View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 22:26



Reply to topic  [ 199 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!! 
Author Message

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Såg att den kommenterats här på ljudbojen så tänkte räta ut några eventuella frågetecken.

Bilder kan Du hitta på www.spelagitarr.se där jag kommer att sälja ut några av de gitarrer jag måste gallra ut på grund av att det är för många nu ... om det nu är möjligt :lol:

Gitarren har ägts av Dregen, det är hans andra gitarr efter den rosa Ibanezen, och jag har gjort några små filmer med denna gitarr och där Dregen också nämner den. Har även mailväxling med Dregen där han bekräftar att det är hans gitarr så för den som köper den skickas detta med om han eller hon vill.

Gitarren har ett grymt ljud, mycket tack vare den råa pickup som Dregen satt dit men han minns inte vad det är för någon men brutal är den.

Gitarren har sedan december över 6000 träffar på Blocket och har dragit massvis med trafik till hemsidan och några hyffsade bud har kommit in men inga som matchat begärt pris men som reklampelare är den grym.

Har nu på kul sänkt den tillfälligtvis, bara på Blocket och inte på hemsidan.

Det finns ibland tyckare som anser att den är för dyr. Andra att den är unik men tyvärr inte har pengarna. Dregen har en egen Epiphone serie med döskalle på om man vill ha en Epi Dregen signatur gitarr som är billigare och där det finns massvis av dem.

Vill man däremot ha ett stycke rockhistoria där unge Dregen skaffade en vit Les Paul Custom, precis som idolerna sex Pistols gitarrist med enda skillnaden att Jones körde 2 pinuppor och Dregen en pinuppa så är det samma rockstuk och detta är den gitarr som varit med honom och bandet och röjt så är det denna.

Kolla gärna in den på www.spelagitarr.se eller Blocket. Såg att en del sajter plockat upp mina Youtube filmer men du hittar dem samlade på websidan.

Tycker Du att den är för dyr så är det old news. Vill Du komma med glada tillrop så är det Ok :-) Vill Du äga en del av svensk rockhistoria så är det denna gitarr och det finns bara en så när den är såld är den borta.


26 Feb 2012, 00:32
Profile
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Har du själv köpt den för 35k eller var kommer det priset ifrån?:D


26 Feb 2012, 09:42
User avatar

Joined: 04 Jun 2008, 15:06
Posts: 1920
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Har Dregen ollat den?

_________________
Gud finns inte.


26 Feb 2012, 11:33
Profile

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1888
Location: Göteborg
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Att kalla Dregen för svensk rockhistoria är väl lite att ta i, såvida man inte använder begreppet i väldigt vid mening.


27 Feb 2012, 02:02
Profile WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Skriv att du har ett intyg på att Dregen har läst den här tråden och att
det gör att gitarren är värd ett par tusenlappar till.

Det är lite häftigt tycker jag att han ser ännu mer ut som en dvärg när han spelar
på en större gitarr som ES-335.


27 Feb 2012, 02:24
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
spelagitarr wrote:
Det finns ibland tyckare som anser att den är för dyr. Andra att den är unik men tyvärr inte har pengarna. .



Känner igen detta från nästan ALLA grejer jag försökt sälja sista tiden ha ha....

8)

_________________



27 Feb 2012, 10:22
Profile ICQ WWW

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Den väcker känslor i alla fall Dregen gitarren :D

Fullerton : Vill Du veta om jag bytte den mot en avslagen öl eller lämnade över nycklarna till Porschen för att komma över gitarren?

DrSlim : Inget jag bett honom om men vem vet? Skulle det öka värdet i Dina ögon?

Robert : Klart dregen är en del av svensk Rockhistoria. Många vet vem han är och han vevar ju på bra på scen. Sedan att det finns bättre gitarrister men det är ju lite mer fame i en som syns än en som är bra men ingen vet vem det är. Keith Richard tog ju bort en sträng för att det var jobbigt att lira med 6 strängar och han gick det ju ganska bra för ...

