View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 10:24



Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Gammalt Hagströmcase? BILD 
Author Message

Joined: 26 Apr 2014, 07:58
Posts: 7
Post Re: Gammalt Hagströmcase? BILD
Ett nytt hardcase kostar runt en tusing.
Och jag tänker inte pröjsa mer än ca 700 för ett beggat case.
Och som jag nämnde så kostar frakten minst 200:- och jag tvivlar på att nån reparatör byter ut det trasiga mittenlåset för mindre än 200 riksdaler.

2800:-! Good for you!
Själv så skulle jag aldrig bli så sinnessvag att jag skulle pröjsa dom slantarna för ett simpelt hardcase.
Ett hardcase i rätt storlek med fungerande lås är mina enda krav på ett hardcase, punkt slut.

_________________
Hagström Jazzbas bandlös ('73)
Hagström Jazzbas ('73)
Hagström HIIBN bas ('76)
Hagström H8B Bas
Hagström 12 ('65-66)
Hagström bandlös Jazzbashals på jazzbas
2 x Hagström bashalsar på Mahogany twinneck
Ibanez ST1300 Twinneck 6/12 ('80)
Aria Pro II ('80)


18 May 2014, 21:26
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15254
Location:
Post Re: Gammalt Hagströmcase? BILD
bally wrote:
Ett nytt hardcase kostar runt en tusing.
Och jag tänker inte pröjsa mer än ca 700 för ett beggat case.
Och som jag nämnde så kostar frakten minst 200:- och jag tvivlar på att nån reparatör byter ut det trasiga mittenlåset för mindre än 200 riksdaler.

2800:-! Good for you!
Själv så skulle jag aldrig bli så sinnessvag att jag skulle pröjsa dom slantarna för ett simpelt hardcase.
Ett hardcase i rätt storlek med fungerande lås är mina enda krav på ett hardcase, punkt slut.


Nä slingra dig inte, Du skrev at case 'brukar gå för 300:-' har alla trasiga mittenlås? och varför ska
säljaren betala din frakt? 500 borde vara ditt minsta pris (med trasigt lås)

_________________



18 May 2014, 21:38
Profile ICQ WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gammalt Hagströmcase? BILD
Välkommen tillbaka bally! :D

Alla är fria att lägga vilka bud de vill, jag är fri att sälja till vilket bud jag vill. Caset kommer inte att säljas för trehundra, ev kommer det istället att följa med min utannonserade Reverend Spy. Gällande frakt och ev reparationer så är jag inne på Mikes linje, det är kostnader som en presumtiv köpare får bära. Kan man hämta så är det mycket smidigare. :D

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


19 May 2014, 07:43
Profile

Joined: 26 Apr 2014, 07:58
Posts: 7
Post Re: Gammalt Hagströmcase? BILD
Naturligtvis så säljer du caset till vemsomhelst och för vadsomhelst. men mmitt bud går inte högre än 300 eftersom slutsumman blir minst 700:- innan caset skulle vara klart och hos miig. då kan jag likabra köpa ett nytt kase för en tusing istället. Men du hade väl en köpare på 500 hundra så då får du det sålt.

_________________
Hagström Jazzbas bandlös ('73)
Hagström Jazzbas ('73)
Hagström HIIBN bas ('76)
Hagström H8B Bas
Hagström 12 ('65-66)
Hagström bandlös Jazzbashals på jazzbas
2 x Hagström bashalsar på Mahogany twinneck
Ibanez ST1300 Twinneck 6/12 ('80)
Aria Pro II ('80)


25 May 2014, 14:36
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gammalt Hagströmcase? BILD
bally wrote:
Ett nytt hardcase kostar runt en tusing.
Och jag tänker inte pröjsa mer än ca 700 för ett beggat case.
Och som jag nämnde så kostar frakten minst 200:- och jag tvivlar på att nån reparatör byter ut det trasiga mittenlåset för mindre än 200 riksdaler.

2800:-! Good for you!
Själv så skulle jag aldrig bli så sinnessvag att jag skulle pröjsa dom slantarna för ett simpelt hardcase.
Ett hardcase i rätt storlek med fungerande lås är mina enda krav på ett hardcase, punkt slut.


Om det är som du skriver har jag väldigt svårt att förstå varför du bryr dig om mitt vintagecase, finns ju ett visst slitage som jag berättat om och som kanske inte faller alla i smaken. Jag tror att du gör bäst i att köpa ett nytt case, då får du ett i rätt storlek med fungerande lås och kan leva lycklig :wink:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


26 May 2014, 21:21
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 125 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.