View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 16:02



Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Crimson/Heisenberg 
Author Message

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
snutstrut wrote:
Ingen mer än jag som förstått vem han är den här gången? Började lukta mig till samma ordval, topics och särskrivingar i en massa nya trådar. Men kanske främst för att han tydligare än någon annan så fruktansvärt tydligt häver ur sig en massa tveksam kunskap och tyckanden om saker och ting baserat på grejer han sett på Youtube. Sedan läste jag den här tråden igen och då förstod jag att jag hade rätt. Haha att du orkar Omid!! :lol: :lol: .

Börjar nicket på M?


Touché!


21 Mar 2018, 23:09
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Crimson/Heisenberg
snutstrut wrote:
Marko wrote:
Börjar nicket på M?


Touché!


Jag börjar bli oslipad.. Han skriver ändå lite bättre nu?


21 Mar 2018, 23:14
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
Kanske finns någon app mot särskrivning som han använder sig av? :lol:
Fast jag blir varje gång lika tveksam att avslöja honom. Finns alltid ett stort underhållningsvärde att se honom känna sig varm i kläderna och glänsa i diskussioner.

Men allvarligt, att komma in i den här tråden och kommentera sig själv i form av en annan person. Liiite väl mycket!


21 Mar 2018, 23:22
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 02 Dec 2009, 23:48
Posts: 693
Post Re: Crimson/Heisenberg
:lol:

Glänser i diskussioner på en hel del forum vid en snabb googling.


26 Mar 2018, 00:21
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Crimson/Heisenberg
Men förunderligt tyst här i tråden sedan det kom på tal, man undrar...

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


27 Mar 2018, 10:24
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
snutstrut wrote:
Kanske finns någon app mot särskrivning som han använder sig av? :lol:
Fast jag blir varje gång lika tveksam att avslöja honom. Finns alltid ett stort underhållningsvärde att se honom känna sig varm i kläderna och glänsa i diskussioner.

Men allvarligt, att komma in i den här tråden och kommentera sig själv i form av en annan person. Liiite väl mycket!


Skärpning nu, fram med namnet, vi är ändå inte så många i den här tråden med smeknamn vars namn börjar på "M" som bland annat du och Marko dillar om och jag upplever det som du håller på med är provocerande, patetisk, tafflig, billig, luddig spekulation. Ni gjorde även en del luddiga, konstiga antydningar nyligen i Epiphone tråden som gick att tolka lite hur som helst: viewtopic.php?f=4&t=119165 (Någon av dessa luddiga antydningar har dock tagits bort nu).

Jag kan svara för mig själv om det mot förmodan skulle behövas men vet inte hur det är för övriga "M"'are? Är det tex inte fastställt för läänge sedan att Crimon/Omid är av invandrarbakgrund (?), så det spricker redan där i mitt fall.

Vägrar se mig själv i skottgluggen för den här typen av taffliga spekulation att någon vars smeknamn börjar med "M" i just den här tråden (och Epiphone tråden) skulle vara den ökända kriminella bedragaren Crimson. Kan ju nästan börjar snudda vid någon form av förtal, ni har åtminstone tendenser åt det hållet? Så många med M namn är vi trots allt inte i denna tråd, 4-5 st, räknar vi dessutom "M"'are i ovan nämnda Epiphone tråden så är väl ännu färre misstänkta så vad f-n håller ni på med, ut med namnet nu och sluta misstänkliggöra folk.

Ja, jag har själv grävt ner mig i fallet Crimson med alla hans skepnader och smeknamn etc (som så många andra här), en fascinerande bisarr soppa och det som gjorde mig sur för drygt ett år sedan var när han gjorde skumma påhopp mot en annan aktad forummedlem här från bojen på Strat-talk, jag gillar inte när man ger sig på de svaga, då ska man slå tillbaka.

Så fram med namnet eller annars får forumägaren (vem nu det är) sätta stopp för denna patetiska spekulation om personen vars smeknamn börjar på "M".

