View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 16:01



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Stulen acke har dykt upp i Stockholm? 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Stulen acke har dykt upp i Stockholm?
För en tid sedan diskuterades en stulen akustisk gitarr här på Bojen. Har inte lyckats lokalisera diskussionen, men goda nyheter finns.

Jag blev uppringd av uhlcaster, som varit på JAM i Stockholm och noterat att den akustiska gitarr han var intresserad mycket väl skulle kunna vara den stulna som diskuterades här. Gitarren såldes för en kunds räkning.

JAM är informerat, som enligt uppgift skulle göra en polisanmälan. Den rättmätige ägaren kan förmodligen kontakta JAM i Stockholm för att snabba på processen.

Eftersom uhlcaster själv nu befinner sig på resande fot så tar jag mig friheten att ta upp ämnet här.

Lycka till!

[:)][:)][:)]

Image<hr noshade size="1"><font color="green"><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="green">
<font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">


17 Jun 2009, 19:25
Profile ICQ WWW

Joined: 01 Aug 2005, 12:23
Posts: 46
Location:
Post 
Det är säkerligen min! Jag har precis blivit kontaktad av JAM och det verkar mycket riktigt vara min gitarr, dom är ju extremt ovanliga, och småskador och liknande verkar stämma, så det ser ut att lösa sig!
jäkligt kul att sånt här kan klaras upp, desto tråkigare för den skyldige...
Tusen tack till bojens allseende ögon!


18 Jun 2009, 22:35
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Hampus wrote:

Det är säkerligen min! Jag har precis blivit kontaktad av JAM och det verkar mycket riktigt vara min gitarr, dom är ju extremt ovanliga, och småskador och liknande verkar stämma, så det ser ut att lösa sig!
jäkligt kul att sånt här kan klaras upp, desto tråkigare för den skyldige...
Tusen tack till bojens allseende ögon!

Hela äran för denna förhoppningsvis lyckliga upplösning ska tillskrivad uhlcaster. Det var han som identifierade gitarren och uppmärksammade JAM på att den förmodligen var stulen - trots att han själv var het spekulant på den! Jag bara anslog information om det här på Bojen eftersom uhlcaster själv inte var på hemmaplan.

Men det är sant, visst är det mycket värt med ett sånt här forum när olyckan är framme. [:)]

Image<hr noshade size="1"><font color="green"><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="green">
<font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">


21 Jun 2009, 14:32
Profile ICQ WWW

Joined: 04 Dec 2008, 21:48
Posts: 947
Location: Stockholm
Post 
Va gött att det verkar lösa sig!
Inte ofta såna här grejer dyker upp igen, hoppas bara att den skyldige får ett kännbart straff i böter så Hampus kan köpa en till fin gitarr :)

-------------------------------------------------------
http://www.myspace.com/rikkeliemusic

email: m_lavrell (at) hotmail.com


22 Jun 2009, 22:31
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.