We_made_wor_history : Nja räcker nog med att han skrivit att det är hans. Känns inte så nödvändigt att han skall signa upp på att han läst detta på ljudbojen också. Sedan får man ju själv tycka att han är bra eller inte. Gillar man Dregen så tror jag inte man hittar en bättre gitarr. Han har ju myriader med 335:or så denna är ju ytterligare lite unik ... En undran bara ; Din signatur .. ska den vara we made war history or we made whore history?

Mike Leaf : Japp, och oftast har de snackat ed en expert som säljer ton med likadana gitarrer och den ska ju bara kosta så och så men tyvärr hade han ingen inne just då för det priset. Nä just de. Lycka till med försäljningen av dina prylar ...

Japp, det var väl alla svar för denna gång.

Kom bara ihåg att inte ångra detta någon gång i framtiden att Ni inte köpte den. Man skulle ha köpte den då innan Dregen xxxx xxxx xxxx x xxxx (valfritt framtida öde) för sedan drog gitarren iväg i pris och då ....

Killen är fortfarande aktiv och har attityd så allt kan hända. Det är det som räknas mer än att vara virtous och okänd. Sedan är det en riktigt trevlig gitarr bortsett från att Dregen haft den och pinuppan ingår i köpet :lol:

Den här gitarren verkar väcka lika mycket känslor som Ranelid ...


27 Feb 2012, 11:47
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:29
Posts: 506
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Humor :mrgreen:


27 Feb 2012, 12:19
Profile ICQ WWW

Joined: 25 Jan 2009, 18:44
Posts: 510
Location: Stockholm
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
spelagitarr wrote:
Man skulle ha köpte den då innan Dregen xxxx xxxx xxxx x xxxx (valfritt framtida öde) för sedan drog gitarren iväg i pris och ...


Precis. Man skulle ha köpt den då innan Dregen gjorde reklam för Polly för sedan drog gitarren iväg i pris och...

_________________
& her in her summer dress
half a beer & her hair a mess


27 Feb 2012, 14:15
Profile
User avatar

Joined: 19 Feb 2010, 20:30
Posts: 297
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Men vad fan, Claes Yngström är är ju många ggr större, och han säljer sina gitarrer för 2-3000:- SJÄLV... Ska jag köpa hans gamla Eagle då, och sälja för 25000:- då? Ungefär lika idiotiskt :D
Då kan jag till och med få intyg och gitarren signerad i priset ;)

_________________
________________________________________________________________________________________

Hagström ---------> 60-talets Harley Benton :-D


27 Feb 2012, 14:49
Profile

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Kul att Ni tittar in på denna annons :lol:

Axxchild : Blir roligare då :lol:

Stupid Fingers : Så kan de va och Polly finns numera i flera smaker så det kan bli riktigt stort.

Eighties : Claes Yngström ser både större och kanske till och med längre ut än Dregen men det tror jag inte påverkar priset på en gitarr.Kul att han säljer gitarrerna själv men det är ju egentligen inte så svårt.

Sedan om man vill ha lite Mojo i gitarren så känns det i alla fall mer rätt med röj och brudar från en rocker som vevat i BackYard Babies, Hellacopters, varit förband till AC/DC osv än en gitarr från en gitarrist som spelat med i Röda Ropet, Soffgruppen och Parapenalia som Yngström varit även om han säkert är jätteduktig.

För det var inte Yngwie Malmsteen Du menade för då håller jag med Dig om att Dregens fame kanske inte räcker till i jämförelse och får Du en av hans gitarrer för samma pris som denna så är det bara att handla men så var det väl inte.....


27 Feb 2012, 15:28
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
spelagitarr wrote:
För det var inte Yngwie Malmsteen Du menade för då håller jag med Dig om att Dregens fame kanske inte räcker till i jämförelse och får Du en av hans gitarrer för samma pris som denna så är det bara att handla men så var det väl inte.....


YJM Blir ju inte av med sina själv ens på Ebay....

69 LP GT för en hiskelig startsumma... '0 bids'

:?