Visst är det som så att tex kjelle här i forumet t.o.m. träffat personen ifråga i verkligheten (Crimson eller "Omid")?

Det är väl dessutom bara jättebra för forumet om alla får reda på vem Crimson/Omid etc är nu är så att vi inte gör affärer med honom och att han riskerar lura fler? So what's the fucking problem, spit it out.


27 Mar 2018, 23:30
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
makatech wrote:
snutstrut wrote:
Kanske finns någon app mot särskrivning som han använder sig av? :lol:
Fast jag blir varje gång lika tveksam att avslöja honom. Finns alltid ett stort underhållningsvärde att se honom känna sig varm i kläderna och glänsa i diskussioner.

Men allvarligt, att komma in i den här tråden och kommentera sig själv i form av en annan person. Liiite väl mycket!


Skärpning nu, fram med namnet, vi är ändå inte så många i den här tråden med smeknamn vars namn börjar på "M" som bland annat du och Marko dillar om och jag upplever det som du håller på med är provocerande, patetisk, tafflig, billig, luddig spekulation. Ni gjorde även en del luddiga, konstiga antydningar nyligen i Epiphone tråden som gick att tolka lite hur som helst: viewtopic.php?f=4&t=119165 (Någon av dessa luddiga antydningar har dock tagits bort nu).

Jag kan svara för mig själv om det mot förmodan skulle behövas men vet inte hur det är för övriga "M"'are? Är det tex inte fastställt för läänge sedan att Crimon/Omid är av invandrarbakgrund (?), så det spricker redan där i mitt fall.

Vägrar se mig själv i skottgluggen för den här typen av taffliga spekulation att någon vars smeknamn börjar med "M" i just den här tråden (och Epiphone tråden) skulle vara den ökända kriminella bedragaren Crimson. Kan ju nästan börjar snudda vid någon form av förtal, ni har åtminstone tendenser åt det hållet? Så många med M namn är vi trots allt inte i denna tråd, 4-5 st, räknar vi dessutom "M"'are i ovan nämnda Epiphone tråden så är väl ännu färre misstänkta så vad f-n håller ni på med, ut med namnet nu och sluta misstänkliggöra folk.

Ja, jag har själv grävt ner mig i fallet Crimson med alla hans skepnader och smeknamn etc (som så många andra här), en fascinerande bisarr soppa och det som gjorde mig sur för drygt ett år sedan var när han gjorde skumma påhopp mot en annan aktad forummedlem här från bojen på Strat-talk, jag gillar inte när man ger sig på de svaga, då ska man slå tillbaka.

Så fram med namnet eller annars får forumägaren (vem nu det är) sätta stopp för denna patetiska spekulation om personen vars smeknamn börjar på "M".

Visst är det som så att tex kjelle här i forumet t.o.m. träffat personen ifråga i verkligheten (Crimson eller "Omid")?

Det är väl dessutom bara jättebra för forumet om alla får reda på vem Crimson/Omid etc är nu är så att vi inte gör affärer med honom och att han riskerar lura fler? So what's the fucking problem, spit it out.

Du får gärna ringa mig från ett spårbart telefon nr.... 073-985 25 28

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 00:01
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
Du får gärna ringa mig från ett spårbart telefon nr.... 073-985 25 28


Jag ringer imorgon men förstår förfarande inte varför du inte kan spotta ut namnet här och därigenom kanske skydda övriga forum medlemmar från en ökänd bedragare? Vad f-n måste detta hållas hemligt för?

Är det inte fler här som undrar varför denna hysch-hysch?


28 Mar 2018, 00:13
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
makatech wrote:
Marko wrote:
Du får gärna ringa mig från ett spårbart telefon nr.... 073-985 25 28


Jag ringer imorgon men förstår förfarande inte varför du inte kan spotta ut namnet här och därigenom kanske skydda övriga forum medlemmar från en ökänd bedragare? Vad f-n måste detta hållas hemligt för?

