View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Apr 2024, 20:29



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Rivolta guitars 
Author Message

Joined: 24 Oct 2016, 19:41
Posts: 224
Post Rivolta guitars
Är lite nyfiken på Dennis Fanos Rivoltagitarrer. Är det någon här som haft tillfälle att testa? Omdöme?


24 Dec 2017, 00:55
Profile

Joined: 24 Jul 2010, 12:15
Posts: 1792
Location: Röven
Post Re: Rivolta guitars
Samma här, ser balla ut men även lite "billiga" i lack och plast ...på bilder iaf.
Har en Fano, riktigt grym :)

_________________
-Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.


24 Dec 2017, 13:44
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2749
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Rivolta guitars
Ställde närapå samma fråga i mars men då specifikt gällande Rivolta Combinata som jag fortfarande tycker är en http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=114906&hilit=Rivolta När jag såg Avantgardet på Kafé Söderport för drygt en vecka sedan körde Daniel Hurricane Gilbert på sin Rivolta Combinata Deluxe Trem Autunno Burst med svajarmen bortplockad samt att ena Novata P90 var utbytt mot en HB i P90-format. Svårt att urskilja just Rivoltan i ljudbilden då det var åtta personer i bandet varav 3-4 gitarrer under hela konserten. För övrigt en riktigt grym konsert och såväl bandet som låtarna har utvecklats sedan jag såg dem i april. Men åter till Rivolta...jag är väldigt sugen på en Combinata Deluxe Trem men jag kan inte bestämma mig för vilken färg. Sedan ligger det väl minst ett halvår fram i tiden då jag ganska så nyligen skaffade mig en Reverend Airwave. Båda Reverend och Rivolta är ju tillverkade i Korea vilket också den Guild M75 Aristocrat jag hade var. Med det sagt så kan de bygga riktigt bra gitarrer i Korea men då kostar det också därefter och långtifrån alla är beredda att ge tio- till femtontusen för en gitarr tillverkad i Korea. Måste erkänna att Rivolta Mondata-modellen inte riktigt tilltalar mig.

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


25 Dec 2017, 00:54
Profile

Joined: 24 Oct 2016, 19:41
Posts: 224
Post Re: Rivolta guitars
Tack för tipset, missade den tråden när det begav sig. Kanske finns ytterligare någon som hunnit testa nu under höst/vinter. Även jag tilltalas mest av Combinatan men tycker även att Mondata JR är lite ful-snygg på något vis. Får nog bli en tur till TGT11 efter helgerna.


25 Dec 2017, 15:50
Profile
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Rivolta guitars
Jag skaffade en Rivolta Combinata jr nu när de släpptes i höst. Kanongitarr. Mycket stabilt bygge, mördarsustain, lätt i kroppen, låter riktigt bra inkopplad, bra setup. Jag har inget att klaga på. Jag äger en Fano Rb6 sedan förut att jämföra med, rivoltan når inte upp till den i detaljarbete, lack etc, men likförbannat en rejält bra gitarr!

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


25 Dec 2017, 22:27
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.