|
Vågar du göra en liknade tatuering?
| Author |
Message |
|
holmis63
|
 Re: Vågar du göra en liknade tatuering?
Walain wrote: Det är ju det som är poängen, att man inte ska kunna "byta". Gör dina val och stå för dom helt enkelt. Eller var en fegis och följ de trender som är populära för tillfället.. Wow, vilken hårding du är, jag som är en fegis tar av mig min hatt och bugar allra djupast 
|
| 13 Sep 2013, 09:58 |
|
 |
|
Elmwood
|
holmis63 wrote: Walain wrote: Det är ju det som är poängen, att man inte ska kunna "byta". Gör dina val och stå för dom helt enkelt. Eller var en fegis och följ de trender som är populära för tillfället.. Wow, vilken hårding du är, jag som är en fegis tar av mig min hatt och bugar allra djupast  Fast är inte tatueringar oerhört trendigt just nu 
|
| 13 Sep 2013, 14:24 |
|
 |
|
Magic
Joined: 22 Sep 2004, 23:43 Posts: 1528 Location: Söder om landsvägen
|
Det där är en bebishand som håller om en tumme, men visst det ser ut som något helt annat! Jag hade inte varit så nöjd med den om det varit min! holmis63 wrote: Jean wrote: jaq är bara inte dum nog för att göra det påminnde lite om den här  Wow, den måste vara photoshopad eller är det nån som verkligen har den på sin arm? Varför är jag förvånad eg, klart att nån valt att göra detta mot sig själv.
_________________http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreatersI´ve paid my dues I've got the right to play the blues.
|
| 13 Sep 2013, 14:46 |
|
 |
|
Krippa
|
Elmwood wrote: Fast är inte tatueringar oerhört trendigt just nu  Snarare för fem-tio år sedan. Nu är det mer trendigt att säga att man aldrig gått på trenden att tatuera sig.
|
| 13 Sep 2013, 15:15 |
|
 |
|
Cabretta
|
Magic wrote: Det där är en bebishand som håller om en tumme, men visst det ser ut som något helt annat! Jag hade inte varit så nöjd med den om det varit min! Ja jävlar när du säger det, barn håller ofta i ett finger precis så där. Ja,ja, man sitter fast i sin egen snuskiga värld helt enkelt  . EDIT.) Tyckte att handen var för liten för det den håller i, men trodde det var nåt slags skryt. Fan vad dum man känner sej  .
Last edited by Cabretta on 13 Sep 2013, 15:33, edited 1 time in total.
|
| 13 Sep 2013, 15:31 |
|
 |
|
Jean
|
" HMPF det är bara kåkfarare och sjömän som tatuerar sig"
och surgubbar som säger " hur snyggt kommer det se ut när ni blir gamla? " kom inte med något sånt bullshit för jag tror inte någon av er ser speciellt bra ut öht
|
| 13 Sep 2013, 15:31 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10934 Location: I skogen utanför Göteborg
|
Man vågar, men ät klok nog att inte vilja.
/Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 13 Sep 2013, 15:47 |
|
 |
|
Cabretta
|
Magnus Olsson wrote: Man vågar, men ät klok nog att inte vilja.
/Magnus Men med en Ibanez skalle så klart, då blir det ju en helt annan sak  .
|
| 13 Sep 2013, 15:59 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10934 Location: I skogen utanför Göteborg
|
Cabretta wrote: Magnus Olsson wrote: Man vågar, men ät klok nog att inte vilja.
/Magnus Men med en Ibanez skalle så klart, då blir det ju en helt annan sak  . Sant, det blir en annan (bättre) sak då. Men det blir fortfarande nej. Kanske mer "vill inte" än "klok nog att inte vilja" /Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 13 Sep 2013, 16:01 |
|
 |
|
Plexiglas
|
 Älskar dom här gamla gubbarna, fan vilka stories dom ska kunna dra! Brasse, nån okänd polare, och Jaques Costeau, vilka hårdingar!!!