Är det inte fler här som undrar varför denna hysch-hysch?

Kom ihåg spårbart nr....

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 00:18
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
Kom ihåg spårbart nr....


Oroa dig inte men jag förstår fortfarande inte denna hysch hysch och luddiga spekulation, exakt som en syförening. Om en bedragare fortfarande håller på här så ut med namnet för forumets skull?

Jag kommer varje fall publicera smeknamnet imorgon här efter att ha pratat med dig, oavsett om det är mig ni felaktigt indirekt pekat ut (dvs gjort bort er rejält) eller om jag får ett annat smeknamn av dig för en forum medlem här (dvs Omid/Crimsons nya skepnad).

Samma gäller för övrigt dig, finns en hel säkerhetsavdelning här på mitt jobb som är behjälplig om du skulle nyttja mina personuppgifter på något sätt, förstått?


28 Mar 2018, 00:32
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
makatech wrote:
Marko wrote:
Kom ihåg spårbart nr....


Oroa dig inte men jag förstår fortfarande inte denna hysch hysch och luddiga spekulation, exakt som en syförening. Om en bedragare fortfarande håller på här så ut med namnet för forumets skull?

Jag kommer varje fall publicera smeknamnet imorgon här efter att ha pratat med dig, oavsett om det är mig ni felaktigt indirekt pekat ut (dvs gjort bort er rejält) eller om jag får ett annat smeknamn av dig för en forum medlem här (dvs Omid/Crimsons nya skepnad).

Samma gäller för övrigt dig, finns en hel säkerhetsavdelning här på mitt jobb som är behjälplig om du skulle nyttja mina personuppgifter på något sätt, förstått?

Nu kommer hoten.... :lol: Samma som han vi talar om.... :D

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 00:50
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
Nu kommer hoten.... :lol: Samma som han vi talar om.... :D


De flesta stora företag har en säkerhetsavdelning, inget konstigt, jag kommer nu ringa upp en för mig totalt okänd person, dvs dig och blotta mina egna personuppgifter, klart det känns obekvämt, du förstår inte det? Dessutom efter en sådan här situation då man redan eventuellt/kanske varit ute för en förtalsliknande helt bisarr grej.

Du tjatar själv om i två inlägg på raken om att jag måste ringa från ett spårbart nr, en gång skulle räckt, du förstår inte min irritation? Tycker din attityd öppnar för vissa frågetecken också, upplever mig ifrågasatt och det stör mig.

Annars lägger ni helt enkelt till en st bokstav till er spekulation så kan vi släppa det här, då blir er luddiga spekulation åtminstone något mindre luddig men jag ringer dock gärna upp ändå.

En annan sak: Jag skulle överhuvudtaget inte lackat ur om detektiv snutstrut här bemödat sig att svara på något av mina pm. Jag har verkligen försökt reda ut de här "M" spekulationerna sedan jag läste de minst sagt luddiga inläggen i Epiphone tråden.


Last edited by makatech on 04 Apr 2018, 21:15, edited 1 time in total.



28 Mar 2018, 01:07
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
Du är bara för mycket lilla gosse mitt företag har sin residens i Ryssland förstår du?

Edit: kommer ju aldrig höra ett ord från dig på min telefon ringer upp när jag kollat numret....

_________________
/Marko


Last edited by Marko on 28 Mar 2018, 01:49, edited 1 time in total.



28 Mar 2018, 01:46
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
Du är bara för mycket lilla gosse mitt företag har sin residens i Ryssland förstår du?


Ok, kul, min fru är Ryska, vi kanske kan bli vänner. ;-)

Jaja, vi hörs imorgon.

"lilla gosse"?

Det här blir bara mer och mer bisarrt.

Observera att mitt nr visas för dig som ett 08 nr men det fungerar lika bra med 070 istället för 08, jobbet står för mobilen.


