View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 17:29



Reply to topic  [ 2 posts ] 
Tele B-bender m.m. 
Author Message
User avatar

Joined: 05 Jun 2004, 08:10
Posts: 1634
Location: Skellefteå
Post Tele B-bender m.m.
Någon har idag, 24/3-14, gjort inbrott i vår orkesterbuss. Ryckt åt sig väskor, datorer, TV-spel och framförallt värdefulla instrument. Vi tror att det har skett på parkeringen vid Bromma Blocks i Stockholm mellan kl. 16.30-18.00. Bussen är en silverfärgad Mercedes Sprinter som det med stor logotyp står Expanders på.
Instrumenten är en Fender Telecaster, sunburstfärgad i svart/brunt, b-bender och Joe Barden mikrofoner. En Fender Stratocaster, Custom shop Relic -56 årsmodell 1996. Ljusgul och sliten i färgen.
En Fender Jazzbass i sunburst svart/brunt. En Bach - telecastermodell. En stålsträngad akustisk gitarr av märket Yamaha. Cymbaler i form av: Sabian 16" HHX Evolution crash, Sabian 17" HHXtreme crash, Sabian 19" HHXtreme crash, Sabian 21" Groove Ride, Meinl 14" Byzance Vintage Sand Hi-hat. Jag har haft två av gitarrerna länge och speciellt min b-bender Telecaster. Som yrkesmusiker så blir man ett med gitarren och även om du köper ett nytt instrument så finns en del av min själ i just dessa instrument!!!

Snälla, hjälp!

_________________
Avsluta alltid det arbete som du påbör


25 Mar 2014, 09:18
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Tele B-bender m.m.
Usch vad tråkigt

Försök att hyfsat snabbt få ihop en inventarielista på det som stulits , med så mycket info som möjligt.
Fabrikat, modell, tillverkningsår, färg, synliga skador eller kännetecken samt inte minst serienr.

Sen försök distribuera den via epost till pantbanker, musikaffärer.

Grejer har kommit tillbaka på det sättet , bla en Gibson 335 som stals på Stockholms C hittades i
efterhand på en pantbank i Malmö.

Listan behöver Ni ju ändå i försäkringshänseende.

Plocka också fram backuper osv på datorerna så Ni kommer igång snabbt med dessa när Ni får nytt.

Det är dom tips jag kan ge.

_________________



27 Mar 2014, 15:30
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.