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 13 Sep 2013, 16:02 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Plexiglas wrote:  Älskar dom här gamla gubbarna, fan vilka stories dom ska kunna dra! Brasse, nån okänd polare, och Jaques Costeau, vilka hårdingar!!! Så där kommer det se ut på varenda ålderdomshem om 30-40 år , fast med tribaler istället för skutor! Det lite 'udda' och 'farliga' med att ha tatueringar har totalt försvunnit sista 15 åren ,efter att ALLA gaddat sig , man blir förvånad när man ser en grabb i 25-30-årsåldern som INTE har tattat sig. Ta tex fotbollsspelare , såg en bild på Ronaldo nyligen med bar överkropp, och något såg konstigt ut..... just det! han hade för f-n inga tatueringar !
| 13 Sep 2013, 16:12 |
|
 |
|
Plexiglas
|
tycker inte det där är mer upprörande än att ha en Dali på väggen.
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 13 Sep 2013, 16:23 |
|
 |
|
Anders Banders
|
gsandberg wrote: Att tatuera sig är ett korkat sätt att försöka göra sig intressantare än vad man är. Och vad många tatueringsoffer inte tänker på är att en tatuering har man för evigt. Ungefär som att man skulle ha samma kläder och samma frisyr hela livet som man hade när man var 20. Hmm....Brukar inte reagera på korkade uttalanden men den här var nog i klass med när morsan sa att "tatuerat folk bara är obildade, kriminella eller pirater..." Jag har valt pirat sen länge... Tror du på riktigt att man när man tatuerar sig inte är medveten om att det sitter för resten av livet och att det handlar om att visa upp sig på något sätt? Nä, du vet inte riktigt vad du talar om du...
|
| 13 Sep 2013, 17:09 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Spider-Man wrote: Jag kan helt ärligt säga att ingen av mina tatueringar är gjorda för att få mig att verka tuffare.. Jag har bl.a. noter, kattassar, tre hjärter ess, fiskar som pussas, en sol, en serietidningspratbubbla och ett latinskt motto/ordspråk.. Inte så häftigt, men de är "jag" och framför allt "mina"  Tre hjärter ess!?  Falskspelare? OnT Det ligger mycket mode i tatueringar men mode ändras per definition... Bara man är medveten om det när man tatuerar sig. /R (Inte tatuerad men lägger inga värderingar i andras val och beslut.)
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 13 Sep 2013, 17:28 |
|
 |
|
Walain
|
Elmwood wrote: Fast är inte tatueringar oerhört trendigt just nu  Nej, tatueringar är populära just nu, mer populära än någonsin. Trendigt är inte samma sak, det betyder per definition att det är något som kommer att övergå i något annat. Jag är tämligen säker på att tatueringars popularitet inte kommer att minska inom en övergripande framtid. Däremot så går det ju mode i motiv på tatueringar, där finns det trender. Vikingar, indianer på 80-talet, tribals på 90-talet, japanskt på 00-talet och tendensen på 10-talet är ju "old school" (fast modern old school) stuket. I alla fall bland folk som har tatueringar som intresse. Bland Svenssons är det ju andra saker, typ ungarnas namn/födelsedatum, favoritlaget i hockey/fotboll, såna väldigt tydligt personliga saker. Lägger heller inget värde i varför man gör saker, eller vilka saker man gör, MEN tycker att det är fånigt att vissa verkar tycka att t ex ungarnas namn är mer ok att "märka sig för livet" med, än en döskalle eller en naken brud/snubbe. Som att den som tatuerar sig skulle behöva rättfärdiga det för någon annan, vilket trams. Jag gillar folk som står för vad de tycker, eller för att de en gång tyckt så. Oavsett vad jag själv tycker om motivet. På samma sätt som jag tycker att det är coolt med folk som har en stil som är helt oberoende av pågående trender, alternativt ingen stil alls (det är underskattat).
