View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 20:56



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Bra hoverboard? 
Author Message

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post Bra hoverboard?
Mina döttrar önskar sig varsin sån hoverboard.
Nån som kan ge tips på bra modell?
Verkar som alla ser typ likadana ut och tillverkas i asien o sen bara får olika namn o priser.


19 Aug 2016, 23:58
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Re: Bra hoverboard?
Jag har just gjort den resan med min 9-åring. Köpte från NetOnNet. Gick åt helvete. Slutade fungera som den skulle inom 15 minuter och började skena. Det blev byte, och 8 mils resa tur och retur. Samma sak händer med nummer två.
Åter till NetOnNet, fick pengarna tillbaka och faktiskt även bensinpengar! Snyggt skött i mitt i eländet tycker jag.
Blev en större och dyrare från Hobbex. Har funkat sedan första veckan i Juni i alla fall. Dock kan sägas att han inte åkt så där jättemycket på den. :?
Enligt Hobbex är alla mer eller mindre gjorda på samma ställe men dom olika "märkena" specar själva vad dom vill ha i dom. Det skiljer tydligen en hel del mellan olika motorer, batterier och gyron.
Försök avstyra det hela med lämplig muta eller morot. Du kommer att sova bättre då!
Bosse

_________________
bneostman@live.se


21 Aug 2016, 18:14
Profile

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post Re: Bra hoverboard?
För sent, beställde 2 st från wheelboard.se
Ska vara av den bättre kvaliten iaf....men de lär säkert tröttna efter en vecka


21 Aug 2016, 23:06
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 14 Sep 2011, 13:47
Posts: 497
Post Re: Bra hoverboard?
Såg en utubefilm där nån monterat en nätt, enkel campingstol på ett t-stativ där två hjul fanns i varsin kortände och mittstolpen blev ett lagom långt stag som han la på H-boarden och drog fast med en ditmonterad spännrem. Ett nätt ekipage där han satt bekvämt och styrde hela skiten med fötterna. Nåt för söndagsflanören. Skulle vilja ha en själv.


22 Aug 2016, 13:56
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 1993
Location:
Post Re: Bra hoverboard?
för någon vecka sedan körde jag bil och stannade jag vid ett övergångsställe där två tonåringar passerade vägen på varsin hoverboard. I famnen hade de varsin pizzakartong.
Dagen efter var jag ute och joggade. Jag kom ikapp en snubbe i 40-årsåldern som åkte samma väg som jag. På en hoverboard. Jag hade något högre fart än honom och det blev nästan så att jag rundade förbi honom i slow motion.

Jag skämdes verkligen för mänskligheten.


22 Aug 2016, 17:09
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 31 Jul 2012, 14:27
Posts: 310
Post Re: Bra hoverboard?
hoverboards får mig alltid att tänka på filmen Wall-E där människor förslappats helt och aldrig går utan körs omkring i svävande fotöljer.. Men samtidigt måste jag erkänna att de verkar rätt häftiga, rent tekniskt sett.


23 Aug 2016, 09:28
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Re: Bra hoverboard?
Man ska nog försöka hitta en modell som inte vill börja brinna!

_________________
pudas


28 Aug 2016, 11:20
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.