View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 23:54



Reply to topic  [ 199 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!! 
Author Message

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Här kan Du läsa på mer om Degen

http://www.bakkemi.se


27 Feb 2012, 22:20
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
spelagitarr wrote:
Här kan Du läsa på mer om Degen

http://www.bakkemi.se


trollet leder därmed på poäng 8)

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


27 Feb 2012, 22:30
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Men för faaan! Inte en "Fender Twin Reverb SF - Albert King" tråd till. :evil:
Den jävla tråden retar skiten ur mig genom sin blotta existens men jag vägrar kommentera den i hopp om att den skall självdö!
Men tji fick jag där, och det här lär väl pågå tills den vita Pållen upplösts i tomma intet av luftföroreningarna.
H/
Bosse Ö

_________________
bneostman@live.se


Last edited by trälhavsvägen on 27 Feb 2012, 22:49, edited 1 time in total.



27 Feb 2012, 22:45
Profile

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Attan,
Är Du ett troll? :shock: Borde finnas varningstext påsytt på ryggen på Dig..
Nåja, Du verkar vara ett trevligt litet troll i alla fall. Har ju sett värre ... :)


27 Feb 2012, 22:49
Profile

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Trälhavsvägen : Försökte söka på det du hänvisade till men fick inte fram något. har Du en länk eller var det en säljannons som gick över i diskussion?

Mig stör det inte om det busas i tråden och det är ju trots allt min gitarr som är till salu men om det finns något tips vad Du vill skall undvikas i det Du hänvisade till så kollar jag gärna.


27 Feb 2012, 22:54
Profile
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
spelagitarr wrote:
Trälhavsvägen : Försökte söka på det du hänvisade till men fick inte fram något. har Du en länk eller var det en säljannons som gick över i diskussion?

Mig stör det inte om det busas i tråden och det är ju trots allt min gitarr som är till salu men om det finns något tips vad Du vill skall undvikas i det Du hänvisade till så kollar jag gärna.



Det är den här klassikern: viewtopic.php?f=25&t=66410

Den här tråden är inte i närheten men det drar ihop sig så att säga :lol:

H/
Bosse Ö

_________________
bneostman@live.se


27 Feb 2012, 23:00
Profile

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Tackar!

Tyckte den var bitvis kul särskilt frågan om den var godkänd av Chuck Norris.
Jag kan lova Dig att jag inte kommer att sänka mig till 8 eller fler inlägg om testinställningar. :)

La faktiskt bara in annonsen här efter att jag hittade ett inlägg på ljudbojen där någon drog till med att han sett min annons på Blocket under tre till fyra års tid och det var ju lite överdrivet.


27 Feb 2012, 23:14
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
De mest upprörande ämnena på Bojen, Topp 3:

1) Yngwie
2) Överprissättning
3) Falskloggning
Bubblare: Dregen

Om nån även kunde påstå att gitarren är falskloggad har denna tråd stor hit-potential!

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


27 Feb 2012, 23:53
Profile

Joined: 13 Aug 2002, 22:43
Posts: 146
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Eighties wrote:
Men vad fan, Claes Yngström är är ju många ggr större, och han säljer sina gitarrer för 2-3000:- SJÄLV... Ska jag köpa hans gamla Eagle då, och sälja för 25000:- då? Ungefär lika idiotiskt :D
Då kan jag till och med få intyg och gitarren signerad i priset ;)


Clas spelade sönder min marshall för två veckor sen hur mycket för jag för den då??? ;)


27 Feb 2012, 23:57
Profile ICQ WWW

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Hmmm,

1, Någon kunde ju varnat om Yngwie :oops:

2, Priset är väl något var och en får bedöma men jag har svårt att se att den skulle vara mindre värd en än vanlig Gibson Les Paul Custom bara för att Dregen släpat runt på den under vilda turneer så visst är den något dyrare och inte billigare ...

3. Falskloggning blir svårt då Gibson satt Ditt loggan och det går säkert att slipa bort den och skriva Ibanez istället men det känns ...... dumt ...

