Vintage V6 Icon "heavy relic" strat-Såld!
Bytte nyss till mig denna gitarr i delar och tänkte försöka mig på att lacka kroppen...men efter att ha studerat proceduren lite mer ingående så ger jag mig inte in i det...låter den gå vidare istället!
Det är en väldans lätt gitarr! Endast 2,8 kg totalt, kroppen enbart borde väga en bit under 1,5 då. Tror att det är lind (basswood), två bitar vad jag kan se. Den är routad för SSS och som ni ser strippad på sin tjocka lack. Finns liite kvar att sanda bort, främst på baksidan- eller så behåller man det så här! Lite coolt tycker jag nog att det är ändå...

Halsen är inte tunn, som jag trodde att den skulle vara. C-shape och typ 12" radie, mediumjumboband i fint skick, klusonliknande stämmisar men utan skåra i stolparna.

Elektroniken funkar som den ska, ger ett rätt mörkt/dovt ljud, varmt 60's sound a la Knopler mer än SRV, typ.

Stall av vintagetyp, monterat med skruvarna i botten- gav märkbar skillnad, faktiskt. Den ger mer sustain och ton ur sig på detta sätt typ hardtail. Svajspak finns också.
All hårdvara och elektronik är Wilkinson, helt ok kvalitet tycker jag.
Helst säljer jag hela gitarren i ett, men om bra bud kommer in så kan jag tänka mig en styckning. Posta gärna direkt i tråden, annars PM el mail, då. Byte mot pedaler är alltid kul...chorus, vibe eller en bra boost, kanske?
Matte