View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 23:13



Reply to topic  [ 11 posts ] 
low gain dynamisk overdrive - mini - sökes ! 
Author Message
User avatar

Joined: 02 May 2009, 23:18
Posts: 397
Location:
Post low gain dynamisk overdrive - mini - sökes !
letar efter low gain dynamisk overdrive pedal- storlek mini!

- sweet honey overdrive - är ju en utgångspunkt här. Det finns en som heter - Tone City Sweet Cream - som är ett alternativ. Men finns det fler low gain overdrive / mini-pedaler som kan rekommenderas? Någon som testat - one control super apricot - ? fler tips?

_________________
"I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. " J.Hendrix


19 Jan 2018, 10:56
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: low gain dynamisk overdrive - mini - sökes !
Heed wrote:
letar efter low gain dynamisk overdrive pedal- storlek mini!

- sweet honey overdrive - är ju en utgångspunkt här. Det finns en som heter - Tone City Sweet Cream - som är ett alternativ. Men finns det fler low gain overdrive / mini-pedaler som kan rekommenderas? Någon som testat - one control super apricot - ? fler tips?

WAmpler Plexi Drive, Honey Bee, Carl Martin PlexiTone Low Gain låter ju alla kanonbra . Vet inte om dom finns som mini, men kloner finns säkert.
Ghetto Stomp, Sub Decay Liquid Sunshine är också bra, med annan karaktär. Tim/Timmy...
(Jo, jag har alla)

Det finns så många!

_________________
Image


19 Jan 2018, 11:03
Profile WWW
User avatar

Joined: 02 May 2009, 23:18
Posts: 397
Location:
Post Re: low gain dynamisk overdrive - mini - sökes !
Quote:
WAmpler Plexi Drive, Honey Bee, Carl Martin PlexiTone Low Gain låter ju alla kanonbra . Vet inte om dom finns som mini, men kloner finns säkert.
Ghetto Stomp, Sub Decay Liquid Sunshine är också bra, med annan karaktär. Tim/Timmy...
(Jo, jag har alla)


mycket fina tips där - efter att ha youtubat dem blir jag särskilt intresserad av carl martin-pedalen ... ! Men fler tips på mini-kloner !!!

_________________
"I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. " J.Hendrix


19 Jan 2018, 11:23
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 16 Jun 2017, 12:21
Posts: 4
Post Re: low gain dynamisk overdrive - mini - sökes !
Bad Horse från Tone City är en klon som låter väldigt nice i mina ögon. Liten minipedal som är mumma in i min Marshall. Jag har inte tryckt av den sedan jag kopplade in den tidigare i veckan.


19 Jan 2018, 11:50
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7632
Location: Malmö
Post Re: low gain dynamisk overdrive - mini - sökes !
AndreasDavour wrote:
Bad Horse från Tone City är en klon som låter väldigt nice i mina ögon. Liten minipedal som är mumma in i min Marshall. Jag har inte tryckt av den sedan jag kopplade in den tidigare i veckan.

Den låter bra den, ska vara klon på Klon Centaur och låter mycket likt denna, i alla fall om man inte drar upp gainen för högt.


19 Jan 2018, 15:25
Profile

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1317
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Re: low gain dynamisk overdrive - mini - sökes !
Power Pedals Klon Taur


19 Jan 2018, 15:35
Profile

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4247
Location: Boden Norrbotten
Post Re: low gain dynamisk overdrive - mini - sökes !
Beror ju vilken ton man är ute efter och djupet på plånboken men gamla Tim är funkarboch hyfsat billigt alternativ annars funkar en tjngjong rätt bra om man inte är snobbig och ENO har jag själv i ett minibord som jag byggde till lägsta kostnad men ändå ok att lira med live och om det skulle bli stulet. Vill gärna kunna lämna i en replokal.

_________________
Det är aldrig försent att ge upp


22 Jan 2018, 01:11
Profile WWW

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: low gain dynamisk overdrive - mini - sökes !
Heed wrote:
letar efter low gain dynamisk overdrive pedal- storlek mini!

- sweet honey overdrive - är ju en utgångspunkt här. Det finns en som heter - Tone City Sweet Cream - som är ett alternativ. Men finns det fler low gain overdrive / mini-pedaler som kan rekommenderas? Någon som testat - one control super apricot - ? fler tips?

Varför inte en Ibanez Ts-mini?
Formidabel med en liten lätt knuff framför orsakad av tex en boost och en buffer eller båda.
:mrgreen:

_________________
http://www.ergopikk.com


22 Jan 2018, 21:43
Profile

Joined: 13 Nov 2013, 19:07
Posts: 805
Post Re: low gain dynamisk overdrive - mini - sökes !
Mooer Blues Crab. Den enda pedal som stannat länge hos mig.Tone City Sweet Cream har jag ägt men inte var lite i samma "ballpark" som Blues Crab men ändå inte riktigt lika och där var Blues Crab var bättre.
Väntar exakt nu på att posten skall förhoppningsvis dimpa ner en Carl Martin Lo gain plexidrive (har Plexidrive single sen innan) och ska bli kul att testa den mot Blues Craben.
Det enda negativa med Blues Crab är att man behöver en buffer innan, tex en boss-pedal för att bibehålla orginalljudet, annars så stjäl den diskant.


26 Jan 2018, 14:29
Profile

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post Re: low gain dynamisk overdrive - mini - sökes !
Donatello wrote:
Mooer Blues Crab. Den enda pedal som stannat länge hos mig.Tone City Sweet Cream har jag ägt men inte var lite i samma "ballpark" som Blues Crab men ändå inte riktigt lika och där var Blues Crab var bättre.
Väntar exakt nu på att posten skall förhoppningsvis dimpa ner en Carl Martin Lo gain plexidrive (har Plexidrive single sen innan) och ska bli kul att testa den mot Blues Craben.
Det enda negativa med Blues Crab är att man behöver en buffer innan, tex en boss-pedal för att bibehålla orginalljudet, annars så stjäl den diskant.


Mooer Blues Crab har varit min low gain overdrive på pedalbordet nu i fem år typ, och jag gillar den fortfarande skarpt. Jag tycker det färgar ljudet väldigt lite EQ-mässigt, utan den gör mer att stärkens ljud består, bara med mer dirt. Den har en underbar lätt kompression som funkar så bra i min stärk (rent Fenderaktigt ljud med en Two Rock). Har faktiskt inte hittat någon annan pedal som gör samma sak så bra som denna lilla billiga sak. Funderar på att köpa en till bara för att ha en i reserv i lådan.

_________________
Jag sponsrar Ljudbojen!


15 Feb 2018, 14:53
Profile

Joined: 09 Oct 2008, 09:10
Posts: 833
Location:
Post Re: low gain dynamisk overdrive - mini - sökes !
Kan bara hålla med i hyllningskören om Mooer Blues Crab!
Slår det mesta inom lowgain-segmentet.
Billig, tar minimalt med plats och stackar grymt bra med andra OD.

Men säg inte det till någon annan .... :-)


25 Mar 2018, 08:13
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.