Last edited by makatech on 28 Mar 2018, 01:54, edited 2 times in total.



28 Mar 2018, 01:49
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
makatech wrote:
Marko wrote:
Du är bara för mycket lilla gosse mitt företag har sin residens i Ryssland förstår du?


Ok, kul, min fru är Ryska, vi kanske kan bli vänner. ;-)

Jaja, vi hörs imorgon.

"lilla gosse"?

Det här blir vara mer och mer bisarrt.

Jo jag ringer när du har givit ett nr som är spårat till en person, men jag betvivlar att jag kommer kunna göra det....

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 01:52
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
Utmanar dig att ringa nu :D

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 01:55
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
Utmanar dig att ringa nu :D


Helst inte, frugan sover, dottern sover, jag mobilsurfar från sängen. ;-)

Blir du inte nöjd med mitt jobb nummer (dvs mobilen) kan jag dock också ringa från hemtelefonen senare på dagen imorgon, den som väntar på något gott. Försöker med mobilen först.

Sättet du uttrycker dig på gör att det mer och mer lutar åt att ni verkligen trott att jag som är den här typen/idioten? (+ 1 miljon frågetecken till). Jag blir helt exceptionell nyfiken på hur ni kommit fram till denna fullständigt galna bisarra slutsats, det kan inte direkt varit snillena som spekulerar.


Last edited by makatech on 04 Apr 2018, 21:57, edited 3 times in total.



28 Mar 2018, 01:58
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
makatech wrote:
Marko wrote:
Utmanar dig att ringa nu :D


Helst inte, frugan sover, dottern sover, jag mobilsurfar från sängen. ;-)

Du kan ju gå på toa ring! Men du skulle aldrig våga....

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 02:00
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
Du kommer aldrig ringa din fegis och då är du avslöjad...

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 02:03
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
Men kom igen och orera lite, lr ska du göra dig okontaktbar ?

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 02:06
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
Du kan ju gå på toa ring! Men du skulle aldrig våga....


Nej, jag smyger inte ut från familjen och ringer utomhus nu, bor i lägenhet. Nu ger du mig ett skumt intryck igen, varför kan du inte vänta tills imorgon, jag kommer helt garanterat ringa. Det är ju du som är den skumma typen här, inte jag. :-)


28 Mar 2018, 02:11
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
makatech wrote:
Marko wrote:
Du kan ju gå på toa ring! Men du skulle aldrig våga....


Nej, jag smyger inte ut från familjen och ringer utomhus nu, bor i lägenhet. Nu ger du mig ett skumt intryck igen, varför kan du inte vänta tills imorgon, jag kommer helt garanterat ringa. Det är ju du som är den skumma här, inte jag. :-)

Har du utomhus toa? Jo jag är jävligt skum det kan alla som jag köpt o sålt grejer här på Bojen garantera....
Har du haft en endaste affär av något slag här?

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 02:16
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
Du kommer aldrig ringa din fegis och då är du avslöjad...


Alltså, vad f-n har ni fått för er i den här tråden egentligen, det är både kul men också tragiskt samtidigt. Att man så enkelt kan fucka up en annan persons nät id.

Vilka jubelidioter, jösses.

Hoppas dock att folk som läser den här tråden i efterhand verkligen förstår vilka de verkliga idioterna är/var? Fantasifulla spekulationer om vem bedragaren Crimson döljer sig bakom och som balanserar på en tunn lina till förtal.

Ni har redan gjort bort er som f-n rent sagt, väldigt låg iq nivå på dig och dina kompanjoner men fortfarande förvillande och intressant att strutsocaster pekar ut en annan "m" i ett pm till mig, vad säger du själv om det och hur tror du personen ifråga kommer reagera på set?


Last edited by makatech on 28 Mar 2018, 02:38, edited 1 time in total.



