View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 10:04



Reply to topic  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Sjukt trögt att sälja prylar? 
Author Message
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Jonken wrote:
Tror många har det riktigt trögt ekonomiskt.


Hmmm...stämmer det verkligen?

Sveriges ekonomi går som tåget på de flesta mätbara sätt. Boräntorna är rekordlåga och har varit under lång tid. Arbetslösheten är låg, inflationen är hyfsat låg och har framförallt varit lång under lång tid. Om ens ekonomiska situation är "trög" under de förutsättningarna lär det nog bli svårare framöver.


06 Nov 2017, 17:26
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Aug 2011, 09:31
Posts: 134
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Jag tror tyvärr att det är ett minskat intresse för vissa saker, folk köper plugins, Podar, Elevenrack, AxeFX m.m.
Det minskar ju marknaden för pedaler och förstärkare ganska mycket.
Hade det funnits när jag växte upp hade både jag och mina kamrater förmodligen köpt det istället.
Vi fick nöja oss med ME-5 och GP-8 och till dom behövdes det ändå en stärkare.

Jag tror inte att färre människor spelar, däremot så är spelandet förändrat.
Vi repade med band, nu sitter folk hemma och spelar in med hjälp av en dator.
All kringutrustning gör ju att de har mindre pengar att köpa gitarrer för och dessutom så kanske man nöjer sig med en eller två gitarrer.

En aspekt kan ju också vara att ett nybörjarinstrument idag håller ju betydligt högre klass än en Cort i Hobbex 1986.
Då var man ju tvungen att gå på gitarr nummer två tidigare.

När jag växte upp suktade man efter Eddie Van Halens Kramer, Steve Vais Ibanez och alla andra hjältars gitarrer, är det så idag?

Nu blir det lite offtopic egentligen, men ändå en reflektion.


06 Nov 2017, 17:52
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
ChronicTown wrote:

Sveriges ekonomi går som tåget på de flesta mätbara sätt. Boräntorna är rekordlåga och har varit under lång tid. Arbetslösheten är låg, inflationen är hyfsat låg och har framförallt varit lång under lång tid. Om ens ekonomiska situation är "trög" under de förutsättningarna lär det nog bli svårare framöver.


Tja, eller blir det bättre när man pluggat klart, fått ett riktigt jobb eller skaffat egen bostad....

Tror inte kundkretsen för musikprylar alltid är representativ för medelsvensson.

Man märker inte alls samma tröghet att sälja andra kapitalvaror.

_________________



06 Nov 2017, 20:56
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Jul 2017, 12:21
Posts: 27
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Vette fan altså om.en del har trögt ekonomiskt...då det är larvigt lite ute...ex på blocket.

En del håller nog i sakerna de har... har inte behov av att sälja....just för att de de gillar dem.
Därav sparsamt med prylar....iaf det jag söker....

Inget direkt överflöd av toppar...raka marshall lådor.....vintage Gretsch mm... (är iof rätt smal på det jag söker)...

Har slutat med att jag tom köpt en del nytt på vissa gitarrer...lådor...kostat en rejäl peng...men då har jag letat npgra år innan jag slog till på nytt mm...

Samlar och spelar...:/


07 Nov 2017, 21:21
Profile

Joined: 31 Dec 2007, 15:54
Posts: 1018
Location: Järbo,Dalsland
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Det stora tyska företaget har nog skadat mycket av beg marknaden,där har man ju faktiskt möjligheten att köpa med eller utan moms,och många som spelar i band har kanske ett registrerat bolag då är ju valet inte så svårt,köp utan moms.
Då låter jag ju tex bli att köpa en beggad stärkare som kostar 10000:- ny hos Thomann och säljs begagnad för 7000:-,när jag själv kan köpa den ny för 7500:- (bara ett exempel).


//Robban

_________________
GREEN KRYPTONITE
ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO


08 Nov 2017, 10:33
Profile

Joined: 25 Mar 2014, 19:33
Posts: 992
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Har bla. en Gibson LP Classic från 2001-2002 som mer eller mindre verkar osäljbar? Den kostade 20K en gång å tänkte att 10K borde man kunna få? Men det verkar inte gå. Man vill ju liksom inte ge bort grejerna.


08 Nov 2017, 10:40
Profile

Joined: 27 Nov 2010, 20:05
Posts: 99
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Den här? https://www.blocket.se/orebro/Gibson_Le ... 8.htm?aw=1


08 Nov 2017, 13:57
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 25 Mar 2014, 19:33
Posts: 992
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?


jepp!


