View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Sep 2026, 23:13

Reply to topic  [ 2 posts ] 
Ibanez Rg2120X Prestige 
Author Message

Post Ibanez Rg2120X Prestige
Tänkte försöka byta mig bort från denna gitarren då jag aldrig blivit vän med utseendet och floyd rose-svajet. Var en ibanez top of the line gitarrer för något år sedan. Gjord 02 och kostade den runt 20 papp i Sverige vad jag hört, såg dock på en hemsida idag att listpriset i staterna var ca 1500 dollar. Kan köpas för 6800:- eller någon rolig sak som delbetalning också

Piezomick i stallet med tvåbands Eq (detta gjorde tydligen att det var en 2120X istället för en 2020 XTB). En Stackad tonpot som jag nu kopplat om så att den fungerar som den ska nämligen som 1 tonkontroll per mick.

Dubbla utgångar för splittade eller en delad signal från mickarna.

Plockade isär elektroniken idag för att rätta till det där med tonkontrollerna och kollade samtidigt upp numrena på mickarna. Förra ägaren hade hittat på att det var en Tonezone i stallet. I satt en Steve's Special i stallet och en Air Norton i hals. låter riktigt bra iallafall. Den har mahognykropp och hardcase följer med.

Är intresserad av att byta mot det mesta men helst något utan floydliknande svaj. Helst något med mahognykropp och humbuckers men Strat, tele och sånt går helt ok. kan även tänka mig at någon skön förstärkarstack. Kom med något roligt förslag, kan även tänka mig gitarr+pedal, stärkare+pedal och så vidare!

Mvh Robert

Image
Image

11 Jun 2009, 13:04
Profile

Denna kanske???

http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=28310

08 Jul 2009, 18:49
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 2 posts ]