28 Mar 2018, 02:21
Profile

Joined: 24 Mar 2015, 15:17
Posts: 675
Post Re: Crimson/Heisenberg
Marko wrote:
Har du utomhus toa? Jo jag är jävligt skum det kan alla som jag köpt o sålt grejer här på Bojen garantera....
Har du haft en endaste affär av något slag här?


Pedaler åtminstone, hmm, minst ca 5-7 olika affärer tror jag. Dessutom periodvis brukar jag och SLA här maila en hel del (trevlig som f-n).

Du kommer knappast kunna hitta någon här som skriver något ont om mig (förutom er ca tre fåntrattar här med denna helt vansinniga gissning/teori).

Nu behöver jag sova fem timmar...

Din ålder, du ger mig intryck av att vara i tjugoårs åldern?


28 Mar 2018, 02:34
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
makatech wrote:
Marko wrote:
Har du utomhus toa? Jo jag är jävligt skum det kan alla som jag köpt o sålt grejer här på Bojen garantera....
Har du haft en endaste affär av något slag här?


Pedaler åtminstone, hmm, minst ca 5-7 olika affärer tror jag. Dessutom periodvis brukar jag och SLA här maila en hel del (trevlig som f-n).

Du kommer knappast kunna hitta någon här som skriver något ont om mig (förutom er ca tre fåntrattar här med denna helt vansinniga gissning/teori).

Nu behöver jag sova fem timmar...

Din ålder, du ger mig intryck av att vara i tjugoårs åldern?

Haha jo visst 20 o två dagar... Alla som är smarta kan bara kolla profil o se vad jag är, kolla mobilnr så ser du namn o kan kolla Ratsit... Inte svårare än så! Men ingen vet nåt om dig???

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 02:48
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post Re: Crimson/Heisenberg
Den här tråden har en tendens att spåra ur nattetid!


28 Mar 2018, 10:06
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Crimson/Heisenberg
makatech wrote:
Marko wrote:
Har du utomhus toa? Jo jag är jävligt skum det kan alla som jag köpt o sålt grejer här på Bojen garantera....
Har du haft en endaste affär av något slag här?


Pedaler åtminstone, hmm, minst ca 5-7 olika affärer tror jag. Dessutom periodvis brukar jag och SLA här maila en hel del (trevlig som f-n).

Du kommer knappast kunna hitta någon här som skriver något ont om mig (förutom er ca tre fåntrattar här med denna helt vansinniga gissning/teori).

Nu behöver jag sova fem timmar...

Din ålder, du ger mig intryck av att vara i tjugoårs åldern?

Jag har köpt en pedal av makatech i september 2016. Denna annons: viewtopic.php?p=749748#p749748

Trevlig snubbe, vi möttes på stan. Han passar inte alls in på beskrivningen av C. Jag gillar inte heller bedragare men jag gillar inte spekulationer heller.


28 Mar 2018, 10:18
Profile
User avatar

Joined: 09 Oct 2013, 09:59
Posts: 2106
Post Re: Crimson/Heisenberg
snutstrut wrote:
Den här tråden har en tendens att spåra ur nattetid!

Helt klart!

Jag har köpt en pedal av Makatech. En väldigt trevlig och smidig affär. Tvekar inte att köpa mer grejer av honom.

Det är alltför lätt att peka ut oskyldiga människor nuförtiden.

_________________
##################


28 Mar 2018, 10:36
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7632
Location: Malmö
Post Re: Crimson/Heisenberg
snutstrut wrote:
Den här tråden har en tendens att spåra ur nattetid!

Och något så in i h-lv-te också.....


28 Mar 2018, 10:37
Profile

Joined: 13 Jan 2008, 13:12
Posts: 1680
Location: Degerfors
Post Re: Crimson/Heisenberg
Så har pratat med makatech och vet identitet men kommer inte lämna ut det! Behöver inte spekulera längre att det är Crimson/Omid...

_________________
/Marko


28 Mar 2018, 10:47
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.