Bubblare : guilty by default. Svårt att komma runt att det varit Dregens gitarr utan att nämna det men som sagt Yngwie kunde ju ha undvikits ..

Nästa gång får det bli en riktigt vanlig gitarr som blir till salu :)


28 Feb 2012, 00:04
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
spelagitarr wrote:
Hmmm,



2, Priset är väl något var och en får bedöma men jag har svårt att se att den skulle vara mindre värd en än vanlig Gibson Les Paul Custom bara för att Dregen släpat runt på den under vilda turneer så visst är den något dyrare och inte billigare ...



'något' dyrare he he.... 8)

Friskt vågat, men det kaaaaaaaannnnn gåååååååå vääääägen.....

:roll:

_________________



28 Feb 2012, 10:23
Profile ICQ WWW

Joined: 17 Sep 2011, 20:49
Posts: 44
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Varför inte slå ihop annonserna och luta den vita customen mot Fender twinen, och där är Steve Jones gamla liverig. (likadan iaf) Lägg därtill Albert King och Dregen som strössel på tårtan och vi har en annons som bör ta fart. :idea:

En fråga som kanske bör ställas på rörforum, men går det att löda loss en konding i signalkedjan och mäta upp vilka som har spelat på stärkarn? Kan vi hitta Albert i oscilloskopet sas :?:


28 Feb 2012, 11:47
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:52
Posts: 1170
Location: Sthlm
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Episk tråd redan.
JAG HÄMTAR POPCORN GRABBAR!

Kan vi inte blanda in Billebrotråden i det här åxå, så har vi samlat allt på ett ställe?

Kan vi dessutom höja priset till 68.500:- så är "tråd-of-the year" utsedd och klar.

:mrgreen: :arrow: :mrgreen:

_________________
Nu med utan att ej röra ingen knapp.


28 Feb 2012, 13:35
Profile WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
glassfinger wrote:
*hämtar popcorn*

8)


Bjur du? :arrow:


28 Feb 2012, 14:10
Profile
User avatar

Joined: 19 Feb 2010, 20:30
Posts: 297
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Jag vet att detta måste vara hädelse på hög nivå :twisted:
Men kan vi inte köpa loss Dean Markley tråden från diskant, och slänga ihop med Fender / Dregen :D

http://www.diskantforum.se/viewtopic.ph ... 41&start=0

Man kan nog få den tråden för symboliska 1:- !?!
Sen är vi ta mig fasen i mål på world thread of the century, om vi skramlar till den ;)

_________________
________________________________________________________________________________________

Hagström ---------> 60-talets Harley Benton :-D


28 Feb 2012, 14:10
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3701
Location: Hising Island
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Vinyljunkie wrote:
glassfinger wrote:
*hämtar popcorn*

8)


Bjur du? :arrow:


Finns till alla! 8)
Image

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


28 Feb 2012, 14:23
Profile

Joined: 18 May 2006, 23:18
Posts: 753
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Quote:
Gitarren har sedan december över 6000 träffar på Blocket


Är det verkligen något att skylta med att 6000 personer öppnat annonsen och beslutat att de inte vill ha den?


28 Feb 2012, 16:14
Profile ICQ WWW

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Hörni .... jag lovar att när någon av er mailar mig i smyg och vill köpa denna gitarr så kommer jag att vara mycket diskret och inte berätta att det var just Du som köpte den här på forumet. Känns det bättre nu :lol:

Bulan : det är OK med 68.500 men känns inte deet priset lite orealistiskt men fixar Du en köpare på den nivån så blir det riktiga pop corn till alla i den här tråden :wink:

BiTTeR : absolut, en gura som drar till sig så mycket intresse (på min lilla sajt, Blocket, youtubefilmerna som börjat leta sig iväg till andras sajter) och klick är aldrig helt fel och någonstans där ute finns det en person som vill ha denna till det föreslagna priset. Har redan några anständiga bytesförslag och även några bud men har inte bråttom med att bli av med denna gura.

