedo, Axe-FX o.s.v.

Det jag undrar över nu är om det finns något i prisklassen 0 - 3500 kr som är märkbart bättre (på hörlursljud) än min Micro Cube? Eller är det kanske bättre att köpa någon rolig overdrive att sätta före Cuben, istället.

Det skulle vara mycket intressant med kommentarer från de som provat hörlursutgången på MicroCube och andra dyrare prylar. Hur mycket skiljer det sig?

Blev lite nyfiken på att kombinera en Mooer Micro Preamp (typ 006) med Mooer Radar och på så sätt få en miniförstärkare som jag kan variera med diverse pedaler framöver. Totala kostnaden för Micro Preamp + Radar blir ca 2400 kr.


15 Apr 2018, 19:37
Profile
User avatar

Joined: 12 Sep 2011, 20:04
Posts: 653
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Ja. Det där med miniförstärkare är ju skoj. Jag har torskat (cheapskatelösning, men lev med det...) på Vox amplug classic rock. analog liten grunka i sladdkontakten i gitarren, så skutter jag omkring i lägenheten när de andra lagt sig och det låter bra i lurarna. :) Kanske är Mooergrejorna ännu bättre, om dom inte är för digitala.


17 Apr 2018, 15:45
Profile

Joined: 08 May 2008, 23:19
Posts: 1164
Location: Västerbotten
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Nu blev det så att min MicroCube (vilken jag mestadels använt med hörlurar) blev utlånad och därmed behövde jag, inte bara, någonting som funkar bra med hörlurar utan också en förstärkare för de stunder jag vill höra gitarren förstärkt i rummet (utan lurar, alltså). Hade tidigare tänkt satsa allt på en lösning för enbart bra hörlursgitarrljud och använda MicroCuben som enda vanliga förstärkare.

Har därför nu skaffat en Yamaha THR10C. Jag gillar ljudet genom högtalarna riktigt bra och den låter bra även på låga volymer, vilket är viktigt för mig. Dessutom har den bass/mid/treble kontroller vilket tillåter mer justeringsmöjligheter jämfört med MicroCuben. Ljudet genom hörlurar är jag dock inte helt såld på ännu. Har visserligen inte trixat så mycket hittills, men jag undar om inte MicroCuben lät bättre via hörlursutgången. Förhoppningsvis är det kanske möjligt att ställa in ljudet lite bättre efter lite mer testande, men jag tycker många dist-/overdriveljud har den där lite "surrande", finkorniga karaktären som inte låter så bra. Det är inte alldeles åt skogen, men jag hade hoppats på bättre.

/ Azumi


10 May 2018, 20:25
Profile

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Vilken utrustning för inspirerande gitarrljud med hörlur
Magnus Olsson wrote:
Valfri stärkare in i en Two Note Live är det bästa hörlursljud jag fått till.
Man blir i alla fall inte oinspirerad av det.

/Magnus

-Berätta mer det där låter intressant!

Jag är i valet och kvalet mellan en Torpedo Live eller ett BluGuitar Amp1 (revised)

Kör du slave out till någon dator eller direkt till Torpedon,
samt följdfrågan, har den en attenuator/manick som klarar impedansutfallet?

Mvh
"Det döda tonträet Fredrik"... :mrgreen:

_________________
http://www.ergopikk.com


10 May 2018, 21:31
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 33 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.