View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 12:24



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Ny pedal från Lone Wolf 
Author Message

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post Ny pedal från Lone Wolf
Så var det då dags igen. LWBC har utvecklat en clean boost i samarbete med Jason Ricci som kommer att börja säljas från det nya året. Om du är nyfiken kolla här: https://www.youtube.com/watch?v=HtA-r3cnHIc

_________________
C J Hörnfeldt


28 Dec 2016, 13:06
Profile
User avatar

Joined: 21 Mar 2008, 23:41
Posts: 186
Location:
Post Re: Ny pedal från Lone Wolf
Oj mer rundgång


30 Dec 2016, 22:45
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Mar 2009, 08:46
Posts: 813
Location: Västkusten
Post Re: Ny pedal från Lone Wolf
Lätt att tro men tanken är inte att göra saker skitigare vilket brukar generera rundgång utan tanken är att boosta den befintliga signalen vilket ska ge bättre artikulation utan att det går runt. Hur och om det fungerar kan jag i dagsläget inte uttala mig om då jag inte testat den men jag har provat andra rena boostpedaler avsedda för gitarr och dessa fungerar förvånansvärt bra till munspel. Denna pedal är då dessutom anpassad för munspelets speciella frekvensomfång. Finns en mycket god chans att detta kan bli en användbar pedal Lone Wolf har byggt några sådana tidigare och min känsla är att deras produkter utvecklas mer och mer. Dessutom tror jag inte att en kille som Jason Ricci skulle sätta sitt namn på något som ledde till rundgångsproblem. Frågan blir akademisk fram till dess att vi har tillgång till en och kan testa den i praktiska livet. Då kan vi säga "mer rundgång" eller inte?

_________________
C J Hörnfeldt


01 Jan 2017, 20:14
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 18:58
Posts: 1476
Post Re: Ny pedal från Lone Wolf
Jason Ricci använder ju en SM57 så den är kanske bra för att få bra tryck i lågimpedansare? Eller en Kristall som börjar tröttna?
Fast det är ju bara spekulation. Väntar nyfiket på mer info.


01 Jan 2017, 23:15
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post Re: Ny pedal från Lone Wolf
Den kommer säkert att funka alldeles utmärkt. Just nu använder jag Boss GE-7 i samma syfte. Volymen lite högre, allt annat ställt på 0. Det går även att spela starkare utan rundgång om man har volymhöjningspedal efter effektpedalen, ex Harp Break. Fick förslaget av en gitarrist som förklarade varför man får mindre rundgång på detta vis. Fattade inte förklaringen, men provade det i praktiken, och det funkade. 8)

_________________
Blow On!

http://www.myspace.com/henhousebluesband


02 Jan 2017, 14:31
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.