08 Nov 2017, 14:04
Profile

Joined: 27 Nov 2010, 20:05
Posts: 99
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Ärligt talat mannen. Det känns inte så positivt att du är för lat för att orka bry dig om att torka bort dammet. När du skriver "KRÄVS förskottsbet" låter du otrevlig. Är det delar som är bytta på gitarren så ska det stå i beskrivningen tycker jag, finns originaldelarna kvar är det ju ett plus.

Inget illa menat, men det kan vara helt naturligt att man inte får sålt sina grejer tänker jag. Priset känns inte fel iallafall. Det är inte fel att skriva hur man vill göra affärer heller, men det finns bättre sätt att uttrycka det på.


08 Nov 2017, 14:35
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
LabLord wrote:
Har bla. en Gibson LP Classic från 2001-2002 som mer eller mindre verkar osäljbar? Den kostade 20K en gång å tänkte att 10K borde man kunna få? Men det verkar inte gå. Man vill ju liksom inte ge bort grejerna.


Jag bidrar med en liten analys då eftersom du tog upp denna

Jag tror man måste ställa det mer mot att en 2017 Classic kostar 12999 ny på 4S , och man kan få en Standard för 13-14 k ny.
Sen vet jag också att din 'säkert är en bättre gitarr' men jag tror inte folk bryr sig vad de kostade nya 2001 utan kollar mot vad man får motsvarande för 10-15 k både nytt och begagnat.

Färgen är cool , men kanske en del föredrar Guld eller mer klassiska färger.

Man måste ju inte sälja heller om man inte får det man vill.

Sänk till 7500 så säljer den, så inget är 'osäljbart'

_________________



08 Nov 2017, 14:58
Profile ICQ WWW

Joined: 25 Mar 2014, 19:33
Posts: 992
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Mike Leaf wrote:
LabLord wrote:
Har bla. en Gibson LP Classic från 2001-2002 som mer eller mindre verkar osäljbar? Den kostade 20K en gång å tänkte att 10K borde man kunna få? Men det verkar inte gå. Man vill ju liksom inte ge bort grejerna.


Jag bidrar med en liten analys då eftersom du tog upp denna

Jag tror man måste ställa det mer mot att en 2017 Classic kostar 12999 ny på 4S , och man kan få en Standard för 13-14 k ny.
Sen vet jag också att din 'säkert är en bättre gitarr' men jag tror inte folk bryr sig vad de kostade nya 2001 utan kollar mot vad man får motsvarande för 10-15 k både nytt och begagnat.

Färgen är cool , men kanske en del föredrar Guld eller mer klassiska färger.

Man måste ju inte sälja heller om man inte får det man vill.

Sänk till 7500 så säljer den, så inget är 'osäljbart'


Säkerligen sant det du säger. Spelar enbart numera på Gretscharna så den får numera noll speltid. Å andra sidan så gillar jag denna sjukt mycket så jag är inte extremt sugen på att sälja den heller. Den får ligga ute en stund till.


08 Nov 2017, 15:35
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1870
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Min erfarenhet är att om man gillar en gitarr sjukt mycket så kommer man ångra sig om man säljer. Om jag inte får sålt något jag gillar så blir jag ofta lättad. :)

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


08 Nov 2017, 17:40
Profile

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Som sagt...Göteborg
https://m.blocket.se/goteborg/Matchless ... ?ca=11&w=3


08 Nov 2017, 18:10
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3354
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
gretschen wrote:
Det stora tyska företaget har nog skadat mycket av beg marknaden,där har man ju faktiskt möjligheten att köpa med eller utan moms,och många som spelar i band har kanske ett registrerat bolag då är ju valet inte så svårt,köp utan moms.
Då låter jag ju tex bli att köpa en beggad stärkare som kostar 10000:- ny hos Thomann och säljs begagnad för 7000:-,när jag själv kan köpa den ny för 7500:- (bara ett exempel).


//Robban


Fast det där stämmer inte riktigt. Om du driver din musikverksamhet i bolagsform och är momsregistrerade så får du dra ingående moms, oavsett om du köper i Sverige eller i annat EU-land. Skillnaden är att om du köper från annat EU-land så fakturerar de dig utan moms och om du handlar i Sverige så regleras momsen vid momsredovisningen oavsett om du ska betala in eller få till baka moms. Det blir samma.