|
| 13 Sep 2013, 20:39 |
|
 |
|
svaj
Joined: 03 Mar 2006, 11:29 Posts: 1006 Location: Helsingborg
|
Så många åsikter om andra människors val... Skrämmande att folk "dömmer" andra på grund av en konstnärlig utsmyckning. Hoppas era kärringar eller gubbar (om ni är lagda så) inte bär smink, smycken eller hårvårdsprodukter, fy för att smycka ut sig och göra det man personligen känner för.
|
| 13 Sep 2013, 21:47 |
|
 |
|
Freppezon
|
Det är ju inte skrämmande det är naturligt! Jag bara skriver det 90% av alla svenskar känner men inte känner för, för svenskar är ett oroligt och ängsligt släkte! Men inte jag! Ty om man är så dum så man tatuerar sig får man ju skylla sig självt. Och det där att man bara tatuerar sig "för skoj skull" -ja det köper jag inte heller. Det är ju också en åsikt som jag står för. Det finns alltid en dold andemening, dvs ointresse, slöhet, grupptryck eller mer eller mindre andra mörka/snälla/osunt maskerade anledningar än bara "konstnärligt uttryck". Förutom den snälla versionen "-jo men så är det ju min dotter på ryggen" -(och satan på bröstet). -Betyder det något, -Nej jag har ingen aningen, det bara blev så! -Aha, är du med i AA också, -Ja hur kunde du veta det? -Kunde inte undgå att missa vodka-logon på vristen... Yakuzan, Mexikanska drogkarteller, Nynazistiska unga grabbar som har noll koll, samt även svenska Hells Angels, har alla mer eller mindre intrikata små tatoos. - Så det där med att säga att det inte har någon betydelse, det är en lögn. Allt har en betydelse, och ofta (inte alltid) en djup andemening med att vilja tillhöra något större. - Ofta större än deras uppväxts reptilhjärna vill erkänna... Den sista meningen kan ni lägga på repeat!...(=)) Vänta bara tills bebistatueringen förvandlas till en Alien om 10 år!... 
|
| 13 Sep 2013, 22:03 |
|
 |
|
Cabretta
|
Alla får göra precis som dom vill, jag kan tycka att tatueringar är jävligt snygga, speciellt när dom är nya, speciellt på tjejer.
Men samtidigt, man gör grejer när man är 20 och tror att man aldrig blir sjuk eller gammal. Typ silikoninlägg i brösten, använder anabola steroider, tatuerar halva kroppen.
Jag vet att många ångrar sej bittert 10 år senare. Långtifrån alla dock, en del är helt nöjda med sina val och skulle inte ha velat göra något annorlunda.
Men det är ingen okomplicerad fråga.
|
| 13 Sep 2013, 22:05 |
|
 |
|
Din_Mentor
|
Freppezon, Varför skulle man va dum bara för att man tatuerar sig? Och du menar att du representerar 90% av svenska folkets åsikt?........ Samt så vill man alltså ansluta sig till tvivelaktiga gäng om man tatuerar sig?... haha jag fattar inte resonemanget riktigt, alla får göra som de vill med sina kroppar oavsett om det är tatueringar, piercingar, operationer etc. Hmm då antar jag att jag är dum då, för jag har gaddat mig. Atsiken också!!!  Det enda "dumma" jag kan komma på som vissa människor gör som ska tatuera sig, är att ha bråttom eller bara vill tatuera sig för sakens skull. Vissa tänker inte igenom sitt motiv noggrant eller val av tatuerare och då kan det bli lite hur som helst, sånt uppfattar jag som lite dumt. Det är ju som sagt svårt att ändra sig i efterhand. Men annars tycker jag att det bara är att kötta på! svaj wrote: Så många åsikter om andra människors val... Skrämmande att folk "dömmer" andra på grund av en konstnärlig utsmyckning. Hoppas era kärringar eller gubbar (om ni är lagda så) inte bär smink, smycken eller hårvårdsprodukter, fy för att smycka ut sig och göra det man personligen känner för. +1
|
| 14 Sep 2013, 08:54 |
|
 |
|
Metamatic
|