Mike Leaf : Något dyrare särskilt om Du jämför med de 68.500 kr som Bulan har på gång att fixa till en deal på :wink:


28 Feb 2012, 16:31
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
spelagitarr wrote:
Hörni .... jag lovar att när någon av er mailar mig i smyg och vill köpa denna gitarr så kommer jag att vara mycket diskret och inte berätta att det var just Du som köpte den här på forumet. Känns det bättre nu :lol:

Bulan : det är OK med 68.500 men känns inte deet priset lite orealistiskt men fixar Du en köpare på den nivån så blir det riktiga pop corn till alla i den här tråden :wink:

BiTTeR : absolut, en gura som drar till sig så mycket intresse (på min lilla sajt, Blocket, youtubefilmerna som börjat leta sig iväg till andras sajter) och klick är aldrig helt fel och någonstans där ute finns det en person som vill ha denna till det föreslagna priset. Har redan några anständiga bytesförslag och även några bud men har inte bråttom med att bli av med denna gura.

Mike Leaf : Något dyrare särskilt om Du jämför med de 68.500 kr som Bulan har på gång att fixa till en deal på :wink:


Skulle du byta Dregen-gitarren mot Dean Markley?


28 Feb 2012, 16:37
Profile

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Menar du den som nämns som ihopslagningskandidat i denna tråd som säljaren ville ha 68500 för eller tänkte Du på ett paket strängar?

Seriöst : nej känns inte som ett bytesobjekt.

Min gura är för det första en riktigt trevlig gitarr med bra ljud mycket tack vare att förre ägaren lödde dit en riktigt kul pickup. För det andra att den förre ägaren som gjorde det är Dregen vilket kan vara lite extra kul för den som är en fan till Dregen.

Kan inte riktigt placera vad en Dean Markley gitarr är om det inte är en gitarr ihopplockad med delar från Dean då jag inte sett att de säljer gitarrer men det kanske de gör. Mest kända är de ju för sina strängar så nej.


28 Feb 2012, 16:50
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
spelagitarr wrote:
Menar du den som nämns som ihopslagningskandidat i denna tråd som säljaren ville ha 68500 för eller tänkte Du på ett paket strängar?

Seriöst : nej känns inte som ett bytesobjekt.

Min gura är för det första en riktigt trevlig gitarr med bra ljud mycket tack vare att förre ägaren lödde dit en riktigt kul pickup. För det andra att den förre ägaren som gjorde det är Dregen vilket kan vara lite extra kul för den som är en fan till Dregen.

Kan inte riktigt placera vad en Dean Markley gitarr är om det inte är en gitarr ihopplockad med delar från Dean då jag inte sett att de säljer gitarrer men det kanske de gör. Mest kända är de ju för sina strängar så nej.


Dregen-fans har veckopeng och har därmed vanligtvis inte råd med gitarrer över 1000 kronor om inte pappa betalar. Pappa är dock oftast vuxen och betalar inte de där summorna.

Ska du sälja ngt dyrt är det ju bättre att du siktar in dig på ATP-pensionärerna tillika 40-talisterna. De har flis. Jag kan i det sammanhanget meddela att jag har en Bjärton-gitarr som Owe Törnqvist har spelat på en hel eftermiddag. Ingen pinuppa på gitarren men jag har evenemanget på VHS-video. Undrar vad man kan få för den :?:

Ber om ursäkt om du tycker att jag klampar in i din säljtråd, säg bara till så raderar jag i så fall, men jag är uppriktigt intresserad av denna typ av företeelser :)

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


28 Feb 2012, 16:59
Profile WWW

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Du klampar inte på.
Allt imaginärt värde utöver själva gitarren är ju i betraktarens ögon och sedan även hur intressant det verkligen är när det kommer till plånboken.

Att kändisars tillhörigheter kostar mer än vanliga Svenssons prylar har vi ju sedan länge accepterat. Sedan gäller det ju att kändisen betyder något för just oss. Jag skulle exempelvis inte köpa något klädesplagg av Liberace (om det nu stavas så) även om han var känd.

