View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 20:16



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Mikrofoner (inte pickuper) - SÅLDA 
Author Message

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Mikrofoner (inte pickuper) - SÅLDA
Med en bebis hemma så blir det ingen mer mickning av förstärkare, kör via en Torpedo Captor och Wall of Sound plugin. Så jag tänkte sälja mina två mikrofoner till ett hem där de får lite användning. Jag har inte haft dem så länge (sedan i somras), men de ser verkligen välanvända ut, rent kosmetiskt är det inga skönheter vi snackar om men de fungerar till 100 % och jag gillar båda mikrofonerna BETYDLIGT bättre för elgitarr än den SE X1 jag använde innan. Har lite klipp som jag kan skicka om någon är intresserad, uppmickat med en knappt inspelad Marshall + Creamback H75 i ett pyttigt rum med kass akustik och troligtvis ingen vidare bra mickningsteknik heller - men då kan du åtminstone bedöma hur de låter jämfört med varandra.

Kandidat 1: SÅLD En vintage Shure Unidyne IV PE 1, made in USA. Lik de amerikansktillverkade SM 57:orna men lite mindre midhump (enligt något diagram jag hittade via google och lite forskning, har aldrig haft en 57:a). Segeborn på Youtube använder ofta någon Shure Unidyne IV (men någon annan slutbeteckning än "min" tror jag) i sina videor.

Pris: 400:-

Kandidat 2:SÅLD En AKG D 2000 E, made in Austria. Denna gillar jag nog bäst av de två, kan låta riktigt "elakt" och fett när man drar på gainen, rejält med botten. Finns ett läge att ändra basen (tre positioner), jag brukar köra med den i mittenläget och där har den mer botten än Shure mikrofonen. Lite tillknycklad i grillen, men påverkar inte ljudet det minsta.

Pris: 350:-


Eller båda för 700:-.

Finns utanför Gbg, kan säkert träffas på stan vid behov (jobbar vid Hjalmar Branting platsen). De kan åka med postens blå påse också om du står för frakten.

Generella intresseförfrågningar kan jag besvara här, vill du ha lite ljudklipp så kan jag maila det (skicka PM i så fall).

Bild (hoppas jag)
Image


Last edited by Frankan on 03 Jan 2018, 18:14, edited 5 times in total.



17 Dec 2017, 16:05
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 10 Jul 2009, 07:03
Posts: 728
Location: Lysekil
Post Re: Mikrofoner (inte pickuper) - julklappstips
Pm skickat

_________________
Mats


18 Dec 2017, 19:11
Profile

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Re: Mikrofoner (inte pickuper) - julklappstips
AKG-micken "on hold" till den 28 december.


18 Dec 2017, 20:38
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Re: Mikrofoner (inte pickuper) - julklappstips
Uppdaterad, AKG-micken såldes till en trevlig bojare, Sh

Uppdatering 2, Shuremicken såld via Vend


28 Dec 2017, 19:54
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.