View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 11:26



Reply to topic  [ 11 posts ] 
Dessa dj-a telefonförsäljare 
Author Message
User avatar

Joined: 20 Mar 2013, 21:57
Posts: 1429
Location: göteborg
Post Dessa dj-a telefonförsäljare
Olika "säljare" utsända från 3 terroriserar mig och frågar om mitt abbonnemang är ok. Jag talar om
för dem att de ringer på en nixad telefon och vill inte ha några som helst samtal från dem.

Måste jag byta abonnemang för att slippa dessa idioter ???

_________________
Välljud med garanti www.tubular-well.se


01 Aug 2017, 13:55
Profile WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Dessa dj-a telefonförsäljare
Oreggat kontantkort. 8) 8)


01 Aug 2017, 14:40
Profile

Joined: 12 Apr 2008, 17:05
Posts: 283
Location: Järvsö
Post Re: Dessa dj-a telefonförsäljare
peterh wrote:
Olika "säljare" utsända från 3 terroriserar mig och frågar om mitt abbonnemang är ok. Jag talar om
för dem att de ringer på en nixad telefon och vill inte ha några som helst samtal från dem.

Måste jag byta abonnemang för att slippa dessa idioter ???



Ge fan i att svara.... :lol:

_________________
Mvh
//GP


01 Aug 2017, 22:35
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Dessa dj-a telefonförsäljare
Jag upprepar bara frasen "Tack, men jag är inte intresserad" som svar på vad de än säger. Fortsätter de ändå så lägger jag på efter att ha svarat "Tack, men jag är inte intresserad" två - tre gånger.

De vill ju gärna ställa frågor som man absolut inte ska svara på, för då har man lämnat ifrån sig kontrollen över samtalet.


01 Aug 2017, 22:45
Profile
User avatar

Joined: 07 Mar 2004, 12:58
Posts: 1947
Location: Stockholm
Post Re: Dessa dj-a telefonförsäljare
Försöker välja att inte svara men ibland är det inte helt lätt att veta vad det är för typ av inkommande samtal.
Hade ett sånt samtal alldeles nyss.
Tidigt i samtalet fick jag höra den ganska vanliga frasen "...vill inte sälja något men vill ställa några frågor..." och jag hörde direkt varningsklockor. Då gav jag följande standardsvar, ungefär att:
"Jag har kraftig allergi mot denna typ av samtal, du får en chans att fånga min uppmärksamhet men om/när jag ledsnar säger jag ifrån..."
Kvinnan i andra änden sa då att "Det tar ungefär 7 minuter..." varpå jag sa ifrån, tackade för samtalet och vi la på.

Vänligt men bestämt.

I andra änden finns det ju faktiskt en människa som försöker göra ett jobb, utföra ett uppdrag från en arbetsgivare. Människan har många gånger inte valt att ta det jobbet utan det är väldigt ofta så att de är tvingade till det för att inte hamna helt utanför a-kassa eller annat försörjningsstöd. Hoppas för hennes skull att hon fick in samtalet till mig i statistiken.

_________________
"Hellre Äter jag själv, än ser mina barn svälta"


02 Aug 2017, 11:52
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Dessa dj-a telefonförsäljare
Jag är heller inte vän av telefonförsäljare, någon från Tele2 ringde och dåvarande flickvän svarade och vips hade mitt dåvarande hemtelefonabonnemang ändrats. Ett abonnemang som jag stod för ska rimligtvis inte kunna ändras av någon annan. När jag fick reda på det ringde jag upp Tele2 och begärde en kopia på ljudfilen där jag tackade ja till abonnemangsändringen. Fanns så klart ingen och ursäkten var också väldigt lam.

Sådana och liknande saker kan verkligen få igång mig. Att sedan inte kunna ta ett nej tack, jag är inte intresserad utan fortsätta mala på enligt sina formulär gör också att tålamodet tryter. Jag antar att jag genom åren tonat ner mig något och försöker in i det längsta hålla en civiliserad och korrekt ton de få gånger någon telefonförsäljare ringer. Som Sir Realistic säger, det är en människa bakom rollen som telefonförsäljare, och "valet" att jobba med det är ibland ett "framtvingat" val.

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


02 Aug 2017, 13:08
Profile

Joined: 16 Jan 2008, 15:13
Posts: 721
Location: Norrtälje. SWISH
Post Re: Dessa dj-a telefonförsäljare
Sök på pelle helgesson på youtube för inspiration. :mrgreen:

_________________
Rookie på de mesta men glad ändå.


02 Aug 2017, 16:48
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2014, 02:10
Posts: 824
Location: i stora Hultet
Post Re: Dessa dj-a telefonförsäljare
RobotRalf!

https://www.youtube.com/watch?v=DoKS-UYK360


02 Aug 2017, 17:52
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2750
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Dessa dj-a telefonförsäljare
Jag använder appen TrueCaller och den funkar fint för att slippa dessa samtalsterrorister :)
Det fina med den appen är att användarna spamvarnar varandra,
om en person markerar ett nummer som spam så kommer numret upp med spamvarning
om det ringer dig. Se'n kan du välja att blockera det på olika sätt, t.ex. att det bara "försvinner"
och du märker aldrig att spamnumret ringer dig.

Finns andra appar med liknande funktioner, men de har jag inte testat.

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


04 Aug 2017, 10:56
Profile

Joined: 16 Jan 2008, 15:13
Posts: 721
Location: Norrtälje. SWISH
Post Re: Dessa dj-a telefonförsäljare
Slår mig nu efter Axewall,s inlägg.
TrueCaller är installerat i min bättre hälfts mobil, och enligt henne så funkar det mycket bra.
Ringde en hel del suspekta nr innan, men nu är det ingenting.
Kan vara värt att prova.

Själv har jag nån form av företagsabonemang och slipper allt vad försäljare heter.

_________________
Rookie på de mesta men glad ändå.


05 Aug 2017, 12:50
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Re: Dessa dj-a telefonförsäljare
I bland kan det vara kul att driva med dom på olika sätt! Som exempel när dom ringer från olika el-bolag och jag då alltid tar upp frågan om det hos dom finns möjlighet att få likström i stället för den vanliga växelströmen när de nu har så fruktansvärt fina "erbjudanden" !
Men mitt vanligaste svar brukar vara "jag anser telefonförsäljning är oseriöst - HEJ DÅ"!
En riktig sanitär olägenhet är dessa U-båtar som ringer, och när man svarar finns det ingen där!

_________________
pudas


07 Aug 2017, 21:12
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.