View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 22:44



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Någon som har erfarenhet av Kvarndammen (KVD)? 
Author Message
User avatar

Joined: 12 Jan 2008, 03:41
Posts: 777
Post Någon som har erfarenhet av Kvarndammen (KVD)?
ska sälja min bil och pga att jag har hört några skräckhistorier av kompisar som har sålt själv via blocket har jag bestämt mig för att inte göra detsamma. ja, ni kanske har hört liknande historier själva om hur det dyker upp en gammal import-bmw med fyra killar som ska provköra bilen, telefonterror eller hur det har dykt upp fel på bilen efter provturen som inte har funnits innan etc? :mrgreen:

jag har dessutom en bil som jag misstänker kan locka allt annat än härliga gamla trevliga tanter som vill betala begärt pris.

har ngn erfarenhet av kvd? jag tycker det är värt 10-12tusen kr i provision för att låta ngn annan sälja bilen. men finns det ngt "dåligt" jag bör känna till eller ngt annat jag borde tänka på?


11 Sep 2016, 21:45
Profile

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post Re: Någon som har erfarenhet av Kvarndammen (KVD)?
sålde min på blocket och hade såklart 50 snubbar som skulle köpa den och var redan på väg under telefonsamtalet.....hjälp!

Jag tog med mig grannen till affären så snubben som kom i sin import-btw såklart inte skulle tro att han kunde övermanna mig,
du får bäst betalt på blocket.....muta några starka kompisar att vara din backup så gör du både en bättre affär än att betala 10-12 tsek till nån annan och så kommer ni ha nåt att snacka om i framtiden.


13 Sep 2016, 23:10
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Någon som har erfarenhet av Kvarndammen (KVD)?
Går bra att sälja på Blocket. Sätt inte ut telnr i annonsen och maska regnr. Sen väljer du vilka som ska få komma och se på bilen. Bestäm möte på en mack typ. Ta med en kompis om osäker. Gör bytet i trafikverkets app. Alt lägg papper på lådan direkt. Kolla körkort på köpare. Ta helst inte kontanter då de är svåra att sätta in på banken.

_________________



14 Sep 2016, 06:44
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 12 Jan 2008, 03:41
Posts: 777
Post Re: Någon som har erfarenhet av Kvarndammen (KVD)?
spindeln wrote:
sålde min på blocket och hade såklart 50 snubbar som skulle köpa den och var redan på väg under telefonsamtalet.....hjälp!

Jag tog med mig grannen till affären så snubben som kom i sin import-btw såklart inte skulle tro att han kunde övermanna mig,
du får bäst betalt på blocket.....muta några starka kompisar att vara din backup så gör du både en bättre affär än att betala 10-12 tsek till nån annan och så kommer ni ha nåt att snacka om i framtiden.


hahaha :lol:
nej, har hört ännu fler historier sedan jag berättade att jag skulle sälja bilen så nu har jag bestämt mig och skrivit avtal med kvd. de sköter rubbet...jag behöver bara lämna in bilen till dem.
jag kan ju berätta hur det gick sedan...om det var värt det eller ej.


14 Sep 2016, 21:21
Profile
User avatar

Joined: 12 Jan 2008, 03:41
Posts: 777
Post Re: Någon som har erfarenhet av Kvarndammen (KVD)?
Mike Leaf wrote:
Går bra att sälja på Blocket. Sätt inte ut telnr i annonsen och maska regnr. Sen väljer du vilka som ska få komma och se på bilen. Bestäm möte på en mack typ. Ta med en kompis om osäker. Gör bytet i trafikverkets app. Alt lägg papper på lådan direkt. Kolla körkort på köpare. Ta helst inte kontanter då de är svåra att sätta in på banken.
bra tips!
det där med att maska reg-numret är bra om man vill vara lite anonym. dessvärre avskräcker det ju seriösa spekulanter som vill kolla upp bilens historik.
en kompis berättade för mig att det blev lite struligt med insättning på banken när han sålde sin bil för 40-50000 kr eller vad det kan ha varit. om jag hade sålt bilen själv hade jag velat göra upp inne på banken så att kulorna hade kommit in på mitt konto direkt från köparens. men nu får kvd sköta hela biten har jag bestämt.


14 Sep 2016, 21:29
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Någon som har erfarenhet av Kvarndammen (KVD)?
Patrick Zimbalist wrote:
.
dessvärre avskräcker det ju seriösa spekulanter som vill kolla upp bilens historik.
.

Nej då, Skaffa en Carfax-rapport själv på bilen som du sen kan maila de som du tycker verkar seriösa spekulanter.
Det man vill undvika är att det dyker upp en massa udda typer på udda tider som hämtar addressen från regnummret via SMS

_________________



15 Sep 2016, 11:21
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.