_________________



27 Feb 2012, 15:34
Profile ICQ WWW

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Mike Leaf : 9500 - 15000 US och för en standard Fender som han kliat på lite i en studio. Det är inte the man himself som säljer den tolkar jag efter att ha läst annonsen på Ebay :

http://www.ebay.com/itm/FENDER-STRAT-68 ... 35b9f83ec0

I BOUGHT IT IN 2011 TO SCOTT KATSARAS ( THE MAN THAT CHANGES FERRARIS BY GUITARS , CRAZY BUT TRUE )
I SELL IT BECAUSE I NEED THE MONEY , SHIP WORLDWIDE , NO RETURNS ACCEPTED.

Dregen gitarren har ju i alla fall en historia. Den där Fendern är ju helt könlös.
Finns ju kändisar so tar något ackord på en gitarr och sedan säljer den som deras gura och det är ju inte samma sak.

Paul Jones i Sex Pistols som hade en liknande Dregen gitarren, en Gibson Les Paul Custom vit med två pinuppor finns även som replica gjorda av Gibsons custom shop för massa tusen dollars men man vill ju ha den HAN lirade på för den har ju fått sin beskärda del av öl, rök och annat på sig - lite fame helt enkelt.

Som sagt, Dregen har sin signaturmodell från Epiphone med en 335a med döskalle men enklaste sättet att låta som Dregen om man nu vill det är ju att köpa hans gitarr för då får man ju soundet exakt om man sedan hakar upp den på rätt stärkare osv. Eller på väggen som en babe magnet.


27 Feb 2012, 16:03
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
spelagitarr wrote:
Mike Leaf : 9500 - 15000 US och för en standard Fender som han kliat på lite i en studio. Det är inte the man himself som säljer den tolkar jag efter att ha läst annonsen på Ebay :

http://www.ebay.com/itm/FENDER-STRAT-68 ... 35b9f83ec0
.



0 BIDS :)

_________________



27 Feb 2012, 16:40
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 19 Feb 2010, 20:30
Posts: 297
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
" varit förband till AC/DC osv"
Om inte jag missminner mig var Dregen med och spelade förband till oss ( Booner kanske minns bättre, de där snorungarna från Nässjö, som ställde ljudet i evigheter, och sedan lät som skit :D )

_________________
________________________________________________________________________________________

Hagström ---------> 60-talets Harley Benton :-D


27 Feb 2012, 16:41
Profile
User avatar

Joined: 04 Jun 2008, 15:06
Posts: 1920
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Kul tråd det här. Har potential att bli en klassiker.

_________________
Gud finns inte.


27 Feb 2012, 16:43
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2008, 18:07
Posts: 474
Location: Göteborg
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Att Dregen har ägt gitarren och att det ligger ett högre värde i det spelar ju endast någon roll om man A: gillar honom eller B: anser att han är en del av rockhistorian. Det flesta gitarrköpare med den summan pengar att avvara tillhör nog varken kategori A eller B.

Du har ju rätt att sätta vilket pris eller värde du vill på gitarren men du kan ju heller inte bli förvånad om ingen köper. Om han har någon form av sentimentalitet över sina gitarrer så borde väl Dregen själv vara intresserad, fast jag betvivlar att han skulle ha råd.

Faktum är att ska man sälja något idag så får man sänka sig rejält under det pris grejerna i fråga är värda, tyvärr...


/Niklas

_________________
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that , of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.myspace.com/doldrumsrocks


27 Feb 2012, 16:51
Profile

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Spelagitarr:
nej "wor" i mitt nick står för "world of robots".
en jättejobbig snubbe som brukade posta en massa jobbiga inlägg och tjafsa med folk i väldigt långa trådar på ljudbojen och här.
allt slutade med att han halvt med facklor, hundar och hö-gaffel blev fördriven ifrån båda forumen.
det är det där som mitt nick åsyftar.


Dregen själv lär ju ha råd att köpa den här om han ville ha den tillbaka.
Förutom pengarna han tjänar på Backyard Babies så lär han ju dra in rätt mycket
på all den här Polly-godis reklamen han gör samt reklam för diverse annat som tex dom där skitfula Freeport-reklamerna som satt på spårvagnar och bussar och sånt för nåt år sen..
han sitter förmodligen och skriver nya reklam-kontrakt as we chat.

hur mycket går en vit LP Custom ifrån 89 som inte Dregen har ägt för?

gitarristen i Sex Pistols heter Steve Jones och Paul Cook var väl trummisen eller bassisten om jag inte minns fel.