Sedan är inte den svenska momsen som Thomann debiterar (eller drar inte riktigt) så stor 10000:- med svensk moms som Thomann debiterar svenska privatkonsumenter blir 8000:- exkl moms tull svenska momsregistrerade företag.


09 Nov 2017, 10:37
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Sen finns det dem som försöker sälja för skambud, t ex en gitarr, i fint skick och ändå går det väldigt trögt. Hållit mig till vettiga priser när jag sålt men ändå har det som oftast gått väldigt lång tid innan jag fått det sålt och behövt lägga upp, lägga upp och lägga upp innan det till slut blivit sålt. Trots att man skrivit prutat och klart så kommer det skambudare ändå oftast. Skriver man inga byten så kommer det bytesförslag ändå. Sålde för länge sen en ESP till lågt pris och kommer en snubbe med bytesförslag ändå och vill byta mot någon billig gura. Trodde han att det stod idiot i pannan på mig? Nyfikna som bara vill fråga om varan finns kvar? Har de inget liv? Sen de som mailar att de är intresserade av att köpa direkt men sen svarar aldrig när man mailar tillbaka. Vad vill dem egentligen? Att det kan vara svårt att få sålt om man bor i en mindre stad och inte är villig att skicka iväg, tja, då ska man inte klaga på att det går trögt att sälja. Har tidigare varit intresserad av vissa saker och maiilat ändå att jag köper om du skickar men fått svaret nä jag skickar inte. Hur tänker man då? jag menar hur många presumtiva köpare finns det i mindre städer? Det funkar i storstäder. Och när jag bodde i sthlm. Varför inbillar sig eventuell köpare som bor inom tullarna att jag som säljare skulle åka in till stan med varan? Om inte så var de inte intresserade längre. För att åka ut till en förort med tåget 20 min, nä det var för långt för dem.


10 Nov 2017, 22:43
Profile

Joined: 31 Dec 2007, 15:54
Posts: 1018
Location: Järbo,Dalsland
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
CarlM wrote:
gretschen wrote:
Det stora tyska företaget har nog skadat mycket av beg marknaden,där har man ju faktiskt möjligheten att köpa med eller utan moms,och många som spelar i band har kanske ett registrerat bolag då är ju valet inte så svårt,köp utan moms.
Då låter jag ju tex bli att köpa en beggad stärkare som kostar 10000:- ny hos Thomann och säljs begagnad för 7000:-,när jag själv kan köpa den ny för 7500:- (bara ett exempel).


//Robban


Fast det där stämmer inte riktigt. Om du driver din musikverksamhet i bolagsform och är momsregistrerade så får du dra ingående moms, oavsett om du köper i Sverige eller i annat EU-land. Skillnaden är att om du köper från annat EU-land så fakturerar de dig utan moms och om du handlar i Sverige så regleras momsen vid momsredovisningen oavsett om du ska betala in eller få till baka moms. Det blir samma.

Sedan är inte den svenska momsen som Thomann debiterar (eller drar inte riktigt) så stor 10000:- med svensk moms som Thomann debiterar svenska privatkonsumenter blir 8000:- exkl moms tull svenska momsregistrerade företag.


Jovisst,men jag syftade lite på den privata beg marknaden,jag köper ju gärna inte nåt beggat när jag kan köpa nytt ifrån thomann momslättat och klart för samma pengar!
Begagnatmarknade dör ju lite.


//Robban

_________________
GREEN KRYPTONITE
ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO


13 Nov 2017, 15:30
Profile

Joined: 09 Aug 2011, 09:31
Posts: 134
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Helt otroligt, men tre pedaler som jag har haft ute i en mindre evighet såldes allihop i helgen.
Dessutom av tre olika köpare, där inte en enda försökte att pruta en krona.
En av dom har varit ute sedan maj i omgångar och de andra sedan augusti.
1 vecka innan lön slog alla till vilket talar emot min helt egna teori (som visade sig felaktig) om att det är lättare att sälja dagarna efter löneutbetalningen.

Då utvecklar jag några teorier om hur man ska sälja saker smidigt, baserat på att jag har sålt väldigt mycket det senaste året:
1. Priset - 50 - 60% av nypris är max vad man kan ta om inte varan anses vara vintage eller ett samlarobjekt.
2. Januari och sommarhalvåret är heldött.
3. Lönedagarna övriga månader spelar ingen större roll när det gäller 0-1500 kr i alla fall. Kanske mer känsligt vid högre belopp.
4. Annonsens utformning - Ju mer bilder och bättre beskrivning av varan ökar chanserna till försäljning.
5. Svara spekulanter snabbt - Väntar man för länge så finns risken att det rinner ut i sanden. Det kan vara fråga om timmar bara.

