View unanswered posts | View active topics It is currently 17 Apr 2024, 00:30



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Stulen Les Paul Classic i Stockholm... 
Author Message

Joined: 03 Nov 2008, 13:15
Posts: 457
Location: Alvesta
Post Stulen Les Paul Classic i Stockholm...
Jaha mina vänner - dags för en uppdatering om hur det har gått. 1. Hotell- och restaurangnämndens utfall blev till min fördel - hotellet har varit försumligt i det att deras personal har släppt in en främmande människa på mitt rum. Men allt är inte färdigt för det; nu blev jag kontaktad av hotelldirektören som talat med sina försäkringsjurister och blev erbjuden följande:

Förslag 1. ekonomisk kompensation från hotellet för besväret detta har inneburit på 8000:- SEK och inget kvitto från ditt köp av gitarren. Du nyttjar din egen försäkring för det stulna.

Förslag 2. Hotellets jurister anser att det finns ett eget ansvar för dig som gäst att inte förvara saker/utrustning på rummet som inte är av ringa värde. Gitarren är inte av ringa värde. Då vi enligt SHR:s ansvarsnämnd tilldelas en stor del av att stölden har varit möjlig får vi också ta ett större ansvar än du som gäst. Juristerna rekommenderar oss att betala 60 - 70 % av värdet av det stulna. Vårt försäkringsbolag har gjort en koll och också varit i kontakt med bland annat musikbörsen och värderat instrumentet och utrustningen till 23 500:- SEK. Vi anser inte det är så stor skillnad från ditt försäkringsbolags värdering till 25 000:- SEK. Vi är villiga att betala 70% av ditt försäkringsbolags värdering mot uppvisande av kvitto dvs. 17 500:- SEK.

Jaha - kvitto från något som inköptes januari 2004 - blivit ombyggd i etapper, hittade kvittot på SD-mickarna som låg på cirka 4500:- + arbetet med att byta och borra för Groverstämmisar... Jadu!!!

Fan vad trött jag blir!

Passa er ni som far runt med instrument på hotell!



Hej! 28 oktober blev min gitarr stulen på ett hotellrum i Älvsjö. Personalen arbetar med att lösa detta och hur det än går känns det som att dom kommer kompensera mig i korrekt omfattning. Dock vill jag ju att nötet som stal den ska få det svårt att kränga den vidare.

Sitter på tåget hem och tänkte snabbinformera forumet om detaljer, eftersom det var en speciell gitarr:

Les Paul Classic 2003 - vintage burst, dvs blekt originalfärg
Grover nickel tuners
Seymour Duncan Jimmy Page pickups, rhythm nickel cover, treble uncovered - 3 månaders leveranstid!
4 st 500k push pullpots
Truss rod cover - gibson original cover

serial no: 035786

I casen:
Strängvev
neckstand
kemiskt ren bensin
Fender mist & wipe
CO bladmått
Fender strap
ståull 0000
diverse polerdukar (gamla strumpor! =)
3 Gibson originalpottar
4 paket Ernie Ball super slinky
original truss cover med "Classic" skrivet

Bilder kommer. Detta är min maingitarr (95% av speltiden) och kommer att saknas pga arbetet som är nedlagt och kommer att genomföras igen om den inte kommer tillrätta.

Mycket lik Jimmy Pages signatur (59an)


03 Nov 2008, 15:30
Profile ICQ

Joined: 03 Nov 2008, 13:15
Posts: 457
Location: Alvesta
Post 
Has anyone seen my baby?


11 Nov 2008, 15:07
Profile ICQ

Joined: 03 Nov 2008, 13:15
Posts: 457
Location: Alvesta
Post 
uppdaterad info i första inlägget!

Image Image
<i>Gibson LP R8 VOS (WC + IT) | Fender Telecaster | Gretsch 5120 | Martin D-28 | Danelectro (DC3) | Danelectro (DC212) | Harmony Sovereign (69)"]


22 Jun 2009, 21:53
Profile ICQ
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.