Steve Jones vita LP custom däremot känns ju lite mer som nåt som hör till rockhistorien isåfall.
har han kvar den själv?


27 Feb 2012, 17:02
Profile ICQ WWW

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Mike Leaf : Japp, ingen som har 105 tusen spänn för en vänstersvängd gura som the man spelat på i killens studio. Känns inte helt oväntat att ingen lagt de pengarna.

Eighties : Vilket band lirade Du i när skitungarna från Nässjö eventuellt var förband?

DrSlim : Absolut.

vikko98 : Håller med om att om inte varken A eller B känns positiva så köper man säkert inte gitarren eller om man inte gillar pinuppor eller vita gitarrer eller ....

Sist jag kollade hade jag en kudde att ha huvet på och mat i magen så det är lugnt men visst kan det vara så att om man MÅSTE sälja så får man nästan skänka bort grejorna i vissa fall. Denna gitarr får gärna bo kvar hemma så länge den vill. Kul i alla fall att den väcker så många känslor.

we_made_made_wor_history : Puh, vad bra att det inte var whore i alla fall :wink: Då får man pass sig för högafflarna då ...

Hittar bara en vit 1989 och den har 3 pickups istället för 2 så den är ovanligare men här är den
http://www.ebay.com/itm/1989-Gibson-Les ... 256c522de4

och då får Du varken Dregenhistoriken eller pinuppa på köpet. :lol:

Visst heter han Steve och inget annat. Nej, hans gitarr skall vara såld och visst vore den roligare men trooooligtvis lite dyrare.

Annars är man på replikerna igen och då är det denna :

http://www.musicgadgets.net/2008/04/01/ ... ul-guitar/

och det är ju inte lika kul ....


27 Feb 2012, 17:28
Profile
User avatar

Joined: 19 Aug 2010, 21:37
Posts: 825
Location: Halmstad
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
spelagitarr wrote:
Sist jag kollade hade jag en kudde att ha huvet på och mat i magen så det är lugnt men visst kan det vara så att om man MÅSTE sälja så får man nästan skänka bort grejorna i vissa fall. Denna gitarr får gärna bo kvar hemma så länge den vill. Kul i alla fall att den väcker så många känslor.


Det är inte gitarren som väcker känslor...
Det är prissättningen :wink:


27 Feb 2012, 17:45
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
we_made_wor_history wrote:

hur mycket går en vit LP Custom ifrån 89 som inte Dregen har ägt för?


?


17-18 tkr är Blocketpris på en sån...

_________________



27 Feb 2012, 17:49
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
haha kul att dom skrivit "Gibson Steve Jones Inspired By Les Paul" där.
ska nog vara "Gibson Les Paul Inspired By Steve Jones" va?


ska du inte sätta ut Dregen-gitarren på Ebay istället då?
känns väl kanske som en större chans att få sålt den där va..
jag är inget fan av Dregen alls men själva gitarren är ju fin.

det finns en Gibson SG signerad av Tony Iommi på Blocket som varit ute där ett tag.
han som säljer vill ha ungefär dubbelt så mycket för gitarren som en vanlig beggad SG ifrån det året hade gått för annars.
verkar inte bli såld.
fast den är ju iofs bara signerad och inte tidigare ägd av nämnda Iommi då.


27 Feb 2012, 17:53
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 19 Feb 2010, 20:30
Posts: 297
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Få sin gura signerad är ju inte svårt. I anslutning till konserterna har t.ex Paul Gilbert clinics som kostar 300 spänn ungefär, då får man sin gitarr signerad också. Men inte tror jag man får mer för den om man säljer den. Det är ju bara ett säljargument med affektionsvärde för köparen

Vad står förresten ett gammalt fiskespö Dregen har ägt i?
Det måste finnas mängder här i Småland;)
Gäller samma "regel" där borde man ju kunna få 20K :-P

_________________
________________________________________________________________________________________

Hagström ---------> 60-talets Harley Benton :-D


27 Feb 2012, 18:17
Profile

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Näe det finns ju massvis med folk som fått sina gitarrer signerade av tex Slash.

den där Iommi-signerade SGn tror jag inte nån kommer köpa.
15 tusen för den istället för ca 7 som en
beggad nyare SG brukar gå för(ibland ännu mindre)?