Ovanstående är baserat på försäljningar via Blocket, jag har bara i år sålt ca 50 pedaler, 4 effektburkar, 1 trumpad, 3 förstärkare, 4 gitarrer samt en massa delar där jag i 90% av fallen fått det jag annonserat ut dom för.

Sedan har jag förvisso ett par saker som jag tvivlar på om jag kommer att kunna sälja då intresset inte finns alls. t.ex gamla rackburkar från åttiotalet m.m.
Jag vet inte ens om någon vill ha dom om man ger bort dom.


20 Nov 2017, 22:20
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Aug 2011, 09:31
Posts: 134
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Med sommarhalvåret menar jag främst juni, juli augusti.


20 Nov 2017, 22:27
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Aug 2011, 09:31
Posts: 134
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Glömde en sak, jag måste spy galla också.
Som många har nämnt tidigare i tråden så gäller det byten.
Om jag har en Fender American Stratocaster på Blocket som jag begär 6000 kr för så är jag INTE intresserad av en Epiphone SG och en Boss Metal Zone som byte.
Eller en Line6 Pod och Falcon strata.
Eller en Charvette där andra parten tror att den är vintage.

Jag skriver alltid att jag inte är intresserad av byten i annonsen, ändå kommer de här befängda förslagen titt som tätt.
Jag svarar inte på dom över huvud taget.

Det bästa är ändå när det dyker upp någon som vill byta men inte riktigt vet vad han vill byta bort till mig, tror dom att jag vet vad de äger?
Eller klassikern, -vill du byta mot något? Snälla läs annonsen igen.


20 Nov 2017, 22:36
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Kipster wrote:
Helt otroligt, men tre pedaler som jag har haft ute i en mindre evighet såldes allihop i helgen.
Dessutom av tre olika köpare, där inte en enda försökte att pruta en krona.
En av dom har varit ute sedan maj i omgångar och de andra sedan augusti.
1 vecka innan lön slog alla till vilket talar emot min helt egna teori (som visade sig felaktig) om att det är lättare att sälja dagarna efter löneutbetalningen.

Då utvecklar jag några teorier om hur man ska sälja saker smidigt, baserat på att jag har sålt väldigt mycket det senaste året:
1. Priset - 50 - 60% av nypris är max vad man kan ta om inte varan anses vara vintage eller ett samlarobjekt.
2. Januari och sommarhalvåret är heldött.
3. Lönedagarna övriga månader spelar ingen större roll när det gäller 0-1500 kr i alla fall. Kanske mer känsligt vid högre belopp.
4. Annonsens utformning - Ju mer bilder och bättre beskrivning av varan ökar chanserna till försäljning.
5. Svara spekulanter snabbt - Väntar man för länge så finns risken att det rinner ut i sanden. Det kan vara fråga om timmar bara.

.


Mina erfarenheter är att det ofta säljs direkt det kommer ut om priset är rätt. Säljer en pryl inte och ligger ute flera veckor/månader så är inte folk intresserade.
Många köpare tror (sagt till mig av flera) :

1 Den är nog redan såld
2 Det är nåt fel på den
3 Priset är för högt

Så snarare än att 'bumpa' varje kvartal eller sänka priset i en Blocketannons, tror jag det är bättre att plocka bort och sen skjuta igen vid ett senare tillfälle

Finns också en faktor att köpare gärna gillar att 'hugga' grejer snabbt, speciellt om de bara får pruta lite grann, det känns nog mer belönande än att köpa något som legat på annons
i 3 månader till utsatt pris.

Flera gånger jag annonserat utan seriösa svar, tagit bort efter 14 dar sen satt ut till sammaeller tom högre pris en månadsenare och PANG där gick den iväg direkt.

_________________



21 Nov 2017, 13:43
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Ibland kan det väl vara så att den svenska marknaden är för liten, som för väldigt udda och/eller ovanliga prylar. Jag är där just nu. Jag vill sälja mina Maxxas och har inte ens fått skambud. Har aldrig skickat en gitarr utomlands - är det krångligt?
Sen kan det vara att man verkligen vill byta bort en pryl också och den är så udda/ovanlig att ingen vet vad det är, jag har en grym Laboga-topp som ingen verkar veta vad det är för nåt som jag aldrig använder, som jag mer än gärna byter mot nåt skoj, och inte ett enda litet skamligt förslag har jag fått.