Eric Claptons, Pete Townshends osv gitarrer betingar ju ett rejält pris utöver själva gitarren men om du och jag har spelat på den så kanske det inte gör någon skillnad.

Det hela handlar om en önskan att äga något från sin idol eller i det här fallet få till samma ljud.

Jag anser att exempelvis Dregen gitarren har ett värde för dels en Dregen fan men också den som vill ha en med råare ljud (känt från BackYard Babies skivor). Att min gitarr skulle vara intressantare än en ny Dregen gitarr 335:a som han drar några ackord på och sedan säljer beror på att denna var med från början och är sålunda unik. Om man inte har någon mental koppling till dregen eller tycker han är usel eller något annat negativt så saknas ju det extra värdet eller värdet kan till och med komma att bli negativt på grund av ägaren så värdet skapas eller skapas inte hos betraktaren. sedan uppstår utbud och efterfrågan. Här finns det EN Dregen gitarr Les Paul Custom från tiden då Dregen begrep att en rockgitarr är en LesPaul och inte en 335:a.
Jag gillar kopplingen till de andra vita Custom gitarrerna som fanns på den tiden som ger en ögonblicksbild av hur en gura såg ut då.

Så, först alltså en gitarr med från början.
Sedan en gitarr ägd av gitarristen och när de blir mer kända tenderar de att ha sponsorsavtal och myriader av gitarrer så de blir mer en i mängden.

Sedan finns de difusa stegen; signerad gitarr som inte har med gitarristen att göra. (i princip på en gitarr istället för ett block). Att gitarristen lånat ens gitarr - är det värdeskapande? Beror åter på betraktaren men den borde ju ha lite mindre fame. Eller som Ynqwie gitarren tidigare i denna tråd där den fanns i en studio där Yngwie spelade på denna och då blir den värd 105 000 kr. Låter långsökt.

Så om min gitarr är värd 31400 som nu eller 35000 i vanliga fall är upp till om det finns någon som uppskattar Dregen ägarskapet som värdeskapande eller inte. Kolla på Hard Rock Cafe osv där hänger ingen gura som inte haft en intressant ägare bakåt i tiden. Kommer Dregen att klara av att komma upp någon nivå till? Räcker denna nivå han befinner sig på, tillräckligt känd för att göra reklam för Polly osv och att de andra gitarristerna har en aning om vem han är, för att förklara det pris jag har satt på gitarren?

Det kan bara var och en av Er besvara och den som inte uppfattar sig som en potentiell kund på denna gitarr har min fulla respekt likväl som den som antingen anser att detta är en investering eller häftigt med en Dregen gitarr.

Bevekelsegrunden för ett köp av en gitarr vet ju alla som har mer än en att det finns tusen orsaker till att vi köper fler oavsett hur många vi har.


28 Feb 2012, 17:44
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Önskar månne TS att han istället hade någon annan artists gamla gitarr? Någon som inte är lika hånad i gitarrsammanhang? Någon som är bättre på att spela gitarr än att sälja in sin image med Polly och sånt?

Lägg ut gitarren på Ebay istället. Utomlands känner man inte till Degens tappra försök att bli folklig. Nämligen.

:roll: :wink: :arrow:


28 Feb 2012, 18:09
Profile

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Skulle inte tacka nej om Eric hörde av sig och undrade om jag inte ville köpa Blackie, eller Gibbons om han ville bli av med Pearly Gates, Pete med någon av de numrerade de luxe gitarrerna osv (om nu herrarna fortfarande har kvara alla dessa - tror Blackie möjligtvis är såld) och då till priset av vad en vanlig kostar då eller kanske helst ännu billigare då det rör sig om en gammal gitarr med slitage :wink:

Tror vi alla skulle tacka ja om just vår favoritgitarr dök upp så där rakt upp och ner ....

men jag har inga problem med att äga en Dregen gitarr och önskar att jag befann mig på en annan planet. Kanske blir Ebay någon gång vem vet.
Här verkar den mest vara en diskussion och det är OK det med :)


28 Feb 2012, 18:35
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Har du provat att bjuda ut den åt Hard Rock Café? Den skulle väl inte sitta fel där!