Anders Banders wrote: gsandberg wrote: Att tatuera sig är ett korkat sätt att försöka göra sig intressantare än vad man är. Och vad många tatueringsoffer inte tänker på är att en tatuering har man för evigt. Ungefär som att man skulle ha samma kläder och samma frisyr hela livet som man hade när man var 20. Hmm....Brukar inte reagera på korkade uttalanden men den här var nog i klass med när morsan sa att "tatuerat folk bara är obildade, kriminella eller pirater..." Jag har valt pirat sen länge... Tror du på riktigt att man när man tatuerar sig inte är medveten om att det sitter för resten av livet och att det handlar om att visa upp sig på något sätt? Nä, du vet inte riktigt vad du talar om du... Faktum är att många av min äldsta dotters kompisar som är 20-25 år har den inställningen att "en tatuering kan man ta bort när man vill" det är bara att laserbehadla eller tatuera över med sånt där "hudbläck". Jag är inte förvånad men oroad över det oerhört naiva tänkande som väldigt många ungdommar (och vissa äldre) har. Jag har aldrig förstått varför man tatuerar in en textrad i nacken eller en tribal i svanken? Alla andra ser den men inte man själv. Tycker att Walains första inlägg var mitt i prick. Satt och roade mig med att titta på London Ink och sedan L.A. Ink när det var populärt på Discovery och förfasades över alla historier om vad som skulle tatueras och vad de betydde. Tycker faktiskt det är hur fjantigt som helst. Som om att man på något sätt ska förstå och visa medkänsla eller empati för den som tatuerat in sin farmors gamla fotografi på armen. Själv tatuerade jag in en ca 1 kvadratcentimeter stor spindel på vaden 1985. Mest en kul grej på en tågluffning och för att känna hur det kändes att tatuera sig. Men jag är inte stolt över den och har aldrig varit det. Nu så här nästan 30 år senare är det ingen spindel längre utan tatueringen liknar mer ett difust kryss eller en spyfluga, om man har tillräckligt med fantasi.  Tatueringen på första bilden var ingen höjdare.
_________________ Why is there never enough time to do it right, but always enough time to do it over?
|
| 14 Sep 2013, 19:20 |
|
 |
|
Bentooshape
|
Walain wrote: Elmwood wrote: Fast är inte tatueringar oerhört trendigt just nu  Nej, tatueringar är populära just nu, mer populära än någonsin. Trendigt är inte samma sak, det betyder per definition att det är något som kommer att övergå i något annat. Jag är tämligen säker på att tatueringars popularitet inte kommer att minska inom en övergripande framtid. Däremot så går det ju mode i motiv på tatueringar, där finns det trender. Vikingar, indianer på 80-talet, tribals på 90-talet, japanskt på 00-talet och tendensen på 10-talet är ju "old school" (fast modern old school) stuket. I alla fall bland folk som har tatueringar som intresse. Bland Svenssons är det ju andra saker, typ ungarnas namn/födelsedatum, favoritlaget i hockey/fotboll, såna väldigt tydligt personliga saker. Lägger heller inget värde i varför man gör saker, eller vilka saker man gör, MEN tycker att det är fånigt att vissa verkar tycka att t ex ungarnas namn är mer ok att "märka sig för livet" med, än en döskalle eller en naken brud/snubbe. Som att den som tatuerar sig skulle behöva rättfärdiga det för någon annan, vilket trams. Jag gillar folk som står för vad de tycker, eller för att de en gång tyckt så. Oavsett vad jag själv tycker om motivet. På samma sätt som jag tycker att det är coolt med folk som har en stil som är helt oberoende av pågående trender, alternativt ingen stil alls (det är underskattat). Bra där! Stäng tråden..
|
| 14 Sep 2013, 23:16 |
|
 |
|
Freppezon
|
Nej den här tråden är ju underbart spännande och underhållande!
Mera popcorn och misslyckade tatoos!...
Fight for glory...=)
|
| 14 Sep 2013, 23:18 |
|
 |
|
Plexiglas
|
Freppezon wrote: Mera popcorn och misslyckade tatoos!...

|
| 15 Sep 2013, 12:18 |
|
|