27 Feb 2012, 19:05
Profile ICQ WWW
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
spelagitarr wrote:
Den väcker känslor i alla fall Dregen gitarren :D

Fullerton : Vill Du veta om jag bytte den mot en avslagen öl eller lämnade över nycklarna till Porschen för att komma över gitarren?



Nej, jag undrar vad du själv betalt för den. Var det otydligt?


27 Feb 2012, 19:32
User avatar

Joined: 28 Jan 2008, 21:39
Posts: 867
Location:
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Steve Jones vita pålle hade tillhört New York Dolls. Malcolm McLaren var en period NYD:s manager. När det inte funkade drog den gode Malcolm tillbaka till London och resten är som man säger gitarrhistoria...

_________________
"Det finns alltid plats för mer"


27 Feb 2012, 20:15
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 19 Aug 2010, 21:37
Posts: 825
Location: Halmstad
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
AxxChild wrote:
Humor :mrgreen:


+1 :mrgreen:


27 Feb 2012, 20:24
Profile

Joined: 25 Feb 2012, 22:15
Posts: 62
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
Overdriver : Lite verkar det väl ändå också vars att det är Dregens gamla och inte bara priset. Tycker en del kommentarer även varit Dregenrelaterade.

Mike Leaf : Låter som ett riktigt bra pris. När var en sådan uppe på Blocket senast? Borde betyda att folk slutar importera gitarrer från USA och istället köper dem här och skickar dem till staterna istället.

We_made_wor_history : Ebay är inte helt fel men då kanske det är bättre att låta Dregen köra på med Monroe osv lite mer först :lol:

Eighties : en signerad gitarr tror jag inte alls på heller. Den gitarren har ju inget med artisten att göra mer än att han skrev på en gitarr istället för ett papper eller en handflata .... Tror inte det är samma drag i att sälja använda spön om det nu är något drag i denna försäljning men kul att den uppmärksammas.

Vilket band var det Du var med i?

We_made_wor_history : Ibland tar de ju till och med en riktigt usel gitarr och låter ett band signa den och tror den är värd en förmögenhet så det är väl en hyffsad gitarr men ingen koppling till artisten.

Fullerton : Klart jag fattade vad Du menade. Busade bara med Dig.

Herb : Finns ju lite olika stories om hans gitarr. En av dem , från Wikipedia :

In 1975, Jones went on to co-found the Sex Pistols with Paul Cook, Glen Matlock, and later, John Lydon. Jones is a self-taught guitar player, primarily playing Gibson Les Paul electric guitars in his early years. His usual guitar was a cream coloured Gibson Les Paul Custom which, according to Filth and the Fury, he had stolen from Mick Ronson at a David Bowie concert, when he and his fellow Sex Pistols members posed as road crew members, stealing amplifers and other equipment.
....................................
Then Malcolm McLaren gave Steve Sylvain Sylvain's 1974 White Gibson Les Paul Custom with the 2 pin up girl stickers on it, which Sylvain used during the final years of The New York Dolls.

....................................

Så om det inte är rakt igenom rocknroll historier så fanns det två och båda krämfärgade så det är ju vad en rocker med självaktning ska ha.


27 Feb 2012, 20:58
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3701
Location: Hising Island
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
*hämtar popcorn*

8)

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


27 Feb 2012, 21:45
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Dregens gamla vita Gibson Les Paul Custom med pinuppa!!
glassfinger wrote:
*hämtar popcorn*

8)


samma här, detta är faan kul!

Vem är den där Degen förresten, nån man borde ha koll på?

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


27 Feb 2012, 22:01
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 199 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.