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


28 Feb 2012, 22:17
Profile

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Nej, det har jag inte tänkt på men det var ju en riktigt bra id'e förutsatt att de inte har en gemensam inköpsfunktion för fame prylarna eller alternativt att artisterna själva skänker en gitarr eller något för att det är viktigt att hänga på väggen hos Hard Rock eller att centrala hard Rock köper in eller får prylarna och gör sedan kopior i sydostasien som de hänger upp på alla restaurangerna.

Någon som har inblick i hur Hard Rock gör?


28 Feb 2012, 22:39
Profile
User avatar

Joined: 11 Feb 2010, 21:12
Posts: 3109
Location: Stockholm
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Men fan nu känns det ju som att prispoliseriet har gått lite väl långt.. Låt snubben få sätta vilket pris han vill, får han inte guran såld så är det hans problem.

Man kan tycka att det är mycket pengar och man kan tycka att Dregen är dålig och fjantig och allt möjligt, men han ÄR så pass känd att det ÄR befogat att ta ett högre pris för en gitarr som han ägt och använt under en längre period. Oavsett vad man tycker på ett gubbforum så är han (tyvärr kanske) en av Sveriges mest kända gitarrhjältar de senaste 15 åren. Jag minns när han blev utsedd till årets gitarrhjälte av Gibson (eller Luthman kanske det var?) någon gång i slutet av 90-talet, jag trodde det var ett jävla skämt. Men det har ju uppenbarligen ingenting med begåvningen att göra. Oavsett hur man ser det så har han medverkat på många skivor som betytt mycket för svensk rockmusik (varav jag själv tycker två första hellacopters och andra backyard är helt ok eller riktigt bra, om än inte pga hans gitarrspel i första hand). Sen kan man tycka det är tragiskt om man vill, men att marginalisera Dregens betydelse för svensk rockgitarr (än en gång, image i större grad än spelande, men hur bra var Johnny Thunders på att spela t ex?) är bara löjligt.

Personligen skulle jag dock inte betala en spänn mer för något han ägt, men det är ju jag..

_________________
Rock and/or Roll:
http://open.spotify.com/artist/6G9vhEoxtetSTrcvLee14u
http://www.facebook.com/pages/Iron-Lamb/201720046525687
http://ironlamb.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UC7vgsQ ... tIhcqXo9EQ


28 Feb 2012, 22:50
Profile WWW

Joined: 22 Jan 2012, 13:36
Posts: 261
Location: Karlskrona
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Lynxtrap wrote:
De mest upprörande ämnena på Bojen, Topp 3:

1) Yngwie
2) Överprissättning
3) Falskloggning
Bubblare: Dregen

Om nån även kunde påstå att gitarren är falskloggad har denna tråd stor hit-potential!



Ojdå kanske borde ta bort mitt inlägg om att köpa Fenderloggor då hahaha

För övrigt en shysst gura om man diggar Gibson


28 Feb 2012, 22:53
Profile
User avatar

Joined: 19 Feb 2010, 20:30
Posts: 297
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Jag frågade en gång hur gitarrerna kom till Hardrock.
Och då var alla skänkta (runt -99).

"Kolla på Hard Rock Cafe osv där hänger ingen gura som inte haft en intressant ägare bakåt i tiden"
Stämmer det tro???
Min Esp NYC, har faktiskt hängt på cafét i NY.
Jag har alltid trott att Esp-snubbarna hängt den där som reklampelare.
Jag måste efterforska det ;-) Vem fan kan i så fall spelat på en knallrosa M-I Custom?
Förmodligen ingen så det var nog därför de skruvade upp den på väggen :-D:-D:-D

_________________
________________________________________________________________________________________

Hagström ---------> 60-talets Harley Benton :-D


28 Feb 2012, 23:01
Profile

Joined: 26 Oct 2009, 22:18
Posts: 252
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Dregen är bra.


28 Feb 2012, 23:14
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 199 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.