05 Dec 2017, 13:48
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Vinyljunkie wrote:
Har aldrig skickat en gitarr utomlands - är det krångligt?


Beror på vart du ska skicka och vilka träslag det är i den.

_________________



05 Dec 2017, 14:07
Profile ICQ WWW

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1196
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Vinyljunkie wrote:
Ibland kan det väl vara så att den svenska marknaden är för liten, som för väldigt udda och/eller ovanliga prylar. Jag är där just nu. Jag vill sälja mina Maxxas och har inte ens fått skambud. Har aldrig skickat en gitarr utomlands - är det krångligt?
Sen kan det vara att man verkligen vill byta bort en pryl också och den är så udda/ovanlig att ingen vet vad det är, jag har en grym Laboga-topp som ingen verkar veta vad det är för nåt som jag aldrig använder, som jag mer än gärna byter mot nåt skoj, och inte ett enda litet skamligt förslag har jag fått.



Mellan Finland och Sverige fungerar det hur bra som helst(båda vägarna).
Och jag gissar att andra nordiska länder är simpla även.


05 Dec 2017, 14:49
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Mike Leaf wrote:
Vinyljunkie wrote:
Har aldrig skickat en gitarr utomlands - är det krångligt?


Beror på vart du ska skicka och vilka träslag det är i den.


Du menar att man kan glömma att skicka en gitarr med Rosewood utanför EU trots att det är från 80-talet?


05 Dec 2017, 17:02
Profile
User avatar

Joined: 12 Sep 2011, 20:04
Posts: 653
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Det finns för många gitarrer i världen nu. Dom borde sluta tillverka nya.


05 Dec 2017, 17:09
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Vinyljunkie wrote:

Du menar att man kan glömma att skicka en gitarr med Rosewood utanför EU trots att det är från 80-talet?

Nej. Men det är lite krångligare än att skicka maple inom EU. Termen utomlands behöver specificeras bättre för ett bättre svar.

_________________



05 Dec 2017, 17:59
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Mike Leaf wrote:
Vinyljunkie wrote:

Du menar att man kan glömma att skicka en gitarr med Rosewood utanför EU trots att det är från 80-talet?

Nej. Men det är lite krångligare än att skicka maple inom EU. Termen utomlands behöver specificeras bättre för ett bättre svar.


Var det inte det jag gjorde?


05 Dec 2017, 18:14
Profile
User avatar

Joined: 29 Dec 2007, 18:23
Posts: 1820
Location: Hill Valley
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
pikehead wrote:
Det finns för många gitarrer i världen nu. Dom borde sluta tillverka nya.


He... Fender å Gibson kunde köra en black op och åka runt och destruera några
10-tals miljoner. Eller konvertera dom till ätpinnar och toalock.

_________________
Försvinn ur min åsikt


06 Dec 2017, 12:37
Profile

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Mike Leaf wrote:
Kipster wrote:
H


2. Januari och sommarhalvåret är heldött.

Skulle nog vilja lägga till december också. Beroende på kostnaden givetvis. Dyra saker svårt. Billigare går nog bra eftersom det är så mycket andra saker folk köper i december i julklappar till andra så blir det inte så mycket över till en själv.


13 Dec 2017, 22:57
Profile

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: Sjukt trögt att sälja prylar?
Vinyljunkie wrote:
jag har en grym Laboga-topp som ingen verkar veta vad det är för nåt som jag aldrig använder, som jag mer än gärna byter mot nåt skoj, och inte ett enda litet skamligt förslag har jag fått.

Folk är lata av sig allmänhet och vill inte anstränga sig . Kanske ska prova lägga upp några bra länkar på youtube till annonsen? Alltid värt prova i alla fall. Sen finns det en faktor man aldrig kan komma ifrån och det är att folk är så förbannat märkestrogna. De vill för det mesta bara ha sånt som är välkänt trots att det inte behöver vara bättre så är det det de går på. Därför så många handlar på ICA trots att de är så jävla dyra. Hade svårt att sälja en Maxon 808 för några år sen. Trots att jag skrev i annonsen att det är Maxon som gjorde de klassiska od som licensierades av Ibanez fram till 83. Sen dess har ingen av alla Ibanez gröna låtit lika bra. Ändå köper folk för att det står Ibanez tubescreamer för några år sen. Nåja ångrade mig efter ett tag och fick tag i en moddad Maxon ts9 så ordningen är återställd för min del.


13 Dec 2017, 23:04
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 102 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.