View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 10:21



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Fulltone Secret Freq 
Author Message
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Fulltone Secret Freq
Nu har jag tagit tag i detta och köpt en. Testade den lite snabbt hemma i min Pro JR och den lät kanon där. Tog den till repan och placerade den på pedalbordet och testade i AC30:n på repvolym - rätt högt. Lät bra även där. Den har ljudet av en wah wah i fast position om man vill det. Men den är mycket månsidig. En riktigt bra pedal verkar det som än så länge.

Jag hade ju två OCD innan på bordet och den ena fick ge plats för denna. Har inte bestämt mig för om jag ska ha den innan eller efter OCD. Det lät ganska lika men ändå lite annorlunda. Får testa med med bandet och se vad som blir bäst. Jag har drive ställt lågt på båda då stärken går rätt hårt och har lite boost in i den, så drive-pedalerna ger bara lite mer och färgar ljudet lite.

Secret Freq är mer tänkt att användas som ett filter med mid på fullt. Om ni lyssnat på SUEDE något så vet ni vad jag är ute efter när jag vill ha det middiga ljudet i vissa partier. Den här fixar det. Kul! Var lite nojig innan köpet att den inte skulle ha tillräckligt med mids, men det behöver jag inte noja över mer.

Är rätt nöjd med mina drive-pedaler nu. 3 st som kan ge många olika kombinationer. Jag har en Fulltone Soul Bender som har fuzz ställt på lägsta. Där låter den rätt skitigt och coolt. Men den tillsammans med OCD:n - som även den är ställd med drive lågt - så blir den som om jag skulle dra upp fuzzen. Samma sak händer när jag drar på Secret Freq - men med mycket mer mids då. Var och en för sig ger dem sitt egna ljud, men tillsammans i olika kombinationer blir det verkligen något helt annat. Mycket användbart! Blir ju lätt lite kaka på kaka, men dessa tre ger en bred palett. :D


02 Mar 2017, 16:57
Profile WWW

Joined: 29 Mar 2016, 17:55
Posts: 253
Post Re: Fulltone Secret Freq
Vart köpte du den?
Är själv sugen på att skaffa en sådan. Säg till om du tröttnar. Då köper jag den gärna.


03 Mar 2017, 19:05
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2946
Location: Knivsöder!
Post Re: Fulltone Secret Freq
Jag köpte den direkt från Fulltone. Fick mail via maillistan om "blems" och köpte den billigt. Gick på 900:- drygt inkl frakt. Dock var det inga synliga fel på lack eller nåt. Dvs precis som ny. Har hört att han gör så ibland, säljer ut dem som andrasortering fast de inte är det egentligen.

Vet att 4 sound på Kumgsholmen har en.


03 Mar 2017, 21:27
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.